Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از تسخیر مجلس نمایندگان توسط حزب دموکرات با محدودیت‌هایی روبرو می‌شود و همچنین توانایی او برای سازش با این حزب مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

رویترز : مجلس نمایندگان ترامپ را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند

بورس24 : خبرگزاری رویترز خبر داد : ترامپ و دوستان جمهوری خواهش اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا از دست دادند. این یک شکست برای ترامپ است مخصوصا پس از کارزای که برای استیضاح او به راه افتاد.

به نوشته رویترز، کسب اکثریت سنا به دموکرات ها اجازه داده تا موانع حتی سخت تری را بر سر راه برنامه سیاسی ترامپ بگذارند و همچنین این توانایی را به آنها داده تا سد راه نامزدهای دادگاه عالی آمریکا شوند.

این خبرگزاری ادامه داد: دموکرات ها اکنون کمیته های مجلس نمایندگان را در اختیار می گیرند و می‌توانند مساله فرار مالیاتی رئیس جمهوری و ارتباطات احتمالی کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ وی با روسیه را مورد بررسی قرار دهند.

دموکرات ها همچنین می توانند ترامپ را مجبور به عقب نشینی از مصوبه های جاه طلبانه اش کنند و احتمالا وعده های وی برای تامین بودجه دیوار مرزی با مکزیک، تصویب بسته کاهش مالیاتی یا اعمال سیاست های سخت تجاری وی را محکوم کنند.

رویترز به تقسیم رهبری کنگره بین دو حزب و وجود یک رئیس جمهور با دیدگاه گسترده قدرت اجرایی اشاره می‌کند و این احتمال را می‌بیند که واشنگتن حتی می تواند از نظر سیاسی بیشتر به سمت دو قطبی برود و در مورد مصوبات دچار مشکل شود.

رویترز در ادامه آورده است: شکست در مجلس نمایندگان توانایی ترامپ برای سازش با حزب دموکرات را مورد آزمایش قرار خواهد داد، چیزی که وی علاقه اندکی را در طول دو سال گذشته که جمهوری خواهان کنترل هر دو مجلس را در اختیار داشتند، نسبت به آن نشان داده است.

انتخابات کنگره آمریکا از دیروز در ایالت‌های این کشور آغاز شد و از مجموع ۴۳۵کرسی مجلس نمایندگان براساس آرای شمرده شده، تاکنون نتایج ۴۱۲ کرسی مشخص شده است که ۲۱۹ کرسی متعلق به دمکرات ها و ۱۹۳ کرسی نیز به نمایندگان جمهوری خواه تعلق دارد.

این به آن معنی است که دمکرات ها تاکنون ۵۰.۳ درصد آراء را بدست آورده اند و فعلا صاحب اکثریت هستند و جمهوری خواهان ۴۴.۴ درصد آرای مجلس نمایندگان را کسب کرده‌اند.

منبع : ایرنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24