Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در حاشیه برگزاری کیش اینوکس پنجم بود که شرکت تامین سرمایه امین به عنوان یکی از بزرگترین و فعال ترین تامین سرمایه ها با مشارکت هلدینگ صبا تامین با هلدینگ دارویی تامین «تیپیکو» تفاهم نامه سه جانبه همکاری امضا کردند.اما جزئیات این تفاهم نامه چه بود؟؟ سعید خدا مرادی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در خصوص تفاهم نامه سه جانبه این شرکت با تامین سرمایه امین و تیپیکو به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: از آنجا که صبا تامین به نوعی بازوی اجرایی شستا است قرار بر این شده تا در بعضی از حوزه های بازار سرمایه مانند تحلیل ها و کمک های فنی بازار مالی به «تیپیکو» کمک کند.

جزئیات تفاهم سه جانبه برای بازارگردانی حرفه ای سهام دارویی

بورس24 : در حاشیه برگزاری کیش اینوکس پنجم بود که شرکت تامین سرمایه امین به عنوان یکی از بزرگترین و فعال ترین تامین سرمایه ها با مشارکت هلدینگ صبا تامین با هلدینگ دارویی تامین «تیپیکو» تفاهم نامه سه جانبه همکاری امضا کردند.اما جزئیات این تفاهم نامه چه بود؟؟

سعید خدا مرادی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در خصوص تفاهم نامه سه جانبه این شرکت با تامین سرمایه امین و تیپیکو به خبرنگار بورس24 گفت: از آنجا که صبا تامین به نوعی بازوی اجرایی شستا است قرار بر این شده تا در بعضی از حوزه های بازار سرمایه مانند تحلیل ها و کمک های فنی بازار مالی به «تیپیکو» کمک کند.

وی گفت: البته اصل کار اجرایی و پلتفرم در تامین سرمایه امین است و نهایتا تصمیم بر این شد تا در این ارتباط، تفاهم نامه ای سه جانبه در دستور کار قرار داده و به امضاء برسانیم.

به گفته وی ، شرکت تامین سرمایه امین بیشتر در مباحث اجرایی و صبا تامین به دلیل نزدیکی به شستا، حوزه های تحلیل بنیادی اطلاعات و آمار و تیپیکو هم به عنوان متولی اصلی فعالیت دارد تا بتوانیم ارزش بازار مجموعه تیپیکو را بالا ببریم و در نهایت قابل ذکر است که تفاهمنامه سه جانبه این موضوعات را پوشش خواهد داد.
خدامرادی گفت: سرمایه اولیه این صندوق بازار گردانی 1 میلیارد تومان است و البته صندوقی مشابه این در اعتلای البرز بوده است اما این صندوق تعداد سهام بیشتری دارد و در فاز اول بازار گردانی به سرعت ، بیش از 50 میلیارد تومانی خواهد شد.
مدیر دارایی و سرمایه گذاری تامین سرمایه امین در ادامه افزود: واحد مدیریت و دارایی سرمایه گذاری امین در حال حاضر چهار صندوق را در اختیار دارد و بزرگترین صندوق مجموعه، صندوق سرمایه گذاری امین انصار است.

سید علی تقوی به بورس24 گفت: صندوق امین انصار با مشارکت بانک انصار با مجموع دارایی های تحت مدیریت بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در حال فعالیت است و صندوق امین یکم صندوق 500 میلیارد تومانی ماست و به دنبال افزایش سقف تا هزار میلیارد تومان است و جزو صندوق های با درآمد ثابت است و نرخ بازده 22 درصد سالانه را محقق کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: صندوق امین ملت نیز از صندوق های در حال فعالیت و تحت مدیریت تامین سرمایه امین است که در واقع حدود 250 میلیارد تومان مجموع دارایی های تحت مدیریت آن به شمار می رود، این صندوق با درآمد ثابت خارج از بورس است و یک صندوق هم با مشارکت بانک سامان به فعالیت در بازار سرمایه ادامه می دهد به نام امین سامان که آن هم صندوق با درآمد ثابت خارج از بورس با دارایی های در اختیار 100 میلیارد تومان است.

وی گفت: همچنین صندوق بازار گردانی اختصاصی صنعت دارو، قرار است سهام صنعت دارو را بازار گردانی کند.فهرست سهامی که قرار است در این تفاهمنامه مورد توافق قرار گیرد عبارتند از: تولید مواد اولیه دارو پخش، هلدینگ داروپخش، شیمی دارویی داروپخش، کارخانجات داروپخش، داروسازی زهراوی، داروسازی کاسپین تامین، داروسازی فارابی، اکسیر، شیرین دارو، داروسازی ابوریحان،لابراتوراهای دارویی رازک، زاگرس فارمد، داروسازی شهید قاضی و پارس دارو و چند شرکت در شرف پذیرش دیگر،در این صندوق «ان ای وی - NAV» به صورت تجمیعی محاسبه می شود و امیدواریم نقش پررنگی در بازار گردانی سهام صنعت دارو ایفا کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24