Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برنامه ای هم برای رشد غیر واقعی سهام نداریم رئیس هیات مدیره ذوب آهن: امیدواریم سودآوری ذوب آهن از همیشه بیشتر شود در خصوص زیان انباشته، به گذشته بر نمی گردیم نشست خبری مدیر عامل ذوب آهن، امروز برگزار شد. در این نشست، بهرام سبحانی رئیس جدید هیات مدیره «ذوب» هم حضور داشت، که...

مدیر عامل ذوب آهن در نشست خبری: برخی زمین های غیر مولد را از طریق بورس کالا به فروش می رسانیم

بورس24 : نشست خبری مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان امروز برگزار شد که در این نشست، بهرام سبحانی رئیس جدید هیات مدیره این شرکت هم حضور داشت و به سوالات پاسخ داد.

یکی از سوالاتی که از سبحانی پرسیده شد این بود که «مدل اداره فولاد مبارکه را در ذوب آهن پیاده می کنید؟» او در پاسخ گفت: ذوب برای بقا راهی ندارد جز توسعه دامنه فعالیت ها مثل فولاد مبارکه. پتانسیل های شرکت بالاست! 

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن، هم در این نشست گفت: پروژه پساب تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می شود و ۸۰۰ متر مکعب در ساعت انواع پساب های زرین شهر و خود ذوب آهن را وارد تصفیه خانه می کنیم.

وی ادامه داد: در مورد تهاتر بدهی ها ( بند و تبصره ۵) از مجموعه بدهی های بانکی ۳۸۰۰میلیارد تومانی شرکت در کل ؛ بدهی های شرکت به بانک های ملی ۴۳۵میلیارد تومان، صادرات ۳۰۷ میلیارد تومان، ملت ۵۸۹ میلیارد تومان و کشاورزی ۱۶۸میلیارد تومان و بانک پاسارگاد ۹۰۵ میلیارد تومان با مطالبات تامین اجتماعی تهاتر می شود.

او ادامه داد: فرم بانکی ۴ بانک اول پر شده و به وزارتخانه های مربوطه داده شده است. 

یزدی زاده گفت: برخی زمین های غیر مولد را از طریق بورس کالا و سایر موارد به فروش می رسانیم. ارزش دفتری این املاک ۶۲ میلیارد تومان بوده که ۲۱۵میلیارد تومان می فروشیم.

وی افزود: میدکو مجموعه بزرگی است، که طی ۶ سال گذشته بازدهی خوبی داشته است و به عنوان یکی از بخش های مهم صنعت فولاد کشور محسوب می شود و امیدواریم ارتباط خوبی برای تامین مواد اولیه به ویژه کک با این شرکت داشته باشیم. 

یزدی زاده گفت: هفته گذشته بازدیدی از واحد کک زرند داشتیم و صحبت های خوبی شد، تا خرید کک خارجی را با باتری کک زرند جایگزین کنیم تا شاهد تامین پایدار مواد اولیه باشیم.

او ادامه داد: گر چه شرکت ذوب آهن نیروی انسانی مازاد دارد اما ما میزبان هستیم و با افزایش تولید می توانیم، وضعیت شرکت را بهبود ببخشیم. از همه ابزار ها کمک هم می گیریم تا این نیرو را به کار بگیریم.

وی اشاره ای به قیمت سهام ذوب کرد و گفت: با اقداماتی که انجام گرفته رضایت نسبی برای سهامداران ایجاد شده و سهام آن ها از حدود 70 تومان به 260 تا 270 تومان رسیده است.

او گفت: خودم از این وضعیت رضایت ندارم و توصیه می کنم، با پایداری تامین مواد اولیه بیشترین رضایت را برای سهامداران ایجاد نماییم. امیدواریم در زمان بازگشایی، قیمت سهام واقعی و منطقی باشد.

