Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سهامدار عمده «کگهر» درباره زمان این عرضه اولیه هم گفت : همه سهامداران عمده آماده عرضه اولیه هستند و گزارش های لازم به کدال ارائه شده اما به نظر ما بهتر است سهم چند روز دیگر عرضه شود تا بتوان جلسه معارفه ای برای سهامداران برگزار کرد.اما در هر صورت سهامداران عمده و شرکت آماده انجام این عرضه اولیه بزرگ هستند. معاون اقتصادی و مالی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در پاسخ به این سوال بورس ٢۴ مبنی بر سرانجام برنامه خرید سهام شرکت سرمایه گذاری امید از سوی «ومعادن»این طور پاسخ داد: درخواست خرید این مجموعه از ٧ ماه به بانک سپه پیش ارائه شده است و از آن تاریخ تا کنون قیمت تابلو این سهم بیش از دو برابر شده است.در شرایط کنونی مذاکرات مبنی بر کاهش مبلغ اولیه و افزایش تعداد اقساط برای خرید این بلوک درحال انجام است ، چرا که قیمت این بلوک افزایش داشته است.به هر حال ما خریدار این بلوک هستیم و امیدواریم که مذاکرات با بانک سپه برای تعدیل مبلغ نقدی و تطویل تعداد اقساط به نتایج مثبتی برسد.

پیگیری عرضه بزرگ گهر زمین / سهامدار عمده : سهم با برگزاری معارفه وارد بازار شود بهتر است

بورس24 : صنعتی و معدنی گهر زمین روز گذشته اقدام به تکمیل موارد درخواستی از سوی فرابورس کرد و گزارش حسابرسی شده شش ماهه شرکت را در کدال بارگذاری کرد ، با این وجود و درج نماد «کگهر» به زودی باید منتظر عرضه اولیه 10 درصد از سهام این شرکت با سرمایه 1230میلیارد تومانی باشیم.این شرکت بزرگترین شرکت سنگ آهنی کشور در شرایط کنونی به شمار می رود و معدنی با ذخیره قطعی 640 میلیون تن در اختیار دارد.

گهر زمین را بیشتر بشناسید

مرتضی علی اکبری معاون اقتصادی و مالی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و سهامدار عمده «کگهر» درباره وضعیت عملکردی شرکت گهر زمین به بورس24 گفت: این شرکت در سال 96 توانسته تا 551میلیارد تومان سود محقق کند ، یعنی به ازای هر سهم 448ریال و این در حالی است که گزارش عملکرد شش ماهه شرکت در نیمه نخست سال مالی 97 نشان از تحقق 415میلیارد تومان سود خالص و به ازای هر سهم 337ریال دارد.

وی درمورد پروژه های شرکت هم گفت: در حال حاضر دو خط کنسانتره 2 میلیون تنی شرکت فعال است و خط 3 کنسانتره هم 22 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، همچنین خط 1 گندله 5 میلیون تنی شرکت هم 86درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سه ماهه نخست سال آتی هر دو طرح به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول به آمار تولید و فروش شرکت هم نیم نگاهی داشت و گفت: در شش ماهه 2.2 میلیون تن کنسانتره تولیدی شرکت تماما به فروش رفته است ، از طرفی میزان تولید کنسانتره شرکت 2.3میلیون تن، سنگ آهن دانه بندی شده 2.6میلیون تن و کلوخه 3 میلیون تن در شش ماهه بوده است. نرخ فروش کنسانتره شرکت هم در حدود 13.5 تا 14.5 درصد شمش فولاد خوزستان و نرخ کلوخه عددی بالغ بر 25 درصد کنسانتره می باشد.

این مقام مسئول عملکرد صادراتی مجموعه گهر زمین را نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: از کل فروش 2میلیون و 269هزار تنی کنسانتره ، 406 هزار تن آن صادراتی و میزان 1میلیون و 863هزار تن فروش داخلی بوده است.همچنین کلوخه و سنگ آهن دانه بندی هم تماما در بازار داخل به فروش رفته است.

سهم کی عرضه می شود؟

سهامدار عمده «کگهر» درباره زمان این عرضه اولیه هم گفت : همه سهامداران عمده آماده عرضه اولیه هستند و گزارش های لازم به کدال ارائه شده اما به نظر ما بهتر است سهم چند روز دیگر عرضه شود تا بتوان جلسه معارفه ای برای سهامداران برگزار کرد.اما در هر صورت سهامداران عمده و شرکت آماده انجام این عرضه اولیه بزرگ هستند.

سرانجام خرید «وامید» از بانک سپه

معاون اقتصادی و مالی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در پاسخ به این سوال بورس24 مبنی بر سرانجام برنامه خرید سهام شرکت سرمایه گذاری امید از سوی «ومعادن»این طور پاسخ داد: درخواست خرید این مجموعه از 7 ماه به بانک سپه پیش ارائه شده است و از آن تاریخ تا کنون قیمت تابلو این سهم بیش از دو برابر شده است.در شرایط کنونی مذاکرات مبنی بر کاهش مبلغ اولیه و افزایش تعداد اقساط برای خرید این بلوک درحال انجام است ، چرا که قیمت این بلوک افزایش داشته است.به هر حال ما خریدار این بلوک هستیم و امیدواریم که مذاکرات با بانک سپه برای تعدیل مبلغ نقدی و تطویل تعداد اقساط به نتایج مثبتی برسد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24