Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رسانه‌های برزیلی بامداد دوشنبه (به وقت تهران) از پیروزی «ژایر بولسونارو» نامزد راستگرای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در دور دوم انتخابات خبر دادند.

ترامپِ برزیل، رئیس جمهور شد

بورس24 : به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، شمارش آرا نشان می‌دهد که بولسونارو توانسته بیش از ۵۶ درصد آرا را کسب کند و با فاصله‌ای قابل توجه نسبت به رقیبش، در انتخابات پیروز شود.

در دور نخست انتخابات که دو هفته پیش برگزار شد، بولسونارو با کسب ۴۶ درصد آرا تنها چند صد هزار رأی تا پیروزی در انتخابات فاصله داشت، اما به دلیل آنکه او به نصاب بیش از نیمی از آرا نرسید، به همراه «فرناندو حداد» نامزد چپگرای انتخابات، راهی دور دوم شد.

بولسونارو که خود زمانی نظامی بوده، راستگرای افراطی است و با شعار مبارزه قاطعانه با فساد مالی وارد کارزار انتخاباتی شده است. او را به دلیل مواضع نامتعارفش، به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تشبیه کرده‌اند.

او که ظهورش مایه نگرانی طبقه روشن‌فکر و چپگرایان برزیلی شده، به صراحت از دوران دیکتاتوری نظامی در سده گذشته در برزیل به نیکی یاد می‌کند. در جریان رأی‌گیری روز یکشنبه شماری از هواداران او تصاویری از خود هنگام رأی دادن در حالی که اسلحه به دست دارند، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

در سوی دیگر، حداد لبنانی‌الاصل، شهردار سابق «سائو پائولو» قرار داشت که با شعار ادامه راه «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور سابق برزیل و به نمایندگی از حزب کارگران به میدان آمده بود. داسیلوای چپگرا هنوز هم با وجود آنکه به اتهام دریافت رشوه در زندان به سر می‌برد، از محبوبیت بسیار بالایی به خصوص در مناطق شمالی برزیل برخودار است. با این حال حداد در ارتباط با طبقه کارگر چندان موفق نبوده و همین امر موجب شده تا نتواند تمام حامیان حزب را پای صندوق‌های رای بیاورد.

در ۱۵ سال گذشته، حزب کارگران ۱۳ سال در قدرت بوده است. با این حال، در سال‌های اخیر موجی از اتهام‌زنی اقتصادی علیه داسیلوا و دیگر مقام‌های این حزب به راه افتاد و بسیاری از مقام‌های سابق راهی زندان شدند.

بولسونارو و گروه دیگری از ژنرال‌ها و افسرهای سابق ارتش برزیل که آشکارا از امکان مداخله ارتش علیه دولت برای مقابله با فساد صحبت می‌کنند، بر موج خشم مردم برزیل از فساد و رکود اقتصادی سوار شده‌اند. او نیز مانند دیگر سیاستمداران راستگرای افراطی در جهان روابط نسبتا خوبی با رژیم صهیونیستی دارد و وعده داده که با آمریکا و اروپا نیز وارد گفت‌وگو شود و ارتباط برزیل با غرب را توسعه دهد.

برزیل نزدیک به ۲۰۶ میلیون نفر جمعیت دارد و در انتخابات‌های گذشته به طور متوسط حدود ۸۰ درصد واجدین شرایط پای صندوق‌های رأی حاضر شده‌اند. هنوز میزان مشارکت در انتخابات روز یکشنبه اعلام نشده است.

منبع: فارس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24