Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل تامین سرمایه سپهر در خصوص برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه ریلی گفت:با عنایت به این که احتمال می ‏رود تعداد بسیار زیادی از شرکت‏ های فعال در حوزه صنعت حمل ونقل ریلی با روش ‏های تأمین مالی از طریق بازار سرمایه آشنا نباشند، لذا برگزاری نمایشگاه‏ های تخصصی در این حوزه و حضور تأمین سرمایه ‏ها در نمایشگاه های یادشده تأثیر بسزایی در راستای فرهنگ ‏سازی و آموزش همه خدمات بازار سرمایه به این صنعت خواهد داشت. سید حسین میری با اشاره به نقش حوزه حمل و نقل ریلی در رشد اقتصادی کشور گفت: امروزه حمل و نقل یکی از اجزاء مهم اقتصاد ملی محسوب می شود و به دلیل داشتن نقش زیربنایی، تأثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی و ثبات سیاسی کشور دارد.

نقش پررنگ حوزه ریلی بر فرآیند رشد اقتصادی و ثبات سیاسی کشور

بورس24 : مدیرعامل تامین سرمایه سپهر در خصوص برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه ریلی گفت:با عنایت به این که احتمال می ‏رود تعداد بسیار زیادی از شرکت‏ های فعال در حوزه صنعت حمل ونقل ریلی با روش ‏های تأمین مالی از طریق بازار سرمایه آشنا نباشند، لذا برگزاری نمایشگاه‏ های تخصصی در این حوزه و حضور تأمین سرمایه ‏ها در نمایشگاه های یادشده تأثیر بسزایی در راستای فرهنگ ‏سازی و آموزش همه خدمات بازار سرمایه به این صنعت خواهد داشت.
سید حسین میری مدیرعامل تامین سرمایه سپهر با اشاره به نقش حوزه حمل و نقل ریلی در رشد اقتصادی کشور گفت: امروزه حمل و نقل یکی از اجزاء مهم اقتصاد ملی محسوب می شود و به دلیل داشتن نقش زیربنایی، تأثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی و ثبات سیاسی کشور دارد.
وی با بیان این که حوزه ریلی دربرگیرنده فعالیت‌هایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه‌های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در مجموعه فعالیت های اقتصادی نقش غیرقابل انکاری برعهده دارد افزود:کاهش هزینه حمل و نقل و در نتیجه کاهش هزینه عرضه کالای تولیدی به بازارهای مصرف، نقش زیادی در توان رقابت و گسترش سایر بخش‌های اقتصاد از جمله صنعت و نهایتاً اقتصاد ملی دارد.
مدیرعامل تامین سرمایه سپهر تصریح کرد: اهمیت ایران به ‌عنوان یک کشور ترانزیتی بین اروپا، آسیا و آسیای مرکزی موجب شده است توسعه بخش ریلی اولویتی استراتژیک باشد و با وجود این که هزینه‏ های اولیه سرمایه ‏گذاری برای توسعه راه‏ آهن قابل ملاحظه می‏ باشد، لیکن، آثار آن در توسعه پایدار و پیش‏گیری از هزینه‏ های بلندمدت بسیار حائز اهمیت است.
به گفته وی با توجه به مشکلات تأمین مالی در زمینه صنعت حمل و نقل ریلی، این طرح‌ها غالباً با تأخیر به بهره‌برداری ‌رسیده و بنابراین دولت‌ها همیشه به نوعی به دنبال راه‌حلی برای حل این مشکل بوده‌اند.
میری خاطرنشان کرد: ایجاد تعاملی سازنده بین دولت و بخش خصوصی برای انجام این نوع پروژه‌ها ،تجربه‌ای که در کشورهای توسعه‌یافته با موفقیت همراه بوده است، به‌طوری‌که دولت بیشتر به‌عنوان یک پشتیبان در این پروژه‌ها حضور داشته و مسائل اجرایی، ‌فنی و تأمین مالی توسط بخش خصوصی صورت گرفته است، بنابراین در حال حاضر می‏ توان از ظرفیت‏ های بخش خصوصی در کشور جهت ادامه و رشد فعالیت ‏های این صنعت استفاده کرد.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که درسال های اخیر و تحت تاثیر وضعیت برجام ، تامین مالی و سرمایه گذاری خارجی در کلیه بخش های اقتصادی از جمله صنعت حمل و نقل کاهش چشمگیری داشته است ، گفت: در چنین شرایطی استفاده از ظرفیت بازار سرمایه جهت نوسازی و توسعه ناوگان و خطوط راه‏آهن می‏ تواند زمینه ‏ساز و بستری برای توسعه و گسترش این صنعت و سرمایه ‏گذاری‏ های بعدی در این زمینه باشد.
وی افزود:بر این اساس جهت تأمین مالی پروژه‌های ریلی می‏ توان اقدام به راه‌اندازی صندوق پروژه و از سویی دیگر، بهره‌گیری از انواع اوراق صکوک از جمله صکوک اجاره، استصناع و منفعت کرد.
به گفته وی صندوق پروژه یک نهاد مالی است که با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار تأسیس شده و با فراهم کردن بستر لازم به جمع آوری سرمایه از عموم و تخصیص آن به پروژه مورد نظر می پردازد.
از سوی دیگر، شرکت ها با مبنا قرار دادن دارایی های فعلی خود در صورت احراز شرایط مدنظر سازمان بورس و اوراق بهادار، می توانند نسبت به تأمین منابع مالی مورد نیاز از محل انتشار اوراق اجاره اقدام و منابع ناشی از انتشار اوراق اجاره را در کلیه‏ ی زمینه‏ ها از جمله اجرای پروژه‏ های مربوط به صنعت حمل ونقل ریلی و یا تأمین تجهیزات مورد نیاز مصرف کنند.
مدیرعامل تامین سرمایه سپهر افزود:همچنین شرکت ها با استفاده از صکوک استصناع می ‏توانند نسبت به تأمین منابع مالی مورد نیاز خود جهت ساخت واگن ‏های باری و مسافری، احداث ساختمان‏ ها و یا دپوهای تعمیراتی و ... اقدام کنند. همچنین شرکت ها با استفاده از ابزار تأمین مالی نسبتاً جدید اوراق منفعت نیز می‏ توانند از محل منافع آتی خود از محل فروش بلیط و یا حمل کالا و.... منابع مورد نیاز خود را جهت انجام پروژه‏ های مربوطه و یا تأمین تجهیزات مورد نیاز تأمین کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24