Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفت و گو با بورس ٢۴ در خصوص عرضه اولیه پتروشیمی نوری در بازار بورس و به تعویق افتادن آن گفت: عرضه اولیه شرکت پتروشیمی نوری همچنان به قوت خود باقیست و این شرکت باید گزارش های ۶ ماهه خود را بر روی سامانه کدال قرار دهد تا بتواند فرایند مقدمات عرضه را تکمیل نماید.

چه شرکت هایی به عرضه اولیه در بورس نزدیک تر هستند؟

بورس24 : قرار بود شرکت پتروشیمی نوری تا پایان شهریور ماه در بورس تهران عرضه شود، این شرکت که یکی از بهترین شرکت های هلدینگ خلیج فارس به حساب می آید و مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفته است اما عرضه آن به دلایل مختلفی به تعویق می افتد، برخی می گویند دلیل این تعویق به تعیین تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی ها باز می گردد اما این موضوع صحت ندارد و شرکت بورس منتظر صورت های 6 ماهه این شرکت است که بر روی سامانه کدال قرار بگیرد.

اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفت و گو با بورس24 در خصوص عرضه اولیه پتروشیمی نوری در بازار بورس و به تعویق افتادن آن گفت: عرضه اولیه شرکت پتروشیمی نوری همچنان به قوت خود باقیست و این شرکت باید گزارش های 6 ماهه خود را بر روی سامانه کدال قرار دهد تا بتواند فرایند مقدمات عرضه را تکمیل نماید.

وی افزود: دلیل به تعویق افتادن عرضه اولیه پتروشیمی نوری عدم انتشار گزارش شش ماهه است و هر زمان این گزارشات منتشر شود این سهم می تواند به بازار عرضه شود و هلدینگ خلیج فارس نیز به عنوان سهامدار نسبت به این موضوع علاقه نشان داده و در نتیجه به زودی شاهد عرضه اولیه این سهم در بورس خواهیم بود.

وی عنوان کرد: زمان دقیق این موضوع را نمی توان اعلام کرد چرا که همان طور که گفته شد عرضه اولیه این شرکت منوط به انتشار صورت های مالی 6 ماهه است که طی مهلت 60 روزه برای شرکت های اصلی و 75 روزه برای شرکت های تلفیقی باید روی سامانه کدال قرار گیرد.

تامین سرمایه نوین هم در آستانه عرضه است

در گاهی در پاسخ به این سوال که اولویت بعدی عرضه در بورس چه شرکتی است، گفت: پتروشیمی نوری در اولویت قرار دارد و پس از آن شرکت تامین سرمایه نوین نزدیکترین شرکت برای عرضه اولیه است که به تازگی در بورس تهران درج شده است و باید اقداماتی در خصوص سپرده گذاری ها و سایر موارد مربوط به مقدمات عرضه را اجرایی نماید تا بتواند آماده عرضه شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: شرکت تامین سرمایه نوین نیز باید گزارشات 6 ماهه خود را بر روی سامانه کدال منتشر نماید تا به عرضه سهم نزدیک تر شود.

افق کورش هم می آید

وی در ادامه عنوان کرد: شرکت های افق کوروش و همچنین مرغ و تخم مرغ سیمرغ نیز در درجات بعدی قرار دارند که می توانند در سال جاری در بورس عرضه شوند. برنامه ما برای عرضه های سال 97 به اندازه 12 شرکت بوده که تلاش می کنیم تمام آن ها عرضه کنیم.

درگاهی گفت: در نظر داریم تا پایان سال نماد بورس کالا را از فرابورس به بورس منتقل کنیم که این موضوع نیز جزو برنامه های این مجموعه به حساب می آید.

وی در پاسخ به این که آیا نمادهای بورس کالا تجمیع و به بورس خواهد آمد، گفت: در این خصوص نمی توان سخن گفت، احتمال این که این تصمیم اجرایی شود، وجود دارد اما تصمیم نهایی با خود شرکت بورس کالا است و در زمان انتقال از فرابورس به بورس کالا در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • شاهو محمدی
    شاهو محمدی

    نوری که خیلی وقته 6 ماهه رو داده

    5 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24