Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل قند لرستان گفت: در شرکت قند لرستان جایگزینی ماشین آلات قدیمی با ماشین آلات جدید هر ساله در جریان است که این امر تداوم اشتغال و نیز سودآوری شرکت را تضمین می کند.

خبرهای مجمع قند لرستان را اینجا بخوانید

بورس24 : جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت قند لرستان با حضور بیش از 84 درصد سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

طرح توسعه شرکت متوقف شد

در ابتدای این جلسه جبار علی زارع ممقانی مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و گفت: هیئت مدیره شرکت موارد و موضوعات اساسی زیادی را در سال مورد گزارش اجرایی کرده که از جمله آن ها به اختصار می توان به این موضوعات اشاره کرده که قیمت مصوب شکر به ازای هر کیلو 2900 تومان بود که از دو قسمت تشکیل شد، قسمتی مربوط به یارانه و قسمتی نرخ مصوب شکر، که متاسفانه یارانه دولت سال های زیادی است که پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: از طرفی این یارانه در صورت های مالی لحاظ شده و از آن بابت آن باید به اداره مالیات، مالیات پرداخت کنیم در حالی که هیچ یارانه ای به صورت نقدی به شرکت واریز نشده است. در نظر داریم تا یارانه دولت را در سال جاری با تسهیلات بانکی تهاتر نماییم.

ممقانی عنوان کرد: شرکت قند لرستان در سال مورد گزارش به صورت جدی طرح توسعه خود را در دستور کار قرار داد اما متاسفانه به دلیل افزایش بی رویه نرخ ارز و در نتیجه افزایش حجم سرمایه گذاری مورد نیاز، در حال حاضر توسعه ظرفیت کارخانه دارای توجیه اقتصادی نبوده و در نتیجه طرح توسعه شرکت فعلا متوقف شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: افزایش نرخ حمل و نقل کالا در حال حاضر و نیز احتمال افزایش بیشتر آن در آینده، توسعه مناطق کشت چغندر در مناطق نزدیک به محل کارخانه را ضروری می سازد که شرکت قند لرستان در سال مورد گزارش این موضوع را شناسایی کرده و اقدامات عملی در کشت چغندر در این مناطق را با موفقیت انجام داد.

در ادامه علی روستا رئیس هیئت مدیره شرکت قند لرستان خبر داد: مشوق قانونی جدید دولت جهت تشویق سرمایه گذاری بیشتر شرکت ها و ترغیب آن ها به عدم تقسیم سود بخش بیشتری از سود اکتسابی و استفاده از منابع حاصل از افزایش سرمایه و در نتیجه توسعه خطوط تولید و ایجاد فرصت شغلی جدید و همچنین کاهش نیاز به اخذ تسهیلات بانکی مقرر گردید در سال 97 مالیات بر درآمد آن بخش از سود تقسیم نشده شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار که به حساب سرمایه منتقل می شود، صفر باشد. هیئت مدیره نیز به منظور استفاده از این مزایا و مصوبه در نظر دارد تا افزایش سرمایه 66 درصدی از محل سود انباشته را اجرایی نماید.

ممقانی افزود: در شرکت قند لرستان جایگزینی ماشین آلات قدیمی با ماشین آلات جدید هر ساله در جریان است که این امر تداوم اشتغال و نیز سودآوری شرکت را تضمین می نماید.

اظهار نظر مشروط نسبت به صورت های مالی

در ادامه جلسه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مشروط نسبت به صورت های مالی را ارائه کرد.

روستا در پاسخ به بند 4 حسابرسی در خصوص مشوق دولتی گفت: این موضوع به نظر می رسد به تایید برسد و به همین دلیل ما آن را در صورت های مالی خود لحاظ کرده ایم، وقتی مصوبه به تصویب سران سه قوه کشور رسیده بعید است که ناگهان آن را از بین ببرند. چنانچه این موضوع اجرایی شود ما تا پایان سال جاری افزایش سرمایه از محل سود انباشته را عملیاتی می کنیم.

روستا در پاسخ به بند 6 حسابرسی گفت: مشارکت در ساخت با شهرداری الشتر در یک زمین به مساحتت 8000 متر مربع مورد توجه هیئت مدیره قرار دارد تا قند لرستان بتواند از آن منتفع شود.

پاسخ به سوالات سهامداران

وی در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص ارزش جایگزینی این شرکت گفت: ارزش جایگزینی این شرکت در حدود 500 میلیارد تومان است که به دلیل عدم توجه به صنعت قند و شکر مورد ظلم واقع شده ایم.

وی در مورد عدم جذب چغندر قند استان در شرکت بیان داشت: ظرفیت ما توانایی جذب تمام چغندر قند استان را ندارد و به همین دلیل بخشی از چغندر استان به خارج از استان فروخته می شود.

در پایان نیز به ازای هر سهم 50 تومان سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24