Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : اجاره بهای مسکن در تهران طبق آمار بانک مرکزی، در پاییز امسال ١٧ درصد نسبت به پاییز سال گذشته افزایش پیدا کرد. این میزان رشد نقطه ای مبالغ اجاره در قراردادهای اجاره نشینی در ماه های قبل نیز تکرار شده است. در ماه های تابستان و بهار امسال متوسط اجاره بها در شهر تهران بین ١۵ تا ١٧ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش پیدا کرد.

اجاره بها چند درصد افزایش یافت؟

بورس24 : اجاره بهای مسکن در تهران طبق آمار بانک مرکزی، در پاییز امسال 17 درصد نسبت به پاییز سال گذشته افزایش پیدا کرد.

این میزان رشد نقطه ای مبالغ اجاره در قراردادهای اجاره نشینی در ماه های قبل نیز تکرار شده است. در ماه های تابستان و بهار امسال متوسط اجاره بها در شهر تهران بین 15 تا 17 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش پیدا کرد.

این آمارها را بانک مرکزی در درون بازار اجاره مسکن استخراج و اعلام کرده است.با این حال در بازار اجاره مسکن تهران، گلایه های مستاجران و ارقامی که بین مالک و مستاجر رد و بدل می شود، چیز دیگری را می گوید.

در بازار اجاره مسکن مستاجرها می گویند اجاره بها نزدیک 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

عمده مستاجرها در قسمت های مختلف شهر تهران نیز اعلام می کنند مبالغی که نسبت به پارسال بابت اجاره بها پرداخت می کنند 30 درصد گرانتر شده است.پس چرا شاخص اجاره بها در گزارش بانک مرکزی نصف آنچه در بازار اعلام می شود، افزایش پیدا کرده است؟!

پاسخی که کارشناسان به این پرسش می دهند فراگیری شاخص اجاره بها است. این شاخص همه واحدهای مسکونی اجاره ای چه آنهایی که اجاره بهای آنها افزایش پیدا کرده و چه واحدهایی که با مبالغ کم، اجاره نامه مربوطه تمدید شده است را در بر می گیرد. رشد های خیره کننده اجاره بها عمدتاً به واحدهایی که اجاره نامه جدید برایشان نوشته می شود مربوط است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24