وی ادامه داد: ما برنامه ای برای رشد غیر واقعی سهام نداریم و این موضوع به سهامداران ضرر وارد می کند؛ چه افت بی حساب و چه رشد بی دلیل سهم.     

خبر تکمیلی: 

نشست خبری  که امروز با حضور مدیر ارشد ذوب آهن و فولاد مبارکه در تهران تشکیل شده بود به کار خود پایان داد.

در این جلسه بهرام سبحانی، مدیر عامل سابق فولاد مبارکه به عنوان عضو جدید خانواده ذوب آهن حضور داشت. همچنین مدیریت ذوب آهن نیز، در خصوص برنامه ها و استراتژی این شرکت در جمع خبرنگاران صحبت هایی  را انجام داد. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، منصور یزدی زاده ، مدیر عامل  شرکت ذوب آهن اصفهان، در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: ما به دنبال حفظ سهم خود در بازار های جهانی هستیم؛ تا نقش خود را در این بازار ها حفظ کنیم.

او گفت: توافق شده که به عراق و افغانستان ریالی صادرات داشته باشیم. البته ارزی هم می توانیم صادر نماییم، اما بهتر این بوده که ریالی صادر نماییم. صادرات به عراق و افغانستان هم برای شرکت سود ده است و ما هیچ زمان به زیان نمی فروشیم. 

وی گفت: بزرگترین دستاورد شرکت این است که در ماده ۱۴۱ خارج شود و  تسهیلات بانکی دریافت نمایند.۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن ظرفیت اسمی تولید چدن بوده؛ اما اگر بخواهیم واقعی تر نگاه کنیم باید ۴ میلیون تن چدن و سه میلیون و دویست هزار تن فولاد تولید نماییم.

به گفته وی؛ ۷۰۰هزارتن هزار تن ظرفیت خالی داریم  که می توانیم صادر داشته باشیم و یا به فولاد مبارکه ( مصرف کننده اصلی شرکت) بفروشیم.

از تولید ریل تا پروژه تزریق پودر زغال

وی در مورد تولید ریل گفت: برای کاهش هزینه تولید محصول و رسیدن به بالاترین حد استاندارد و کیفیت تولید و بومی سازی، با پیشنهاد طرف خارجی با انجام طراحی قالب ها ۳ میلیون یورو صرفه جویی ایجاد کرده ایم.

او ادامه داد: امیدواریم این بازار یک میلیون تنی تیر آهن، را تا سه سال آینده در اختیار خود قرار دهیم و همه تولیدات در اختیار شرکت شود.

یزدی زاده گفت: پروژه تزریق پودر زغال در حال ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، که تا اواخر بهمن ماه راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: این پروژه با نام (PCI) میزان مصرف کک را کاهش می دهد و۱۵۰ میلیارد تومان نتیجه اقتصادی تولید پودر زغال  به جای استفاده از کک است.

به گفته او همچنین شرکت ذوب آهن در گذشته یک برج خاموش کن برای کک سازی داشته، اما اخیرا با راه اندازی برج خاموش کننده دیگری مشکل بابت اورهال ندارد. 

یزدی زاده گفت: پروژه پسآب تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می شود و ۸۰۰ متر مکعب در ساعت انواع پسآب های زرین شهر و خود ذوب آهن را  وارد تصفیه خانه می کنیم. 

وی گفت: در مورد تهاتر بدهی ها ( بند واو تبصره ۵) از مجموعه بدهی های بانکی ۳۸۰۰ میلیارد تومان در کل و  از بانک های ملی ۴۳۵میلیارد تومان، صادرات ۳۰۷ میلیارد تومان، ملت ۵۸۹ میلیارد تومان و کشاورزی ۱۶۸میلیارد تومان و بانک پاسارگاد ۹۰۵ میلیارد تومان  بدهی ها تهاتر می شود. فرم بانکی ۴ بانک اول پر شده و به وزارت خانه داده شده است.

