Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : سنگ آهن گهر زمین یکی از شرکت های فعال در حوزه سنگ آهن و دارای یکی از بزرگترین معادن سنگ آهن کشور با پتانسیل های بالای سود سازی است. بر اساس اخبار منتشر شده این شرکت روز ١٣ آبان ماه برای اولین بار وارد فرابورس خواهد شد و منتظر تایید فرابورس است. علی اکبر پوریانی مدیر عامل گهر زمین درباره زمان عرضه اولیه سهام این شرکت و برنامه های پیش رو به بورس ٢۴ گفت: تمام اقدامات برای عرضه اولیه انجام شده است و ما آمادگی کامل برای عرضه اولیه داریم چرا که امروز گزارش حسابرسی شده شش ماهه شرکت آماده خواهد شد و منتظر نظر نهایی فرابورس هستیم.

آخرین خبر از عرضه احتمالی روز ١٣ آبان / فرابورسی شدن گهر زمین در گرو ارائه گزارش حسابرسی است

بورس24 : سنگ آهن گهر زمین یکی از شرکت های فعال در حوزه سنگ آهن و دارای یکی از بزرگترین معادن سنگ آهن کشور با پتانسیل های بالای سود سازی است. بر اساس اخبار منتشر شده این شرکت روز 13 آبان ماه برای اولین بار وارد فرابورس خواهد شد و منتظر تایید فرابورس است.

علی اکبر پوریانی مدیر عامل گهر زمین درباره زمان عرضه اولیه سهام این شرکت و برنامه های پیش رو به بورس24 گفت: تمام اقدامات برای عرضه اولیه انجام شده است و ما آمادگی کامل برای عرضه اولیه را داریم چرا که امروز گزارش حسابرسی شده شش ماهه شرکت آماده خواهد شد و منتظر نظر نهایی فرابورس هستیم.

مالکان کنونی گهر زمین چه کسانی هستند؟

وی به سهامداران شرکت هم اشاره کرد و گفت: 30 درصد از سهام شرکت در اختیار گل گهر ، 27.5 سرمایه گذاری امید ، 22.5 سرمایه گذاری غدیر و 20 درصد هم از آن سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات است که سهامداران عمده در برنامه دارند به صورت مشارکتی 10 درصد از سهام شرکت را عرضه عمومی کنند.

معدن سال های سال در اختیار ماست

پوریانی گفت: با توجه به تصویب هیئت دولت مدت بهره برداری از معدن با بیش از 640 میلیون تن ذخیره قطعی به مدت 25 سال است که به ما واگذار شده و از زمان واگذاری تاکنون موفقیت های چشمگیری داشتیم، همچنین بالاترین رکورد استخراج و عملیات معدن کاری تاریخ ایران را به ثبت رساندیم و با وجود دو خط کنسانتره 2 میلیون تنی این دو خط بالاترین میزان تولید کنسانتره را داشته است.در حال حاضر هم علی رغم محدودیت های موجود به عنوان صادر کننده نمونه در سال 96 معرفی شدیم.

تارگت 10 میلیون تنی شدن!

وی ادامه داد: در برنامه داریم 10میلیون کنسانتره و 10 میلیون تن گندله تولید داشته باشیم و با 5 خط 2 میلیون تنی کنسانتره و 2 خط 5 میلیون تنی گندله، فعلا دو خط کنسانتره فعال است .اولین خط گندله شرکت نیز 86 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای سال آتی 5میلیون تن گندله به تولید خواهد رسید همچنین خط 3 کنسانتره هم به مرحله تولید خواهد رسید.

به گفته این مقام مسئول ، برنامه پیش روی مجموعه رسیدن به سقف تولید 10 میلیون گندله و 10 میلیون کنسانتره است.

چقدر بهره مالکانه پرداخت می کنید؟

مدیر عامل گهر زمین درمورد پرداخت بهره مالکانه و حقوق دولتی هم گفت: ما فقط بهره مالکانه پرداخت می کنیم و حقوق دولتی را ایمیدرو پرداخت می کند و ما 22 درصد از تولیدات سنگ آهن که استخراج می شود را به عنوان حق انتفاع پرداخت می کنیم و تاکنون بیش از 330 میلیون تن عملیات معدن کاری داشتیم. از این میزان نزدیک به 33 میلیون تن سنگ آهن و مابقی باطله بوده است. در شرکت گهر زمین نسبت سنگ به باطله الان ضریب 1 به 8 است و در آینده 1به 5خواهد بود.

وی گفت : در شش ماهه نخست سال جاری بر اساس برنامه ریزی برای 18 میلیون تن استخراج اقدام کردیم که در استخراج سنگ آهن بر اساس برنامه پیشرفت داشتیم ، اما در استخراج باطله 20 درصد عقب هستیم.

او در پایان گفت: خط جدید گندله اردیبهشت ماه سال آتی به تولید خواهد رسید و تا خرداد خط سه کنسانتره وارد مدار تولید می شود.

مدیرعامل گهر زمین در پایان تصریح کرد : در مورد  زمان عرضه اولیه فرابورس باید اعلام نظر کند ، ما آمادگی عرضه داریم و حسابرس مدتی است متمرکز بر نهایی کردن گزارش شده است و امروز گزارش حسابرسی شده را به بورس می دهیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24