Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

امروز مجمع افزایش سرمایه ذوب آهن به منظور تصویب افزایش سرمایه از ٣٣٠٠ میلیارد تومان به بیش از ۶٠٠٠ میلیارد تومان در اصفهان تشکیل شد...

افزایش سرمایه «ذوب» وارد فاز عملیاتی شد

به گزارش بورس24 ، در این مجمع اعلام شد،طبق بند ز تبصره ۱۰ بودجه سال ۹۷، برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها دو شرط وجود داشته که ابتدا باید شرکت ها مشمول ماده ۱۴۱ بوده و این که با افزایش سرمایه از این محل از شمولیت ماده 141 قانون تجارت خارج شوند.

منصور یزدی زاده مدیر عامل «ذوب» در جمع صاحبان سهام شرکت گفت: در شرکت ذوب آهن با این افزایش سرمایه نسبت زیان به سرمایه به ۳۳درصد خواهد رسید و از شمولیت ماده ۱۴۱ خارج می شود.

به گفته وی، از مزایای این تجدید ارزیابی دارایی ، شفاف شدن صورت های مالی و بروز شدن ارزش دارایی ها مطابق ارزش روز آن ، محاسبه هزینه واقعی تولیدات به دلیل تخصیص هزینه استهلاک و بهبود نسبت مالکانه و افزایش رتبه اعتباری است که در آن نسبت مالکانه از ۱۵به ۳۳درصد می رسد.

وی گفت: بحث خروج از ماده ۱۴۱ برای تغییر در ساختار مالی شرکت و استفاده از تمامی ظرفیت های منابع بیرونی است تا دست شرکت برای سرمایه گذاری باز شود.همچنین برای تامین منابع سرمایه‌گذاری باید به بانک ها مراجعه کرد و باز شدن حد اعتباری بانک ها از مزایای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها است.

یزدی زاده گفت: روز شنبه افشای اطلاعاتی در مورد وضعیت شرکت در سامانه کدال خواهیم داشت و دوشنبه هم کنفرانس مطبوعاتی خواهیم داشت.

وی گفت: هم اکنون میزان تولید شرکت ۳میلیون و ۶۰۰هزار تن چدن است اما نباید کمتر از ۴ میلیون تن چدن تولید نماید.

وی گفت: بحث کلیدی سرمایه در گردش شرکت که منفی است و باید مثبت شود. تامین پایدار آب و تامین مواد اولیه نیز از دیگر موارد مورد بررسی است. ۶۰درصد ذغال سنگ مورد نیاز شرکت از منابع داخلی تامین می شود و ۴۰درصد هم وارداتی است، طی هفته آینده برنامه مذاکره با انجمن ذغال‌سنگ خواهیم داشت و در خصوص نرخ و میزان آن صحبت خواهیم کرد.

در نهایت، افزایش سرمایه جذاب ذوب آهن تصویب و سرمایه این غول فولاد ساز پس از 85 درصد رشد به سطوح 6100 میلیارد تومان بالغ شد.

خبر تکمیلی :

مجمع امروز ذوب آهن اصفهان با حضور ۷۴ درصد سهامداران در شهر اصفهان برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع ذوب آهن افزایش سرمایه ۸۵ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را به تصویب رساند و این شرکت فرابورسی 6100 میلیارد تومانی شد.

رئیس این مجمع منصور یزدی زاده بود و نظارت بر این جلسه را بهروز خالق و عبدالله شیرمحمدپور نمایندگان تامین اجتماعی برعهده داشتند.

در این جلسه منصور یزدی زاده  مدیر عامل شرکت  ذوب آهن گفت: طبق بند ز تبصره ۱۰ بودجه سال ۹۷، برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها دو شرط وجود داشته و آن این که ابتدا باید شرکت ها مشمول ماده ۱۴۱ بوده و با افزایش سرمایه از شمولیت این ماده قانونی خارج شوند.

مدیر عامل شرکت گفت: در شرکت ذوب آهن با این افزایش سرمایه نسبت زیان به سرمایه  به ۳۳درصد خواهد رسید و از شمولیت ماده ۱۴۱ خارج می شود.

به گفته وی، از مزایای این تجدید ارزیابی شفاف شدن صورت های مالی و بروز شدن ارزش دارایی ها مطابق ارزش روز آن ، محاسبه هزینه واقعی تولیدات به دلیل تخصیص هزینه استهلاک و بهبود نسبت مالکانه و افزایش رتبه اعتباری است که در این رخداد نسبت مالکانه از ۱۵به ۳۳درصد می رسد.

یزدی زاده گفت : بحث خروج از ماده ۱۴۱ برای تغییر در ساختار مالی شرکت و استفاده از تمامی ظرفیت های منابع بیرونی است تا  دست شرکت برای سرمایه گذاری باز شود.

به گفته وی؛ برای  تامین منابع سرمایه‌گذاری باید به بانک ها مراجعه کرد و باز شدن حد اعتباری بانک ها از مزایای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها است.

وی گفت: روز شنبه آینده افشای اطلاعاتی در مورد وضعیت شرکت در سامانه کدال خواهیم داشت و دوشنبه هم کنفرانس مطبوعاتی برگزار می کنیم.