وی در  مورد دارایی ها ی غیر مولد گفت: برخی زمین های غیر مولد را از طریق بورس کالا و سایر موارد به فروش می رسانیم. ارزش دفتری ۶۲ میلیارد تومان بوده که ۲۱۵ میلیارد تومان می فروشیم. 

وی با اشاره به تامین مواد اولیه گفت: میدکو مجموعه بزرگی است، که طی ۶ سال گذشته  بازدهی خوبی داشته است و به عنوان یکی از بخش های مهم صنعت فولاد کشور محسوب می شود و امیدواریم ارتباط خوبی برای تامین مواد اولیه به ویژه کک با این شرکت داشته باشیم.

او گفت: هفته گذشته بازدیدی از واحد کک زرند داشتیم و صحبت های خوبی شد، تا خرید کک خارجی را با باتری کک زرند جایگزین کنیم، تا شاهد تامین پایدار مواد اولیه باشیم.

تولید بیشتر، نیروی انسانی بهره ورتر 

یزدی زاده درمورد مازاد نیروی انسانی گفت: گر چه شرکت نیروی انسانی مازاد دارد اما ما میزبان هستیم و با افزایش تولید می توانیم ،وضعیت شرکت را بهبود ببخشیم. از همه ابزار ها کمک می گیریم تا این نیرو را به کار بگیریم.

وی در خصوص رضایت سهامدارن از ذوب  گفت: در مورد اینکه بخواهیم سهامداران را راضی کنیم، باید بگوییم به نظر می رسد با توجه به نوسان های قیمتی سهم و رشد سهم از حدود ۷۰ تومان به ۲۷۰ تومان، سهامداران رضایت دارند. البته ما به عنوان مدیریت هنوز راضی نیستیم. 

وی گفت: تلاش می کنیم، که این  رضایت نسبی افزایش یابد، که یکی از این راهکار ها تامین مواد اولیه و تولید بیشتر است. 

در ادامه جلسه بهرام سبحانی رئیس هیات مدیره شرکت گفت: در خصوص بحث ارز نظرات موافق و مخالف زیادی وجود دارد اما واقعیت این است، که کالای صادراتی از کشور منابع ملی محسوب می شود و باید ارز آن به کشور بازگردد. باید این ورود ارز مدیریت شود و باید نیازهای کشور از طریق این ارز تامین گردد.

سبحانی گفت:  فولادسازان انتظار دارند در قبال صادرات و ورود ارز به سامانه نیما، نیاز ارزی آنها نیز تامین گردد. هر شرکت فولادی 100 تا 120 دلار برای هر تن تولید نیاز ارزی دارد و در نتیجه صادرات آن باید جوابگوی نیاز ارزی آنها باشد.

وی گفت: صحبت این است، که ارز عرضه شده از سوی فولادسازان صادرکننده؛ در سامانه نیما برای تامین نیاز خود فولادسازان و با اولویت نخست به خودشان تخصیص یابد.

سبحانی، رئیس هیات مدیره ذوب آهن در پاسخ به سوال خبرنگار بورس24 در مورد مدل اداره ذوب آهن با روش «فولاد» گفت: ذوب برای بقا راهی ندارد جز در توسعه دامنه فعالیت ها مانند فولاد مبارکه عمل نماید. گر چه راه زیادی در پیش است اما، می توان این راه را طی کرد. 

در پایان از یزدی زاده پرسیدیم که، چه میزان ریسک برگشت ذوب آهن به ماده 141 وجود دارد؟چند سال گذشته نیز از ماده 141 شرکت با همین روش افزایش سرمایه خارج شد اما دوباره برگشت؟ آیا امکان زیان ده شدن شرکت دوباره وجود دارد؟ که گفت: این موضوع بررسی شده و امکان برگشت به زیان وجود ندارد، تمام راه ها را دیده ایم و امیدواریم سودآوری ذوب آهن از همیشه بیشتر شود.

او ادامه داد: در خصوص زیان انباشته به گذشته بر نمی گردیم. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24