Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : انجام معامله موفقیت آمیز نفت خام نقطه عطفی در تاریخ اقتصادی کشور می باشد و اهمیت آن همانند روز ملی شدن صنعت نفت میباشد ولی با این تفاوت که با انجام معاملات نفت خام در بورس انرژی خصوصی سازی اقتصاد و مشارکت سرمایه گذاران خصوصی در اقتصاد کامل تر خواهد شد و اقتصاد مقاومتی تحقق خواهد یافت. بابک باقری معاون خدمات مالی تامین سرمایه تمدن که در یک برنامه تلویزیونی در خصوص عرضه نفت در بورس انرژی سخن گفت ، خاطرنشان کرد : ایجاد قراردادهای مشتقه و آتی بعد از ایجاد بازار نفت در دستور کار بازار سرمایه قرار می گیرد تا بتوانیم به بحث کنترل ریسک کمک نماییم. وی افزود: بورس انرژی محل مناسبی برای فعالان اقتصادی است ، علاوه بر این که تابوی عرضه نفت خام شکسته شده و این موجب می شود که سایر فرآورده های نفتی هم در بورس عرضه شوند.

چراغ سبز بورس انرژی برای عرضه فرآورده های نفتی

بورس24 : انجام معامله موفقیت آمیز نفت خام نقطه عطفی در تاریخ اقتصادی کشور می باشد و اهمیت آن همانند روز ملی شدن صنعت نفت میباشد ولی با این تفاوت که با انجام معاملات نفت خام در بورس انرژی خصوصی سازی اقتصاد و مشارکت سرمایه گذاران خصوصی در اقتصاد کامل تر خواهد شد و اقتصاد مقاومتی تحقق خواهد یافت.
بابک باقری معاون خدمات مالی تامین سرمایه تمدن که در یک برنامه تلویزیونی در خصوص عرضه نفت در بورس انرژی سخن گفت ، خاطرنشان کرد : ایجاد قراردادهای مشتقه و آتی بعد از ایجاد بازار نفت در دستور کار بازار سرمایه قرار می گیرد تا بتوانیم به بحث کنترل ریسک کمک نماییم.
وی افزود: بورس انرژی محل مناسبی برای فعالان اقتصادی است ، علاوه بر این که تابوی عرضه نفت خام شکسته شده و این موجب می شود که سایر فرآورده های نفتی هم در بورس عرضه شوند.
باقری با بیان این که تا پیش از نیز گازوئیل در بورس انرژی عرضه می‌شد ، گفت: این توان در بورس انرژی وجود دارد که بخش خصوصی بتواند بعد از این فعالیت خود را ادامه دهد .
وی افزود: در خصوص نحوه تسویه شرایطی از روش‌های مختلفی تسویه استفاده شده است و بورس انرژی خارج از روش پایاپای از روش تهاتر می‌تواند استفاده کند.
به گفته وی ، بازار سرمایه می‌تواند منابع خوبی را جذب و صندوق های تخصصی را ایجاد کند که زمینه معاملات برای تأمین مالی تجار و بخش خصوصی ایجاد شود و آن ها بتوانند در قالب صندوق پروژه و یا صندوق سرمایه گذاری اقدام به تامین مالی از افراد با دارایی ها و پس اندازهای خرد کنند.
باقری گفت:از طریق خرید نفت خام و در اختیار قرار دادن آن به بخش خصوصی می توان تجارت نفت خام را تسهیل کرد.
به گفته وی ، در صورت تداوم موفق عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران و ایجاد مرجع قیمیتی معتبر در منطقه امکان عرضه نفت خام سایر کشورهای تولید کننده نفت خام در منطقه در بورس انرژی ایران امکان پذیر خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24