Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بی بی سی نوشته : انتظار می رود اگر دموکرات ها برنده این مجلس شوند تحقیقاتی را درباره دولت آقای ترامپ و فعالیت های مالی/تجاری او از برگه مالیاتی گرفته تا تضاد بالقوه منافع شروع کنند. به علاوه آنها قدرت خنثی کردن دستور کار او در امور قانونگذاری را خواهند داشت...

دموکرات ها در مجلس نمایندگان با ترامپ چه می کنند؟؟

پیش بینی ها حاکیست که حزب جمهوری خواه کنترل مجلس سنای این کشور را در انتخابات میان دوره ای حفظ خواهد کرد.

با این حال شبکه های آمریکایی پیش بینی می کنند که دمکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را به دست گیرند که ضربه ای به دستور کار دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور خواهد بود.

هر دو این نتایج با نظرسنجی هایی که از هفته های قبل وجود داشت همخوانی دارد.

جمهوری خواهان سه شنبه شب با پیروزی های مهم در ایالات ایندیانا، تگزاس و داکوتای شمالی کنترل مجلس سنا را حفظ می کنند.

ترامپ تا سال ۲۰۲۰ با انتخابات روبرو نیست اما رای گیری سه شنبه رفراندومی در مورد عملکرد او به حساب می آمد.

دمکرات ها در این دوره از انتخابات سنا - که یک سوم کرسی های آن به رای گذاشته شد - در بسیاری موارد مجبور بودند در ایالت های محافظه کار از کرسی ها خود دفاع کنند و ماموریت سخت تری داشتند.

با این حال دمکرات ها موفقیت قابل توجهی در انتخابات مجلس نمایندگان به دست آورده اند و سه شبکه آمریکایی پیش بینی می کنند که کنترل این مجلس را به دست گیرند.

جمهوری خواهان هم اکنون در هر دو شاخه کنگره اکثریت دارند.

رقابت های سنا

جمهوری خواهان هم اکنون با ۵۱ کرسی در مقابل ۴۹ کرسی کنترل سنا را در دست دارند اما در این انتخابات فقط ۹ کرسی این حزب به رای گذاشته شد، درحالی که دمکرات ها از ۲۶ کرسی دفاع می کردند.

در یکی از رقابت های حساس، در ایندیانا مایک بران از حزب جمهوری خواه موفق شد سناتور میانه رو دمکرات، جو دانلی، را شکست دهد.

کاخ سفید می گوید این موفقیت به لطف حمایت های گسترده دونالد ترامپ از آقای بران ممکن شد.

جمهوری خواهان همچنین موفق به شکست دمکرات ها در تنسی و تگزاس شدند. در ایالت فلوریدا هم هرچند رقابت بسیار نزدیک است اما نامزد جمهوری خواهان ریک اسکات حدود یک درصد از بیل نلسون سناتور دمکرات پیش است.

میت رامنی، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲، هم از ایالت یوتا به سنا راه یافت. او جانشین اورین هچ از همین حزب می شود که دیگر در انتخابات شرکت نکرد.

رقابت های مجلس نمایندگان

سه شبکه آمریکایی - سی بی اس، فاکس و ان بی سی- پیش بینی می کنند که دمکرات ها حداقل ۲۳ کرسی لازم برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان را به دست آورند.

دوره خدمت اعضای این مجلس دو سال است بنابراین هر ۴۳۵ کرسی آن هر دو سال یک بار به رای گذاشته می شود. با این حال با توجه به مرزبندی های فرهنگی و سیاسی در آمریکا، فقط کسری از این کرسی ها رقابتی است.

انتظار می رود اگر دمکرات ها برنده این مجلس شوند تحقیقاتی را درباره دولت آقای ترامپ و فعالیت های مالی/تجاری او از برگه مالیاتی گرفته تا تضاد بالقوه منافع شروع کنند. به علاوه آنها قدرت خنثی کردن دستور کار او در امور قانونگذاری را خواهند داشت.

منبع : بی بی سی

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24