Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

این قتل بدون اطلاع سازمان‌ های اطلاعاتی آمریکا انجام نشده در دوران ترامپ آمریکا دیگر پلیس جهانی نیست هیچ دیپلماسی جهانی هم دیگر وجود ندارد او با توجه به تجربه حضور خود در کاخ سفید گفت: من نمی‌ توانم باور کنم، که یک چنین اقدام دقیق برنامه ریزی شده ای همانند، قتل خاشقجی بدون اطلاع سازمان‌ های اطلاعاتی آمریکا بتواند انجام شود. وی همچنین این را بعید دانست، که سازمان‌ های اطلاعاتی آمریکا کاخ سفید را درباره قتل خاشقجی مطلع نکرده باشد...

مشاور دولت اوباما: ترامپ هم مسئول قتل خاشقجی است

بورس24 : بن رودز مشاور اوباما، ترامپ را هم مسئول قتل خاشقجی دانست و گفت: نمی‌ توانم باور کنم که این قتلی که دقیق برنامه ریزی شده، بدون اطلاع سازمان‌ های اطلاعاتی آمریکا انجام شود. 

"بن رودز"، مشاور عالی باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ ای با روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر" به مسئله قتل "جمال خاشقجی"، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری ترکیه پرداخته و در پاسخ به این پرسش که آیا شما از قتل وی غافلگیر نشدید گفت: خیر، بن سلمان، ولیعهد شاه سعودی همیشه باعث نگرانی من است.

وی تنها یک اصل را دنبال می‌کند و آن دریافت و حفظ قدرت است. در زمینه‌ های مشخصی وی تعادل قدرت در عربستان سعودی را نابود کرده است. این کشور همواره یک دولت استبدادی بود، اما تصمیمات در خانواده سلطنتی با هماهنگی گرفته می‌شد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد که مسئله عجیب و غریب این است، که بن سلمان اعتقاد دارد که همراه با ایالات متحده اجازه دارد هر کاری را انجام دهد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در زمینه سیاست خاورمیانه‌ای او را مطیع خود کرده است. به این ترتیب بن سلمان اجازه دارد در جنگ یمن مداخله کرده، تحریم‌ها علیه قطر را در پیش گرفته و در سیاست لبنان دخالت کند.

وی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و تمام عرصه سیاسی در این کشور را که برای بن سلمان فرش قرمز پهن می‌کنند در قتل خاشقجی مسئول دانسته و گفت: ولیعهد شاه سعودی در بخش‌های بزرگی از اقتصاد و رسانه‌ها به عنوان اصلاح طلب و مدرنیزه ارزیابی می‌شود. وقتی که وی به آمریکا آمده بود با آغوش باز پذیرفته شد در حالی که جنگ یمن همچنان ادامه داشت.

بن رودز در بخش دیگری از این مصاحبه "جراد کوشنر"، داماد ترامپ را عامل ارتباطی کامل برای سعودی‌ها در آمریکا دانسته و گفت: وی نقشی مشابه بن سلمان در عربستان را در آمریکا ایفا می‌کند. در اینجا مسئله پول در میان است. روابط مالی سعودی‌ها در آمریکا ارزش بازبینی و تحقیق را دارد.

او گفت: من بر این عقیده‌ ام که اگر دموکرات‌ ها در یکی از دو مجلس آمریکا در انتخابات کنگره اکثریت را به دست آورند روابط تجاری بین خانواده سلطنتی عربستان و شرکت‌های ترامپ موضوع بحث خواهد شد. حاکمان عربستان سعودی و امارات به خوبی می‌ دانند که چگونه آمریکا را به چنگ بیاندازند.

به گفته او در اروپا ممکن است، این مسئله به سختی قابل درک باشد که سعودی‌ ها و اماراتی‌ ها به طور منظم سیاستمداران آمریکایی و رهبران اقتصادی را در هتل‌ های لوکسی دعوت می‌ کنند. کسی که به سیاست عربستان سعودی یا امارات انتقاد وارد کند دیگر دعوت نمی‌ شود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که آمریکا حمایت‌ ها از عربستان سعودی در جنگ یمن را متوقف کرده و ارسال تسلیحات به این کشور را به حال تعلیق درآورد.

مشاور اوباما افزود: اگر دموکرات‌ها در یکی از مجالس آمریکا در انتخابات کنگره اکثریت را به دست آورند مناسبات آمریکا و عربستان سعودی به موضوع مورد بحث سیاسی تبدیل خواهد شد. امروزه تلاش‌هایی در کنگره شکل گرفته است تا حمایت‌های آمریکا برای سعودی‌ها در جنگ یمن متوقف شود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با توجه به تجربه حضور خود در کاخ سفید گفت: من نمی‌توانم باور کنم که یک چنین اقدام دقیق برنامه ریزی شده مانند قتل خاشقجی بدون اطلاع سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بتواند انجام شود. وی همچنین این را بعید دانست که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا کاخ سفید را درباره قتل خاشقجی مطلع نکرده باشد.

بن رودز همچنین درباره پیش بینی خود از انتخابات کنگره گفت: این احتمال وجود دارد که یک اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان و نه در سنای آمریکا شکل گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این صورت انتخاب دوباره ترامپ تحت تاثیر قرار می‌گیرد گفت: حداقل احتمال انتخاب مجدد وی کمتر می‌شود.

مشاور اوباما تصریح کرد که حالا ایالات متحده از هر حاکم مستبدی در خاورمیانه حمایت می‌کند.

وی درباره هدف بزرگ اوباما برای خروج آمریکا از جنگ‌های خاورمیانه هم گفت: وی نتوانست به این جنگ‌ها خاتمه دهد، اما حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق و افغانستان را از ۱۸۰ هزار به ۱۵ هزار کاهش داد. من حالا کنجکاوم بدانم، چه کسی می‌ خواهد این جنگ‌ ها را پایان دهد.

وی تنها مورد اشتراک بین ترامپ و اوباما را این دانست که آن‌ها نمی‌خواستند دیگر پلیس جهانی باشند.

رودز گفت:، اما در دوران ترامپ نه تنها دیگر هیچ پلیس جهانی در آمریکا نیست، بلکه هیچ دیپلماسی جهانی هم دیگر وجود ندارد.

منبع: تسنیم 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24