Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

غلامرضا سلیمانی امیری، رئیس کل بیمه مرکزی در مورد حضور بیمه مرکزی در بازار سرمایه به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: بیمه مرکزی در سرمایه گذاری صنعت بیمه زیر ۵۰ درصد سهامدار است و این شرکت در سایر شرکت‌های بورسی نیز با هدف های غیر کنترلی سرمایه گذاری نموده است. وی گفت: ما به طور کلی برنامه بنگاه داری نداریم و فقط از سود حاصل از سرمایه گذاری و رشد قیمت سهام آن ها، استفاده می شود و عموما از محل وجوه اتکایی که در اختیار داریم در بورس سرمایه گذاری می کنیم تا ارزش افزوده ای ایجاد شود.

استراتژی های بیمه مرکزی در بورس اطلاع رسانی شد

بورس24 : صنعت بیمه در عین حال که استراتژیک محسوب می شود و در دنیا حرف اول را در اقتصاد دارد، اما در ایران هنوز با محبوبیت و استقبال همراه نشده، به طوری که مقررات خاصی برای گسترش فعالیت بیمه ای ها وجود ندارد . اما برای این که صنعت بیمه بتواند به جایگاه واقعی خود برسد چه تمهیداتی از سوی قانونگذار اتخاذ گردیده؟

از سویی چه میزان صنعت بیمه توانسته در جهت تامین مالی و رشد خود از بازار سرمایه کشور کمک بگیرد و به اهداف استراتژیک خود و تعالی صنعت بیمه برسد. بیمه مرکزی ایران به صورت مستیقیم در بازار سرمایه فعالیت کلانی نداشته و بیشترین سهم از فعالیت بورسی این نهاد نظارتی، در سرمایه گذاری صنعت بیمه به میزان 11.28 درصد است. البته ایران دارو، پارس مینو، پتروشیمی آبادان، سیمان شاهرود، سیمان تهران، نوسازی و ساختمان ایران ، همکاران سیستم و سرمایه گذاری های مسکن و توسعه صنایع ایران جزء دارایی های بورسی بیمه مرکزی است، که زیر 3درصد در آن ها سرمایه گذاری کرده است. البته به صورت غیر مستقیم هم در سرمایه گذاری پارس توشه، به پرداخت، همکاران سیستم، البرز دارو و گروه برکت نیز سرمایه گذاری نموده است.

نکته مهم اینجاست که ، بیمه مرکزی هیچ گاه برنامه سهامداری به معنی حضور دائم در یک شرکت را نداشته و هدف اصلی این نهاد ناظر بیمه ای ، کسب انتفاع از فروش و رشد قیمت این سهام در بورس است.

بنگاه داری نمی کنیم...

غلامرضا سلیمانی امیری، رئیس کل بیمه مرکزی در مورد حضور بیمه مرکزی در بازار سرمایه به خبرنگار بورس24 گفت: بیمه مرکزی در سرمایه گذاری صنعت بیمه زیر ۵۰ درصد سهامدار است و این شرکت در سایر شرکت‌های بورسی نیز با هدف های غیر کنترلی سرمایه گذاری نموده است.

وی گفت: ما به طور کلی برنامه بنگاه داری نداریم و فقط از سود حاصل از سرمایه گذاری و رشد قیمت سهام آن ها، استفاده می شود و عموما از محل وجوه اتکایی که در اختیار داریم در بورس سرمایه گذاری می کنیم تا ارزش افزوده ای ایجاد شود.

سلیمانی امیری با اشاره به این که شرکت های بیمه ای در دنیا در حدی بزرگ هستند که در صدر هلدینگ های مالی قرار دارند، در خصوص استراتژی های موجود برای پیشرفت در این صنعت گفت: در دنیا یک شرکت بیمه زیرمجموعه هایی همچون تامین سرمایه ، کارگزاری بورس و حتی بانک دارد و این موضوع درست است که صنعت بیمه در داخل کشور زیاد رشد نداشته است.

وی گفت : ما نیز به دنبال رشد شرکت های بیمه هستیم ، تا توان سرمایه گذاری در بازار سرمایه و بانک داشته باشند و همچنین با توجه به مقررات بتوانند بانک هم ایجاد نمایند.

به گفته وی، یکی از راه های بزرگ شدن صنعت بیمه افرایش تعداد بیمه شدگان و تنوع بخش های بیمه ای است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24