Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل «وبصادر» در گفت و گو با بورس ٢۴ : آخر امسال با زیان خداحافظی می کنیم ، قطعا کارهای تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه جدی تر شده و با سرعت بالایی در حال انجام است

آخرین خبرها از بانک صادرات

بورس24 : با توجه به شرایط بانکی ها، نیاز اصلی همه این شرکت ها افزایش سرمایه است. از آنجایی که ، بانک صادرات مشمول ماده 141 قانون تجارت است، بهترین راه برای خروج از این مرحله و رسیدن به سود آوری در سال آینده، افزایش سرمایه علی الخصوص از محل تجدید ارزیابی دارایی ها است. با بازگشت فعالیت عملیاتی این بانک به سوددهی و نیز افزایش سرمایه پیش رو، شرکت گام مثبت رو به جلویی در پیش دارد.

با این روند ، امسال زیان دهی بانک معکوس و در سال ٩٨ وارد مرحله سوددهی می‌شود ، که نوید روزهای خوشی برای سهامدارن این بانک است. نکته مهم این بانک، روند سود عملیاتی مثبت است که موجب شده، سود(زیان) خالص «وبصادر» در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری با مثبت ٢٢٩ ریالی نسبت به ۶ ماه نخست سال ٩۶ به ١۶٣ ریال (زیان) بهبود یابد که نشان از رشد ۵٨ درصدی آن دارد. در عین حال این رقم در مقایسه با زیان انباشته ۶٢١ ریالی در صورت‌های مالی حسابرسی شده پایان اسفند ماه ٩۶، بیش از ٣٨٠ درصد بهبود نشان می‌دهد.

حجت اله صیدی مدیر عامل بانک صادرات ایران در خصوص آخرین وضعیت افزایش سرمایه این بانک از محل تجدید ارزیابی به خبرنگار بورس24 گفت: افزایش سرمایه بانک صادرات در حال پیگیری است و هیچ گونه مشکلی در مراحل انجام آن ، وجود ندارد.

وی ادامه داد: سال جاری یقیناً این افزایش سرمایه انجام می شود و شرکت با این تمهیدات لازم از شمولیت ماده 141 خارج می گردد.

از این مقام مسئول در بانک صادرات ایران پرسیدیم که آیا مشکل یا ممانعتی در مورد افزایش سرمایه نداشته اید؟ و آیا اساسا سازمان بورس به میزان سرمایه ایرادی نگرفته است؟ که گفت: هیچ مشکلی در روند انجام افزایش سرمایه نداریم، کارهای کارشناسی و طرح توجیهی در حال انجام است و امیدواریم که تا پایان سال این افزایش سرمایه انجام شده و ثبت گردد.

به گفته وی، فعلا سناریو های مختلفی برای محل این افزایش سرمایه وجود دارد که تجدید ارزیابی دارایی ها قطعا یکی از موارد است.

پیش به سوی سودآوری؛ 98 در مسیر رشد ...

صیدی در مورد کاهش روند زیاندهی «وبصادر» هم گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری تلاش کرده ایم که زیان کمتری شناسایی نماییم و این روند ادامه دار خواهد بود، در 9ماه و 12ماهه هم با تلاش ، به نقطه سربه سر سود خالص خواهیم رسید.

وی گفت: سال 98با خروج از ماده 141 و زیان ، سودآوری بانک صادرات آغاز خواهد شد که نقطه عطفی برای این بانک بزرگ بورسی است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24