Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

یک مقام مسئول در «وخاور» به بورس ٢۴ گفت : به طور کلی فعالیت های حوزه بین الملل بانک خاورمیانه در زمینه دارو و غذاست که مشمول تحریم های جدید نیست. اما این که آیا بانک های اروپایی تمایل دارند به همکاری با ما ادامه دهند یا خیر موضوعی است که زمان پاسخ آن را مشخص خواهد کرد...

تاثیر تحریم ها بر فعالیت های بین المللی بانک خاورمیانه بررسی شد

بورس24 : بانک خاورمیانه یکی از بانک هایی است که نامش در لیست تحریم های جدید آمریکا قرار گرفته است. با توجه به این که بخشی از فعالیت های این بانک در خارج از کشور انجام می گیرد تحریم های اعمال شده تا چه حد خواهد توانست بر عملکرد آن موثر واقع شود؟

وخاور خوشبین به تداوم فعالیت های حوزه بین الملل

کریمی مدیر روابط عمومی بانک خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره تاثیر تحریم های جدید بر عملکرد این بانک ابراز داشت: فعالیت های بانک خاورمیانه به دو بخش داخلی و بین الملل تقسیم می شود. فعالیت های حوزه داخلی طبق روال قبلی ادامه خواهد داشت اما تاثیر تحریم ها بر فعالیت های حوزه بین الملل که تقریبا کمتر از 50 درصد از فعالیت های بانک خاورمیانه را در برمی گیرد، به عکس العمل بانک های اروپایی بستگی دارد.

او افزود: به طور کلی فعالیت های حوزه بین الملل بانک خاورمیانه در زمینه دارو و غذاست که مشمول تحریم های جدید نیست. اما این که آیا بانک های اروپایی تمایل دارند به همکاری با ما ادامه دهند یا خیر موضوعی است که زمان پاسخ آن را مشخص خواهد کرد.

وی ادامه داد: معمولا بانک ها در چنین شرایطی جانب احتیاط را رعایت می کنند و کمی زمان می برد تا این که مطمئن شوند که بحث تحریم ها برای آن ها عواقبی در پی دارد یا خیر و این که آیا در صورت تداوم همکاری با ایران جریمه خواهند شد یا خیر؟

مدیر روابط عمومی «وخاور» در ادامه تصریح کرد: نباید فراموش کرد که اعداد و ارقام همکاری با ایران قابل چشم پوشی نیست. زیرا از یک سو کشورهای این بانک ها مواد اولیه مورد نیاز دارویی و غذایی ایران را تامین می کنند و محصولات خود را به ایران می فروشند و از این محل درآمد شناسایی می کنند و از سوی دیگر بانک های این شرکت های تامین کننده مواد اولیه از محل مبادله با ایران کارمزد خود را دریافت می کنند که در درآمدهای آن ها تاثیر خواهد داشت.

او اضافه کرد: به طور کلی در ابتدای کار معمولا همه بانک ها و شرکت ها محتاط رفتار می کنند و به زمان نیاز دارند تا تصمیم خود را در خصوص تداوم یا عدم تداوم همکاری با ایران را بگیرند. اما این که بگوییم اینگونه همکاری ها متوقف خواهد شد تقریبا دور از ذهن است. همانگونه که در دوره های قبلی تحریم ها نیز بخش عمده ای از این مراودات متوقف نشد و از راه های لازم انجام گرفت این بار نیز پیش بینی می شود که با وجود همه سختی های پیش رو امور مربوط به واردات مواد اولیه دارو و غذایی که بخشی از مبادلات مالی آن از طریق بانک خاورمیانه صورت می گیرد، ادامه یابد اما احتمالا تداوم این پروسه به زمان نیاز دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24