Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

صندوق ثروت آفرین تمدن از صندوق های زیرمجموعه تامین سرمایه تمدن با عمر بیش از ٢ هزار و ٢٢١ روز از صندوق های سهامی فعال در بازار است. این صندوق با بازدهی ۴.۴ درصدی در یک ماهه گذشته جزو صندوق های موفق بوده است. بررسی دارایی های این صندوق تا پایان مهرماه سال جاری نشان می دهد،٧۴درصد از دارایی ها در سهام قرار دارد. همچنین ۴.٧ درصد از کل دارایی های صندوق ثروت آفرینان تمدن در بخش اوراق مشارکت وارد شده است. ١٨.١٩ درصد از دارایی های این صندوق نیز در سپرده بانکی قرار دارد. سایر دارایی های این صندوق نیز ٢.٢ درصد است.

سود حدود ۵ درصدی صندوق ثروت آفرین در یک ماه

بورس24 : صندوق ثروت آفرین تمدن از صندوق های زیرمجموعه تامین سرمایه تمدن با عمر بیش از 2 هزار و 221 روز از صندوق های سهامی فعال در بازار است. این صندوق با بازدهی 4.4 درصدی در یک ماهه گذشته جزو صندوق های موفق بوده است. بررسی دارایی های این صندوق تا پایان مهرماه سال جاری نشان می دهد،74درصد از دارایی ها در سهام قرار دارد. همچنین 4.7 درصد از کل دارایی های صندوق ثروت آفرینان تمدن در بخش اوراق مشارکت وارد شده است. 18.19 درصد از دارایی های این صندوق نیز در سپرده بانکی قرار دارد. سایر دارایی های این صندوق نیز 2.2 درصد است.

بررسی های انجام شده از این صندوق حاکی است تا پایان مهر ماه 74 درصد این صندوق در اختیار 23 شرکت است. 37 درصد از دارایی های این صندوق در اختیار 4 سهم است که رقم قابل توجهی است. به این ترتیب 14 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در سبد دارایی این شرکت قرار دارد. همچنین چادملون یز از دیگر سهامی است که با سهم 9 درصدی ، بخش قابل توجهی از پرتفوی این صندوق را به خود اختصاص داده است. 8 درصد پتروشیمی زاگرس و 6 درصد صنعت شوینده بهشهر از دیگر سهامی است که سهم سنگینی در سبد دارایی های ثروت آفرینان تمدن دارد.

محمدحسین حقیقی از مدیران سرمایه گذاری این صندوق در گفت و گو با همفکران به ابهامات و پرسش های ما در خصوص دارایی ها و استراتژی های این صندوق پاسخ داد.

وی در خصوص عملکرد برخی صندوق های موفق گفت: در برخی صندوق ها صرفا سودآوری هدف و ریسک ها سنجیده نمی شوند.اما این مجموعه تلاش کرده بازدهی با تعدیل ریسک باشد و برای بالا بردن بازدهی ریسکی به صاحبان واحدهای سرمایه گذاری تحمیل نشود.

وی با اشاره به اینکه برای مدیریت ریسک صندوق بخشی ازدارایی ها را نقد یا در سپرده های بانکی قرار می دهیم ،گفت: صندوق سهامی ثروت آفرین در پکیجی از صندوق های تامین سرمایه تمدن به مشتری ارایه می شود و به واسطه سایر صندوق هایی که در این بسته قرار دارند نمی توان ریسک قابل توجه را به سرمایه گذار تحمیل کرد.

وی در ادامه به در اختیار گرفتن بخشی از دارایی ها به صورت نقد یا در سپرده های بانکی اشاره کرد و گفت: در خصوص ترکیب پرتفو این صندوق نیز قابل توجه است که بازدهی آن تا یک دوره ای هم مسیر با بازار رشد را شناسایی کرده و در سهام بزرگ که با شاخص همراه بودند ، تمرکز داشتیم. اما با ورود بازار به دوره اصلاح تصمیم گرفتیم به سمت سهام با سرمایه کمتر و اندازه بازاری کوچکتر که ازرشدهاعقب مانده بودند، حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با ورود در این سهام، مانع افت دارایی صندوق در زمان نزول شاخص بودیم، ادامه داد: صندوق ثروت آفرینان تمدن از ویژگی خاصی بهره مند است، به این ترتیب که در روزهایی که بازار مثبت است ، این صندوق جلوتر از بازار حرکت می کند و در روزهایی که شاهد افت بازار هستیم ،کمترین افت را ثبت می کند. بر همین اساس navثروت آفرین در روزهای مثبت بازار بیشتر از شاخص افزایش می یابد و در روزهای منفی کمتر از بازار افت می کند. این امتیاز مثبت صندوق ثروت آفرین است.

سهم نزدیک به 40 درصدی سبد این صندوق در 4 سهم ،موضوع دیگری است که درخصوص دلایل آن از مدیر صندوق ثروت آفرینان تمدن سوال شد، وی در پاسخ به این پرسش گفت: استراتژی های ما برای حضور در این سهام با نگاه بلند مدت به دلیل شرایط بنیادی مناسب سهم است.

وی همچنین درخصوص پیش بینی بازار تا پایان سال گفت : کلیت بازار پتانسیل رشد دارد اما همان طور که قبلا مطرح شده رشد بازار همچون ماه های گذشته شارپ نیست بلکه رشد آرام تر، معقول تر و برپایه تحلیل را تا پایان سال می توان پیش بینی کرد.

وی معتقد است در ماه های باقی مانده تا پایان سال سرمایه گذاران بایدگزینه های مختلف را بر مبنای شرایط بنیادی بررسی و سهام با پتانسیل رشد را انتخاب کنند.

حقیقی در ادامه افزود: به نظر می رسد بازار تا پایان سال نه جهش قابل توجه و نه افت سنگینی را تجربه نکند بلکه رشدی منطقی داشته باشد.

منبع : همفکران

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24