Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : تفاهم نامه همکاری سه نهاد مالی به منظور تاسیس صندوق مشترک بازارگردانی دارو با سرمایه ١٠میلیارد تومان به امضاء رسید. هلدینگ دارویی تامین «تیپیکو» به عنوان یکی از طرفین این تفاهم نامه از این اقدام استقبال کرد. سید یاسر مهدی ابوترابی فرد ، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی هلدینگ دارویی تامین در خصوص تفاهم نامه اخیر بین هلدینگ تیپیکو، تامین سرمایه امین وسرمایه گذاری صبا تامین به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: صندوق ها در بازار سرمایه یکی از موثرترین و کاربردی ترین ابزارها برای سهام داران حقیقی است که می‌خواهند در بازار سرمایه فعال باشند، همچنین برای شرکت هایی که در حوزه های مختلف در هلدینگ ها برنامه عرضه زیر مجموعه ها در قالب صندوق را دارند نیز، فرایند صندوق بسیار خوب است.

استقبال «تیپیکو» از تاسیس صندوق بازارگردانی برای سهام دارویی

بورس24 : تفاهم نامه همکاری سه نهاد مالی به منظور تاسیس صندوق مشترک بازارگردانی دارو با سرمایه 10میلیارد تومان به امضاء رسید. هلدینگ دارویی تامین «تیپیکو» به عنوان یکی از طرفین این تفاهم نامه از این اقدام استقبال کرد.

سید یاسر مهدی ابوترابی فرد ، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی هلدینگ دارویی تامین در خصوص تفاهم نامه اخیر بین هلدینگ تیپیکو، تامین سرمایه امین وسرمایه گذاری صبا تامین به خبرنگار بورس24 گفت: صندوق ها در بازار سرمایه یکی از موثرترین و کاربردی ترین ابزارها برای سهام داران حقیقی است که می‌خواهند در بازار سرمایه فعال باشند، همچنین برای شرکت هایی که در حوزه های مختلف در هلدینگ ها برنامه عرضه زیر مجموعه ها در قالب صندوق را دارند نیز، فرایند صندوق بسیار خوب است.

وی گفت: .مجموعه «تیپیکو» با داشتن ۱۴شرکت بورسی در صنعت دارو با عنوان بزرگترین هلدینگ دارویی کشور در حوزه مواد اولیه،پخش و محصول نهایی یکی از معروفترین و معتبر ترین برندهای بازاراست.

ابوترابی فرد درباره این تفاهمنامه گفت:برای ایجاد یک صندوق دارو با مجموعه صبا تامین و تامین سرمایه امین به توافق رسیدیم که صندوق مشترک ایجاد کنیم. در مرحله اول این صندوق با 10 میلیارد تومان آغاز به کار خواهد کرد وبه مرور سرمایه صندوق افزایش خواهد یافت. البته ما صندوق دارویی پر بازده دیگری هم داریم که مجموعه تمدن البرز و کشاورزی این صندوق را اداره می کنند و در کنار این صندوق نیاز بود که یک صندوق دیگر با هدف بازار گردانی در سایز بزرگتر شکل بگیرد.فرصت نمایشگاه بورس در جزیره کیش منجر به امضای این تفاهم نامه بین سه مجموعه شد.

وی گفت: امید داریم با این اقدام «تیپیکو»در راستای ایجاد صندوق دارو بتوانیم در راستای تکمیل این اقدام ۵شرکت دیگر از مجموعه «تیپیکو» در بازار سرمایه باشد. در کنار این موارد مجموعه «تیپیکو» در برنامه دارد تا موارد مربوط به سهام را به صورت متمرکز استارت بزند و از این به بعد این مجموعه دارای یک واحد امور سهام متمرکز خواهد بود که بتواند جامعه سهامداران را که با توجه به رونق بازار افزایش نیز پیدا خواهند کرد را بر اساس اصول مشتری مداری و حفظ حقوق سهامداران تحت پوشش قرار دهد. این اقدامات در راستای برنامه های راهبردی هیئت مدیره و مدیرعامل مجموعه بوده است که خوشبختانه در مدار اجرا قرار گرفته است.

در ادامه مهدی علیخانی ، مدیر امور بازار سرمایه هلدینگ تیپیکو توضیحات تکمیلی درباره بازارگردانی سهام «تیپیکو» و شرکت های تابعه گفت: در گذشته سهام زیر مجموعه و شرکت اصلی بازار گردان متمرکز ، سیستماتیک و هدفمند در اختیار نداشت و با توجه بهب رنامه های موجود در راستای عرضه اولیه زیر مجموعه ها و الزامات بورس مبنی بر دارا بودن بازار گردان برای شرکت های جدیدالورود تصمیم بر این شد تا بر اساس استفاده از ابزار نوین و به کار گیری الگوریتم در بازار گردانی سهام شرکت اصلی و زیر مجموعه و کمک به نقد شوندگی سهام حفظ حقوق سهامداران صندوق بازار گردانی متمرکزی را ایجاد کنیم.

وی گفت: در جهت نیل به اهداف مجموعه خوشبختانه تفاهمنامه ای با دو شرکت خوشنام صبا تامین و تامین سرمایه امین امضا شد تا امر بازار گردانی به سرعت و سهولت بالاتری عملیاتی شود و پس از طی مراحل قانون این صندوق تخصصی دارویی اقدام به بازار گردانی کلیه سهام زیر مجموعه ما را کلید خواهد زد در ابتدای امر سرمایه این صندوق 10میلیارد تومان است و در آینده نزدیک سرمایه صندوق به 50 میلیارد تومان ارتقا خواهد داشت تا نقد شوندگی سهام در دسترس باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24