Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های روستایی خراسان رضوی تنها راه نجات کشاورزان را در گرو اتصال بورس ایران به بورس‌های جهانی دانست.

مدیرعامل تعاونی‌های روستایی: معضل کاهش بی‌رویه قیمت زعفران با بورس کالا حل می‌شود/نجات کشاورزان در گرو اتصال به بورس است

بورس24 : مسعود پژمان‌پور گفت: بورس ابزار بسیار مناسبی از لحاظ شفافیت، کشف قیمت و تامین مالی بخش کشاورزی مانند زعفران است زیرا به دلیل حجم بالای زعفران در زمان برداشت، منابع مالی کم، نامشخص بودن قیمت زعفران و حضور سودجویان، باعث کاهش بی‌رویه قیمت زعفران در فصل برداشت می‌شود که خوشبختانه بورس کالا این مشکل را حل کرد.

وی اظهار کرد: تولیدکنندگان زعفران، بیشتر کشاورزان هستند و تعداد کمی از آنها در بازار فروش حضور دارند و عموما محصول خود را به واسطه‌ها می‌فروشند، بنا بر این، اتحادیه تعاونی‌های روستایی خراسان رضوی که اعضای آن روستایان هستند، سعی کرده در این راستا اقداماتی برای کشاورزانی که از بورس نامطلع هستند انجام دهد.

پژمان‌پور ادامه داد: کشاورزان اگر محصولاتشان استانداردهای لازم برای حضور در بورس را داشته باشد، می توانند آن را به انبارهای اتحادیه تعاونی‌های روستایی تحویل و برگه گواهی سپرده دریافت کنند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های روستایی خراسان رضوی، در خصوص مزیت های برگه گواهی سپرده تصریح کرد: کشاورزان می توانند با این برگه به راحتی در بازار خرید و فروش انجام دهند و در نهایت محصول خریداری شده را از انبار اتحادیه تحویل بگیرند.

وی مزیت بعدی این گواهی را استفاده از آن به عنوان تضمین بانک عنوان کرد و گفت: کشاورزان می توانند از برگه گواهی سپرده به عنوان تضمین بانکی استفاده کرده و تسهیلات دریافت کنند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های روستایی خراسان رضوی، افزود: ‌همچنین کشاورزان می توانند با این گواهی سپرده در بازار بورس یا بازار آتی خرید و فروش انجام دهند.

پژمان‌پور در خصوص بازار آتی زعفران اظهار کرد: بازار آتی به عنوان یک ابزار کمکی توانست نقش خوبی برای زعفران در بورس ایفا کند به نحوی که کشاورز دیگر راضی به فروش محصول به واسطه‌ها نیست.

وی با بیان اینکه باید نقش بازار آتی برای کشاورزان فرهنگسازی شود عنوان کرد: به دلیل اینکه در بازار آتی، فعالان بازار حضور دارند، روند کشف قیمت بهتر انجام می‌شود. بنابراین کشاورزان با کمی تامل می توانند از طریق بازار آتی به سود بیشتر دست پیدا کنند.

پژمان‌پور با اشاره به اینکه ایران بزرگترین و بهترین تولیدکننده زعفران جهان است، گفت: در حال حاضر مصرف کنندگان کشورهای دیگر دسترسی آسان به محصولات ایرانی ندارند و زعفران ایران را تنها می توانند از طریق تاجران که تعداد آنها هم اندک است، تهیه کنند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های روستایی خراسان رضوی، تنها راه نجات کشاورزان را اتصال بورس ایران به بورس جهانی دانست و گفت: جلسات متعددی با بورس کالا و بوس ایران برگزار شده است و از آنها درخواست کردیم تا بورس کالا را به بورس کشورهای دیگر متصل کنند تا در این صورت مصرف کنندگان خارجی نیز بتوانند از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

منبع: ایلنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24