Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، غلامرضا سلیمانی امیری رئیس کل بیمه مرکزی، وزیر اقتصاد و تعدادی از مدیران صنعت بیمه امروز در بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه شرکت کردند.

وزیر اقتصاد: می توانیم در صنعت بیمه، جزو برترین ها باشیم اگر.../ جهانگیری: بیمه، بورس و بانک سه پایگاه مهم اقتصادی هستند

بورس24 : غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه گفت: حق بیمه در سال ۹۶، معادل ۳۴ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن، ۲۰درصد رشد را تجربه کرده است. این در حالی است که مجموع خسارات پرداختی در سال ۹۶ نیز حدود ۲۱هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن چیزی حدود ۱۶.۵ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه‌های صادره نسبت به سال ۹۵ ، معادل ۱۲درصد رشد داشته، افزود: در عین حال سهم بخش غیردولتی به ۶۸ درصد رسیده و آنگونه که سهم بیمه سرانه برای هر بیمه‌گذار ۴۲۰هزار تومان است، می‌توان گفت که شاخص ضریب نفوذ بیمه در سال ۹۶، معادل ۲.۳ به ثبت رسیده که درصد مناسبی نیست.

سلیمانی ضریب خسارت در سال ۹۶ را ۸۳.۵ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: این درصد در سال قبل از آن ۸۳.۴ درصد بوده است؛ ضمن اینکه خسارت در سال۹۶ نیز، ۶۵.۴ درصد بوده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه به دنبال کاهش ریسک بیمه با ورود صنعت بیمه به بورس و انتشار اوراق ریسک هستیم، تاکید کرد: به خصوص در شرایط تحریم مثمر ثمر خواهد بود؛ ضمن اینکه گسترش بیمه زندگی در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است و در شرایطی که با تورم مواجه هستیم، مشوق های دیگری در کنار این بیمه می تواند به افزایش جذابیت آن کمک کند.

وی اظهار داشت: تلاش بر این است که روستاییان و افراد تحت پوشش کمیته امداد،تحت پوشش بیمه های تکمیلی نیز قرار بگیرند.

همچنین در این مراسم، امیر صفری، رئیس پژوهشکده بیمه نیز گفت:بحث اصلی ما این است که فناوری چگونه می تواند به تولید محصول جدید به ما کمک کند و اینکه اینشورتک ها چگونه می توانند به صنعت بیمه کنند.

وی با بیان این که یکی از چالش های اصلی صنعت بیمه در ایران و جهان بحث اینشورتک ها هستند، گفت: بنا به دستور بیمه مرکزی کارگروهی را در پژوهشکده بیمه تشکیل داده ایم تا بتوانیم حضور اینشورتک ها را در صنعت بیمه کشور قانونمند کند.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی کشور در ادامه این همایش گفت: مکانیزه کردن بیمه، تنها به معنای الکترونیکی کردن آن نیست. بلکه شناخت فرصت ها، چالش های پیش رو، راهکارهای بهینه و ارائه یک دستور کار علمی- کاربردی به نهادهای دانشی همچون دانشگاه ها و متولیان امور بیمه ای است.

وی گفت: از سویی دیگر خصوصی سازی بیمه گرچه خوب است اما کافی نیست. موانع حضور و ورود بخش خصوصی باید رفع گردد. باید به بخش خصوصی، تولیت داد تا بتوان از پتانسیل نهفته شده در آن بهره برد.

وزیر اقتصاد افزود: پرداختن به بیمه اتکایی یکی دیگر از چشم اندازهای درست باید باشد. نتیجه آنکه هم باید از بیمه و خصوصی شدن آن حمایت کرد هم از طریق تعامل با دانشگاه ها و مراکز علمی و از سویی با تنوع و تکثر حوزه های بیمه ای، به ایده های ناب دست پیدا کنیم تا این صنعتی که در حال رکود است نجات دهیم.

وی گفت: سؤال اساسی اینجاست؛ باید چه کرد تا پیوند شیرینی بین صنعت بیمه و توسعه برقرار گردد؟ اگر به این پرسش، پاسخ شفاف و درستی داده شود می توانیم در صنعت بیمه، حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم و از سویی در دنیا نیز جزو برترین ها باشیم.

جهانگیری: بیمه، بورس و بانک سه پایگاه مهم اقتصادی هستند

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در این همایش گفت: همواره باید توسعه پایدار سرلوحه کارهای ما قرار گیرد، حرکت هایی که با هدف آسیب به کشور با عنوان تحریم اعمال می شود، اقتصاد را نشانه می رود.

وی گفت: اگر کشور مهمی مانند ایران دچار بحران شود،خاورمیانه و خلیج فارس نیز با مشکل مواجه می شود.

به گفته وی؛ باید به اقتصاد مقتدر بپردازیم تا در سایه آن به رفع چالش ها و دغدغه های مردم دست یابیم.

جهانگیری گفت: در حال حاضر جوانان بسیاری در مرحله اشتغال و توسعه و خلق ثروت هستند و به دلیل بیکاری نمی توانند به این امر تحقق دهند.

وی افزود: مهمترین مساله ثبات اقتصادی است که صنعت بیمه،بورس و بانک سه پایگاه مهم اقتصادی هستند که می توانند چه در شرایط عادی و چه در شرایط غیرعادی مسایل اقتصادی را پیگیری کنند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در حال حاضر آمریکایی ها با وجود اینکه همواره داعیه اجرای مصوبات شورای امنیت را داشته اند و حتی به خاطر اجرای آن دست به جنگ و لشکرکشی می زده اند،دست به خروج از قطعنامه این شورا زده و تحریم های ظالمانه را علیه ایران اعمال کرده اند.

جهانگیری با اشاره به مشکلاتی که پیش روی شرکتهای مختلف برای خصوصی شدن بود گفت: نه اینکه در حال حاضر تمام موانع برطرف شده باشد اما به جرأت می توانیم ادعا کنیم که مسیرها هموارتر شده و تین تحولی عظیم نه تنها در ایران است بلکه اثرات آن به جامعه بین المللی هم رسیده به گونه ای که حتی آمریکا که خود را قدرت برتر می داند به این همه هوش و توانایی اقتصاددانان و تولیدکنندکان و فرزندان پاک میهن پی برده و برای همین است که اقتصاد کشور را نشانه رفته تا از طریق تحریم، پویایی را از ما بگیرد.

وی افزود: امروز بیشترین فشار برای کشوری مثل ایران که در دوران تحریم به سر می برد، سخت شدن شرایط برای سالمندان، بیماران و قشر ضعیف جامعه است. حتی اگر دولت آمریکا ادعا کند که ما دولت ایران را نشانه رفته ایم و با مردم کاری نداریم، این، دروغی بسیار بزرگ است.

به گفته وی؛ ما نیازمند مدیران کاردان، دلسوز و پرتلاش هستیم که از ظرفیتها و امکانات ایران استفاده کند و برای ایران و ایرانی دست به تولید بزند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24