Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

برای بستن این مؤسسات غیر مجاز یکی از کارهای خوبی که سیف انجام داد، بستن این مؤسسات غیر مجاز بود. نام وی همیشه در تاریخ ایران به نیکی یاد خواهد شد...

روحانی: نام سیف برای همیشه در تاریخ ایران به نیکی یاد خواهد شد

بورس24 : یکی از کارهای خوبی که دکتر سیف انجام داد، بستن این مؤسسات غیرمجاز بود. نام وی همیشه در تاریخ ایران به نیکی یاد خواهد شد. 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز خوشبختانه در این ماجرا و تخلف اخیر آمریکا، آمریکایی‌ها از همیشه منزوی‌ تر هستند، گفت: شما در سازمان ملل دیدید که استقبال افکار عمومی دنیا از سخنان مسئولین ایرانی چه مقدار و از مسئولین کاخ سفید چه مقدار بود.

حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار معاونین و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی همچنین با قدردانی از زحمات دکتر کرباسیان در دوران مسوولیت وزارت اقتصاد و همچنین آقای اکرمی در دوران مسوولیت سرپرستی این وزارت خانه، به گزارش مسوولان این وزارتخانه از اقدامات انجام شده اشاره کرد و افزود: در شرایطی هستیم که بازار بورس و فرابورس ما امروز نقش بسیار خوب و سازنده‌ ای داشته است.

او گفت: این حرف درست است که ما بخشی از مسئولیت بانک‌ ها را به تدریج باید به بازار سرمایه منتقل کنیم و بازار سرمایه ما این توان را دارد که بخشی از نیازمندی‌ ها و تجهیز منابع مالی کشور را به عهده بگیرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: دولت تلاش کرد تا اوراق در جامعه جایگاه مطمئنی پیدا کند، چرا که این کار بازار سرمایه را هم تسهیل می‌کند.

روحانی با بیان اینکه چند بار در دولت تأکید کردم که حتی یک روز تاخیر چه در سود اوراق و چه در بازپرداخت آن جایز نیست، گفت: مردم باید دقیقاً بدانند دولت پای قولی که به آنها داده ایستاده است؛ این سرمایه و اعتمادی که می‌ گوییم البته بسیار گسترده و وسیع است، اما یک بخش‌ آن در همین است که دولت به مردم اعتماد دهد که چگونه به اوراق همانند اسکناس اعتماد ‌کنند و این در جامعه بسیار مهم است و امیدواریم از این فرصت بسیار مناسب و خوبی که در بازار سرمایه ایجاد شده مخصوصاً در این شرایط بتوانیم بهره‌برداری و استفاده بیشتری کنیم.  

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تحریم هم به بازار سرمایه کمک کرده به این معنا که باعث شده قیمت ارز بالا برود و خود به خود به ارقام بازار سرمایه کمک کرده است، گفت: در عین حال بازار سرمایه مسئولیت سنگینی هم بر دوش دارد و می‌ تواند در شرایط تحریم نقش بسیار خوبی را ایفا کند. چرا که به همان مقدار که ممکن است بانک‌ ها دست و پایشان بسته شود، دست بازار سرمایه دست بازتر خواهد بود و باید فعال شود.

روحانی ادامه داد: در زمینه سهام عدالت، کاملاً موافق هستم که مردم هم سودش را بگیرند و هم بتوانند در بازار تبادل کنند، چون این سهام برای مردم است و آنها باید بتوانند هر وقت بخواهند استفاده و جابجا کنند و البته این حرکت خواص اقتصادی برای تولید کشور هم دارد و در واگذاری به بازار سرمایه و اقتصاد کمک می‌کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هر چه ما بتوانیم میان اقتصاد و بخش دولتی و شبه دولتی فاصله بیندازیم به نفع مردم است؛ باید اقتصاد را به خود مردم واگذار کنیم؛ خیلی چیزها را باید به مردم واگذار کنیم. اگر مردم و سازمان های مردم نهاد ، در کمک به اقشار آسیب‌پذیر درست فعال شوند، از دولت بهتر کار می‌ کنند. 

منبع: ایسنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24