Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

این روزها علاوه بر جهش عملیات و فروش فولاد مبارکه که منجر به سودسازی خوبی برای شرکت شده است ، به تدریج ثمره سرمایه گذاری های فولاد مبارکه هم با انتشار صورت های مالی شرکت های زیر مجموعه در حال نمودار شدن است...

وقتی «فولاد» پازل سرمایه گذاری را درست می چیند...

بورس24 : این روزها علاوه بر جهش عملیات و فروش فولاد مبارکه که منجر به سودسازی خوبی برای شرکت شده است ، به تدریج ثمره سرمایه گذاری های فولاد مبارکه هم با انتشار صورت های مالی شرکت های زیر مجموعه در حال نمودار شدن است.

در این نوشتار به طور اجمالی به بررسی وضعیت رو به رشد سود شرکت های بورسی و سپس به بررسی آخرین وضعیت شرکت های غیر بورسی که تاکنون صورت های مالی 6 ماهه آن ها منتشر شده است ، می پردازیم.

فولاد مبارکه مالکیت 10 درصدی سهام گل گهر را به طور مستقیم در اختیار دارد و سود گل گهر در 6 ماهه امسال با جهش 142 درصدی به نسبت دوره مشابه سال قبل همراه شده است.

فولاد مبارکه مالکیت بیش از 10 درصدی در چادرملو را در اختیار دارد و سود 6 ماهه «کچاد» به نسبت دوره مشابه سال قبل با جهش 172 درصدی همراه شده است.

غول فولادسازی ایران مالکیت و مدیریت بالای 50 درصد از سهام فولاد امیرکبیر کاشان را در اختیار دارد. خرید سهام مدیریتی توسط فولاد در سال های گذشته همه ساله باعث تحول در سود این شرکت تولید کننده گالوانیزه شده و امسال در 6 ماهه سود این شرکت با جهش سنگین 218 درصدی به نسبت دوره مشابه سال قبل همراه شده است.

سود فولاد هرمزگان در 6 ماهه امسال فراتر از تحول رفته و جهش سنگین 957 درصدی را به نسبت 6 ماهه سال قبل داشته است.فولاد مبارکه سهام مدیریتی در این فولاد ساز دارد.

یکی از سرمایه گذاری هایی که در فولاد مبارکه به ثمر رسیده ، فولاد سفید دشت می باشد. سود این شرکت فولاد ساز در 6 ماهه سال جاری 26 برابر رشد داشته و در حالی که این فولاد ساز در 6 ماهه سال قبل سود 3 میلیاردی داشت ، در 6 ماهه امسال شاهد سود 86 میلیاردی فولاد سفید دشت هستیم.

لازم به ذکر است فولاد مبارکه مالکیت 65 درصدی و مدیریتی در این فولاد ساز دارد.

اما فولاد مبارکه مالکیت 99 درصدی شرکت فولاد سنگان خراسان را هم دارد ، این شرکت برای 6 ماهه سال جاری به سود سازی بسیاربالایی دست یافته است. این شرکت نیز از دیگر سرمایه گذاری های به ثمر رسیده فولاد مبارکه می باشد ، به طوری که طی 6 ماه سود قابل توجه 138 میلیاردی در این شرکت رقم زده شده است.

در نهایت امسال سرفصل سود سرمایه گذاری های فولاد به نسبت سال گذشته با تحول شگرفی همراه و شاهد رشد خوبی در سود شرکت های زیر مجموعه این غول فولاد ساز خواهیم بود ، به طوری که نتایج سرمایه گذاری های فول ،اد امسال نمود بیشتری پیدا می کند و نشان می دهد فولاد تبدیل به یک غول معدنی و فولادی شده است.غولی که شاید بیش از عدد 39 هزار میلیارد تومان فعلی درج شده در تابلوی بورس ارزش داشته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24