Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : حجم بالای نقدینگی در اقتصاد کشور از یکسو و از سوی دیگر نوسانات ارزی و کاهش و افزایش قیمت نفت دست به دست یکدیگر داده اند تا سرمایه داران و افرادی را که حجم بالایی از نقدینگی دارند را سردرگم تر از همیشه کند. افرادی که دائما در حال مرور اخبار اقتصادی و سیاسی هستند تا یک پیش بینی مشخصی از روزهای آینده بازار را از میان خبرهای درست و نادرست انجام دهند. پیش بینی هایی که چه بسا نادرست از آب در بیاید و نقدینگی سرمایه داران خرد را به طور کامل از بین ببرد و با ضرر و زیان بزرگی مواجه شان کند. علاوه بر شاخص های اقتصادی تصمیمات سیاسی نیز همواره تاثیر مستقیم بر اقتصاد کشور دارد. به طوری که شاهد بودیم پس از خروج آمریکا از برجام اقتصاد کشور نوسانات ارزی شدیدی را تجربه کرد و دیدیم که ارز دلار در بازار آزاد تا ١٨ هزار تومان نیز رسید. از سویی بسیاری از کارشناسان ترجیح می دهند تحلیلی از این روزهای پیش روی اقتصاد نداشته باشند تا بلکه شرایط آرام تری ایجاد شود. محسن نظری کارشناس و فعال بازار سرمایه معتقد است چنانچه افراد تصمیم به سرمایه گذاری دارند تمامی تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذارند و در بازارهای مختلفی که وجود دارد سرمایه گذاری کنند. متن کاملا گفت وگوی این کارشناس بازار سرمایه با بورس ٢۴ را در ادامه می خوانید...

پول مازاد داریم چه کنیم؟؟ چه بازاری کم ریسک است؟

بورس24 : حجم بالای نقدینگی در اقتصاد کشور از یکسو و از سوی دیگر نوسانات ارزی و کاهش و افزایش قیمت نفت دست به دست یکدیگر داده اند تا سرمایه داران و افرادی را که حجم بالایی از نقدینگی دارند را سردرگم تر از همیشه کند. افرادی که دائما در حال مرور اخبار اقتصادی و سیاسی هستند تا یک پیش بینی مشخصی از روزهای آینده بازار را از میان خبرهای درست و نادرست انجام دهند. پیش بینی هایی که چه بسا نادرست از آب در بیاید و نقدینگی سرمایه داران خرد را به طور کامل از بین ببرد و با ضرر و زیان بزرگی مواجه شان کند. علاوه بر شاخص های اقتصادی تصمیمات سیاسی نیز همواره تاثیر مستقیم بر اقتصاد کشور دارد. به طوری که شاهد بودیم پس از خروج آمریکا از برجام اقتصاد کشور نوسانات ارزی شدیدی را تجربه کرد و دیدیم که ارز دلار در بازار آزاد تا 18 هزار تومان نیز رسید.

از سویی بسیاری از کارشناسان ترجیح می دهند تحلیلی از این روزهای پیش روی اقتصاد نداشته باشند تا بلکه شرایط آرام تری ایجاد شود. محسن نظری کارشناس و فعال بازار سرمایه معتقد است چنانچه افراد تصمیم به سرمایه گذاری دارند تمامی تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذارند و در بازارهای مختلفی که وجود دارد سرمایه گذاری کنند. متن کاملا گفت وگوی این کارشناس بازار سرمایه با بورس24 را در ادامه می خوانید:

با توجه به این که در بورس فعال هستید طبیعتا گزینه اول سرمایه گذاری شما بورس است. با توجه به وضعیت این روزهای بازار سرمایه چنانچه سرمایه ای داشته باشید ترجیحا در کدام قسمت بازار کشور سرمایه گذاری می کنید؟

هم اکنون متغیرهایی که بر بازار سرمایه تاثیر مستقیم دارند در حال تغییر هستند و همان طور که شاهد هستیم قیمت نفت، دلار، طلا و سکه در نوسان هستند. با توجه به شرایط موجود روند آتی بازارسرمایه بستگی به قیمت جهانی نفت و همچنین قیمت دلار در بازار آزاد دارد. برای سرمایه دارانی که تصمیم به سرمایه گذاری دارند بهتر است نیمی از نقدینگی در بازار سرمایه و نیمی دیگر در بازار طلا سرمایه گذاری شود و در صورت افت بیشتر قیمت ها این نوع سرمایه گذاری با دید میان مدت و بلند مدت مناسب تر است.

هم اکنون عمده ترین ریسک های بازار سرمایه را چه مسائلی ارزیابی می کنید؟

در درجه نخست قیمت جهانی نفت است که برای بازار سرمایه و سهامداران ممکن است ریسک پذیری بالایی داشته باشد. از سویی نیز قیمت نهایی دلار در بودجه بندی سال 98 است که باید نهایتا منتظر تصمیم اتخاذ نهایی دولت باشیم. از جمله موارد دیگری که بورس کشور را ریسکی می کند قیمت دلار در بازار آزاد است. هر چه دلار به قیمت نیمایی نزدیک تر شود سود بازار سرمایه افزایش خواهد یافت و هر چه قیمت ارز در بازار آزاد با نرخ سامانه نیما فاصله داشته باشد در نتیجه بازار سرمایه روند کاهشی در پیش خواهد گرفت.

با توجه به آغاز دور دوم تحریم ها کدام یک از صنایع حضور یافته در بورس از مصونیت بیشتری برخوردار است؟

در حقیقت با توجه به شرایط حاکم تمامی صنایع کم وبیش از قبال تحریم ها آسیب می بینند. اما برخی صنایع نیز دراین بین از ضرر و زیان کمتری برخوردار می شوند از جمله صنایع دارو سازی و پالایشی.

عملکرد نهادهای ناظر واجرایی را چه در زمان رونق بازار سرمایه و چه در زمان افول بورس به چه صورت ارزیابی می کنید؟

عدم حذف بودجه بندی شرکت ها سبب شده چشم انداز میزان سودآوریشان درابهام باقی بماند. همچنین قوانین محدود کننده ای که وجود دارد سرمایه گذاران را با تردید و ترس همراه می کند. از سوی دیگر نیز مدیران گزارش دهی مناسبی از عملکرد شرکت ها ارائه نمی دهند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • ماهبس قوه ندوشن
    ماهبس قوه ندوشن

    سلام وسپاس
    توضیحات مختصر اما گویا بود.

    5 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24