Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با بورس ٢۴ در این باره توضیح داد : دستور العمل توقف نمادها پس از نوسان ٢٠ درصدی طی ۴ روز معاملاتی بزودی تغییر خواهد کرد و این نمادها پس از اجرای این دستور العمل به مدت یک روز متوقف نخواهند بود...

تغییرات محسوس در مقررات توقف نمادها پس از ٢٠ درصد نوسان

بورس24 : در حالی توقف نمادها پس از 20 درصد نوسان قیمت ، این روزها به پاشنه آشیلی برای نهادهای نظارتی و اجرایی بازار سهام تبدیل شده بود و سهامداران خواستار بازنگری در این مقررات بودند ، امروز خبر رسید که دستورالعمل مزبور مورد بازنگری قرار می گیرد.

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با بورس24 در این باره توضیح داد : دستور العمل توقف نمادها پس از نوسان 20 درصدی طی 4 روز معاملاتی بزودی تغییر خواهد کرد و این نمادها پس از اجرای این دستور العمل به مدت یک روز متوقف نخواهند بود.

وی ادامه داد: تغییرات جدید به این صورت است که پس از نوسان 20 درصدی یک نماد طی 4 روز معاملاتی ، نماد شرکت مزبور به مدت یک ساعت متوقف می شود و پس از آن نماد بازگشایی خواهد شد. اگر طی این یک ساعت شرکت شفاف سازی داده باشد ، آن اطلاعیه منتشر می شود و اگر شفاف سازی داده نشد این توقف صرفا به دلیل آگاهی سهامدار از این نوسان خواهد بود و به منزله آلارم یا هشدار است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا الزامی بر شفاف سازی ناشران پس از این توقف نماد اتوماتیک وار وجود خواهد داشت؟گفت: خیر شرکت ها الزامی به شفاف سازی در خصوص نوسان 20 درصدی ندارند و در خصوص این موضوع مختارند ، لکن اگر اطلاعاتی وجود داشته باشد و افشا نشود مسئولیت آن با هیات مدیره شرکت هاست.

این مقام نظارتی در پاسخ به این سوال که وضعیت نمادها پس از نوسان 50 درصدی به چه صورت خواهد بود؟ گفت: نوسان 50 درصدی نمادها همانند گذشته نیاز به برگزاری کنفرانس خبری دارد و تغییراتی در آن ایجاد نشده است.

این مقام مسئول در مورد زمان اجرایی شدن این مصوبه به بورس24 گفت: تاریخ اعمال این تغییرات هنوز مشخص نیست، باید امکانات فنی آن طراحی شود و به نظر می رسد اوایل آذر ماه شاهد اجرایی شدن این مصوبه و تغییر مصوبه اخیر باشیم.

گفتنی است ، در شرایط کنونی چنانچه قیمت سهام شرکت ها طی ۵ روز کاری بیش از ٢٠ درصد نوسان کند (مثبت یا منفی)، نماد متوقف و ناشر باید اطلاعیه شفاف‌سازی منتشر کند ، در شرایط کنونی ، نماد متوقف شده در روز معاملاتی بعد و پس از انتشار اطلاعیه شفاف سازی و با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی می شود . البته معیار فوق برای شرکت‌های مندرج در بازار پایه معادل ۴٠ درصد نوسان است و چنانچه این نوسان به 50 درصد برسد شرکت ملزم به برگزاری کنفرانس خبری البته به صورت مجازی است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24