مذاکره با انجمن زغال سنگ ، هفته آینده...

وی گفت: "ذوب" باتوجه به معیارهای جهانی باید توان تولید ۴ میلیون تن چدن را داشته باشد اما در حال حاضر ۳.۶میلیون تن تولید دارد که دلایل آن به منفی بودن سرمایه در گردش شرکت، مشکل تامین پایدار آب و مواد اولیه برمی گردد.

وی گفت: درباره مشکل تامین مواد اولیه به خصوص مواد آهن دار،وابستگی زیادی به زغال کک وجود دارد، میزان 65 درصد زغالسنگ مورد نیاز از داخل و ۴۰درصد از خارج برای حفظ کیفیت تولید وارد می شود که برای تامین واردات تا خرداد سال آینده با برنامه ریزی صورت گرفته هیچ نگرانی وجود ندارد،درخصوص تامین زغالسنگ از داخل با انجمن زغال نیز مذاکراتی صورت گرفته که برای نحوه قیمت گذاری هفته آینده به نتیجه می رسیم.

این مقام مسئول در شرکت ذوب آهن اصفهان ادامه داد: برای تامین مواد آهن دار نیز باید برنامه ریزی صورت گیرد تا تولید دست کم ۳.۶میلیون تن محقق و بودجه سال آینده نیز در همین چارچوب باشد اما اگر میسر نشود باید با سایر معادن برای تامین سنگ آهن مذاکره شود.همچنین با توجه به برنده شدن در مناقصه قرارداد ریل با وزارت راه ،برای تولید و تحویل 15 هزار تن در مرحله اول برنامه ریزی شده است.

اواسط آذر ماجرای بدهی صندوق فولاد مشخص می شود ...

یزدی زاده در خصوص بدهی صندوق فولاد نیز گفت: خوشبختانه روند مثبتی طی شده و تایید کارشناسان مربوطه هم اخذ شده و امید می رود تا 15 آذر ماه این موضوع با صدور رای قطعی تعیین تکلیف شود .

در ادامه بهروز خالق مدیر امور  مجامع و سهام شستا نیز درخصوص سرانجام تهاتر بدهی شرکت هایی همچون ذوب آهن با مطالبات تامین اجتماعی از دولت گفت:برخی از هلدینگ ها گزارشاتی را از شرکت های تحت پوشش درخصوص وضعیت بدهی به سیستم بانکی گرفته و پس از طی فرایند مربوطه و دریافت موافقت مقامات بانکی،گزارشات تجمیع شده و با اخذ مصوبه تکمیلی از مقامات مسئول دولتی تهاتر صورت خواهد گرفت که منافع زیادی برای شرکت ها ،  خواهد داشت.

روند مذاکره با هندی ها برای فروش بلوک تامین اجتماعی

او درباره مذاکره با هندی ها برای فروش بلوک تامین اجتماعی در ذوب آهن  نیز گفت: بر اساس سیاست های دولت،واگذاری بنگاه ها جزو دستوراتی است که سازمان تامین اجتماعی مشمول اجرای آن است و طی فرصتی 2 ساله موظف شده تا سقف حداکثر 40 درصد در صنایع یا برخی شرکت ها ،سهام را به فروش برساند.بنا به دلایل مختلف از جمله شرایط اقتصادی درحال حاضر مذاکرات مذکور منتج به نتیجه نشده ولی در تلاش برای انجام این مهم،هستند.

پرسش و پاسخ

علت قیمت گذاری پایین واگذاری معامله بلوک 17 درصدی پویش بازرگان و قیمت ۷۵تومانی بلوک چه بوده است؟

شیر محمد پور ناظر مجمع ذوب درخصوص علت قیمت گذاری پایین واگذاری معامله بلوک 17 درصدی ذوب به شرکت پویش بازرگان توسط سازمان خصوصی سازی توضیح داد : طی مکاتباتی که با این سازمان انجام شد،مانع از عرضه سهام در قیمت های پایین شدیم، در مرحله بعدی وزیر اقتصاد دستور داد این عرضه در بازار سهام انجام شود که فرابورس مجبور شد اجازه انتشار آگهی این معامله را صادر کند.

وی گفت: یکی از دلایلی که قیمت سهام در بازار تغییری نمی کرد موضوع عرضه توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد بود که طی دو بار آگهی ، قیمت ها از 83 تومان آغاز و تا 73 تومان رفت تا به هر قیمتی و به جهت وصول مطالبات از این صندوق،حتما این بلوک 17 درصدی را واگذار کنند.

ماجرای کدهای بورسی مشکوک که با عدد یک، روی صفحه معاملات ذوب آهن نمایان شده، آیا از طریق سازمان بورس و سهامدار عمده بررسی شده است؟

عبدالله شیر محمد پور  ناظر مجمع پاسخ داد: ما با کمک سازمان بورس موارد مشکوک از جمله موضوع پولشویی و سیگنال دادن به بازار را روی این کد بررسی کردیم که مشکلی وجود نداشت ، ولی خودمان به کد مورد نظر تذکر دادیم که این کار تکرار نشود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • h amin
    h amin

    انشاا... بزودی شاهد اتفاقات بسیار خوب و مثبتی در شرکت و سهام ذوب آهن اصفهان خواهیم بود .

    5 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24