Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: عرضه نفت خام در بورس انرژی گرچه ممکن است در قدم های اولیه دچار ضعف هایی باشد، ولی اگر به صورت مستمر اتفاق بیفتد و شرکت های داخلی هم در این بازار مشارکت کنند، قطعا به مرور نقاط ضعف برطرف خواهد شد.

تاکید مجلس بر تداوم عرضه نفت در بورس

بورس24 : اسدالله قره خانی ، با تاکید بر اینکه عرضه نفت خام در بورس حرکتی پسندیده و مثبت است، خاطرنشان کرد: اگرچه این حرکت بسیار دیرهنگام اتفاق افتاد، ولی وجود آن ضروری بود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد: هر زمانی که گشایشی در امور اقتصادی پیش می آید وزارت نفت خود عرضه و فروش نفت را به دست می گیرد، اما زمانی که انقباضی اتفاق می افتد، کار به بورس سپرده می شود. این حرکت هم در سال های قبل تا مرحله ای پیش رفت، ولی چون زیرساخت های لازم فراهم نبود و اراده ای هم برای ادامه آن وجود نداشت، کار به سرانجام نرسید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر تا اندازه ای زیرساخت ها آماده شده و این اراده در وزارت نفت و بورس وجود دارد. به همین منظور پیش از اجرای این طرح، جلساتی در کمیسیون انرژی با حضور دست اندرکارانی از بورس، بازرسی، مرکز پژوهش های مجلس و وزارت نفت برگزار شد و تاکیدات لازم صورت گرفت و ما در مجلس بر این امر تاکید کردیم که این حرکت باید تداوم داشته باشد.

ضرورت مشارکت بخش خصوصی

قره خانی تصریح کرد: عرضه نفت خام در بازار بورس انرژی گرچه ممکن است در قدم های اولیه دچار ضعف هایی باشد، ولی اگر به صورت مستمر اتفاق بیفتد و شرکت های داخلی هم در این بازار مشارکت کنند، قطعا به مرور نقاط ضعف برطرف خواهد شد. اما نباید اینچنین باشد که فقط شرکت های دولتی برای حضور در این بازار اعلام آمادگی کنند، بلکه باید بخش خصوصی وارد این عرصه شود تا معاملات روان تر و راحت تر صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ابراز امیدواری کرد به زودی مشکلات عرضه نفت در بازار بورس مرتفع شده و در آینده شاهد رونق بیشتر این صنعت از طریق بورس باشیم.

منبع: خانه ملت

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24