Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

این شرکت غیربورسی بوده و همانطور که در اصلاحیه اطلاعیه اشاره کردیم و با توجه به صورت های مالی افشا شده این شرکت در سامانه کدال؛ فعالیت آن اقدامات اولیه در خصوص احداث پالایشگاه میعانات گازی به ظرفیت ۶۰ هزار بشکه در روز است...

جزئیات فروش دارایی توسط تاپیکو اعلام شد

بورس24 : دلایل توقف و بازگشایی نماد هلدینگ نفت و گاز تامین مشخص شد و به زودی با انجام مزایده ای ، تاپیکو از یک مشارکت خارج می شود.

امیر مهدی صبائی مدیر پرتفو و تامین مالی نفت و گاز تاپیکو در مورد توقف نماد این شرکت و مزایده یکی از شرکت‌های آن به خبرنگار بورس24 گفت : دلیل توقف نماد در راستای اجرای بند یک گروه ب ماده ۱۳ دستورالعمل افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بوده است.

وی گفت: ما موظف هستیم به عنوان ناشر ، اطلاعات با اهمیت که در گروه الف و ب طبقه بندی شده است را افشا کنیم.بدین ترتیب سهام شرکت توسعه نفت و گاز آریا که صددرصد متعلق به تاپیکو است ، واگذار می شود.

به گفته وی؛ این شرکت غیربورسی بوده و همانطور که در اصلاحیه اطلاعیه اشاره کردیم و با توجه به صورت های مالی افشا شده این شرکت در سامانه کدال؛ فعالیت آن اقدامات اولیه در خصوص احداث پالایشگاه میعانات گازی به ظرفیت ۶۰ هزار بشکه در روز است.

وی گفت: این پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه ای یک واحد از همان 8 واحد طرح فراگیر سیراف با خوراک میعانات گازی واقع در میدان گازی پارس جنوبی است؛ در واقع این شرکت مجری پروژه پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه ای سیراف است.

مدیر پرتفولیوی تاپیکو گفت: اگر از مهمترین دارایی های این شرکت بگوییم می ‌توانیم به سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومانی در سهام شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف و پرداخت حدود ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به همان شرکت بابت پیش پرداخت سرمایه ای بابت اجرای عملیات آماده سازی طرح هزار بشکه ای اشاره کنیم . این شرکت همانطور که در صورت های مالی اشاره کرده ، یک و نیم میلیارد تومان سرمایه دارد و دارایی شرکت ۲۱ میلیارد تومان است.

خروج تاپیکو از یک طرح پالایشگاه بزرگ کلید خورد...

وی گفت : همان طور که در آگهی مزایده اشاره شده قیمت پایه مزایده ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است ؛ اما در عین حال خریدار موظف است تمام مطالبات فروشنده را که حدود ۲۰ میلیارد تومان است ، در زمان انجام معامله به فروشنده پرداخت نماید.

وی افزود:سود و زیان فروش این شرکت مشخص است و طبق صورت‌های مالی در پرتفوی تاپیکو افشا شده است. اما اهمیت این افشا از این منظر است که در صورت تحقق فروش این شرکت یک و نیم میلیارد تومانی ، خروج از پروژه پالایشگاه میعانات گازی سیراف اتفاق خواهد افتاد و به طور دقیق تاپیکو از پروژه خارج می شود .

وی در پاسخ به این سوال که آیا خروج تاپیکو از این پروژه به نفع شرکت است ؟ گفت: به هرحال طبیعتا این تصمیمی است که بر اساس سیاست هایی که از بالا دست به ما ابلاغ شده و اتخاذ شده است و قطعاً آلترناتیوهای پربازده تر می تواند جایگزین این طرح شود.

وی گفت : هنوز به لحاظ سطح اهمیت منابع قابل توجهی صرف پروژه مذکور نشده بود و با وجود این که ابعاد پروژه وسیع بوده در کل ۸ میلیارد تومان ارزش گذاری شده ( به همراه مطالبات ما که حدود ۲۸ میلیارد تومان خواهد بود) در نتیجه با خروج تاپیکو مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود و فقط تاپیکو درگیر انجام پروژه نخواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24