Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رئیس جمهور در جلسه دفاع از ۴ وزیر پیشنهادی : آنان که به مردم القاء می‌کنند ما در کشور ابرتورم داریم یا دروغ می‌گویند و یا از اقتصاد هیچ نمی‌دانند. ما با چنین پدیده‌ای مواجه نیستیم و این حرف به لحاظ اقتصادی و همچنین تحلیل سیاسی هم نادرست است... یکی از وظایف وزارت امور اقتصادی و دارایی مدیریت بازار سرمایه است و قطعاً این بازار برای ما اهمیت بیشتری دارد و موفقیت این بازار در ماه های اخیر از موفقیت های اقتصادی ما است. در شرایطی که تورم از یک رقمی عبور کرده و در کنار رشد اقتصادی که کمی داشت به زمین می نشست این بازار سرمایه بود که به حرکت درآمده و کمبودها را کمی جبران کرد...

رئیس جمهور روحانی : ما ابر تورم نداریم...

بورس24 : رئیس جمهور درجلسه دفاع از وزرای پیشنهادی با تاکید بر اینکه وزرای اقتصادی بار سنگینی را بر دوش دارند، به این مهم اشاره کرد که در ماه های گذشته شاهد پیروزی قاطع ملت ایران در برابر توطئه های آمریکا بودیم.

حسن روحانی در نشست علنی عصر امروز شنبه 5 آبان مجلس شورای اسلامی که به منظور دفاع از وزرای پیشنهادی خود در مجلس حضور یافته است، گفت: ایام اربعین سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) و یارانش، ایام راهپیمایی عظیم عاشقان خاندان رسالت به سوی کربلای معلی برایمان ایام بسیار باافتخاری است. در شرایطی که دشمنان علیه ما برنامه ریزی و توطئه کرده اند و کلمه 13 آبان را به عنوان رمز جنایتکارانه خودشان اعلام کرده اند، حضور مردم ما در این راهپیمایی شکوهمند به معنای پیوند عمیق ملت ایران با خاندان رسالت است.

رئیس جمهور ادامه داد: بی شک اگر عشق به امام حسین (ع) و پیروی از راه ایشان نبود، امروز شاهد ایران مستقل و پیروزی انقلاب اسلامی نبودیم و همچنین موفقیت این ملت در برابر تهاجم بیگانگان در طول 8 سال حمله به کشورمان نبودیم. همه جا در همه سختی ها و در همه موفقیت های بزرگمان یاری اهل بیت (ع) و رابطه این مردم با خاندان رسالت و به ویژه ابا عبدالله الحسین (ع)، مسیر و راه پیروزی را همواره برای ما هموار کرد.

وی افزود: در این مقطع تاریخی این اجلاس مجلس شورای اسلامی بسیار حائز اهمیت است. پیشاپیش از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات رئیسه و همه نمایندگان تشکر و سپاسگزاری می کنم. اینکه در این ساعت و این وقت بعدازظهر جلسه فوق العاده مجلس شورای اسلامی تشکیل داده است تا اینکه در این مقطع حساس کابینه را تکمیل کند و مخصوصاً وزرایی که کار سنگین اقتصادی را بر دوش دارند.

سخنرانی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی

شاهد پیروزی قاطع ملت ایران در برابر توطئه های آمریکا هستیم

روحانی یادآور شد: آنچه در هفته های گذشته و ماه های گذشته شاهد آن بودیم پیروزی قاطع ملت ایران در برابر توطئه های آمریکا بوده است.

رئیس جمهور با بین اینکه از لحاظ سیاسی بی تردید در سطح جهان پیروزی تاریخی را در اختیار داریم، گفت: کمتر سراغ داریم که آمریکا در سطح جهان تصمیمی را علیه یک کشور بزرگ اتخاذ کند، اما همپیمانان سنتی او را رها کرده باشند، اگر در این مجلس یک سال پیش بررسی می کردیم که آمریکا در برابر ایران می ایستد و اروپا در کنار ایران قرار می گیرد، قطعا کسی نمی پذیرفت و اعلام می کردند که این یک خوش بینی محض است. پیروزی سیاسی ملت ایران در ماه های اخیر در تاریخ کم نظیر است.

وی با اشاره به اینکه چه کسی فکر می کرد طی چند ماه در سه صحنه حقوقی نمایندگان ایران به پیروزی برسند، ادامه داد: در دادگاه بین المللی لاهه ایران مقتدر دو بار در ماه های اخیر در برابر آمریکا پیروز شده است، بار اول درخصوص صلاحیت که آمریکایی ها معتقد بودند این دادگاه صلاحیت رسیدگی ندارد و ما اعتقاد داشتیم این دادگاه صلاحیت دارد که نهایتاً بر علیه آمریکا رأی صادر شد و برای بار دوم به منظور احکام موقت علیه آمریکا، حقوقدانان ما و نمایندگان حقوقی ملت ایران به پیروزی رسیدند و چند ماه گذشته رئیس دادگاه در مجمع سازمان ملل پیروزی ایران را اعلام کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه بار دوم در یک بحث حقوقی حدود 6 میلیارد دلاری درخصوص اموال ایران که در ایتالیا توقیف شده بود، در دادگاه عالی نمایندگان ایران در برابر آمریکا با پیروزی رسیدند و این پول از توقیف آزاد شد، عنوان کرد: ملت ما حداقل از لحاظ سیاسی و حقوقی امروز دست برتر را دارند، از لحاظ افکار عمومی جهان کشور ایران را کشوری متعهد به تعهدات خود و آمریکا را به عنوان کشوری که مقررات بین المللی را زیرپا می گذارد، می شناسیم.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه در این دو موفقیت بزرگ، دو موفقیت دیگر نیازمندیم یکی از لحاظ اجتماعی و دیگری از لحاظ سیاسی؛ ادامه داد: تمام برنامه ها برای این بوده که ملت بزرگ ایران در مشکلات اقتصادی قراربگیرد و مردم به سطوح بیایند و در برابر آمریکا سر فرود بیاورند و در موضوع اجتماعی مردم را نسبت به آینده کشور، معیشت و آینده فرزندان مایوس بسازد.

وی تصریح کرد: در موضوعات اجتماعی و اقتصادی باید کنار یکدیگر باشیم و آمریکا را به زانو درآوریم، در این مصاف مهم تاریخی دولت سرباز مقدم جبهه است، اما بدون مجلس قوه، قوه قضائیه، حمایت نیروهای مسلح و بالاتر بدون حمایت و هدایت مقام معظم رهبری حتما نمی توانیم پیروز شویم.

دولت با امید فراوان و توان لازم و با هدایت رهبری و حمایت مردم از این مشکلات عبور می کند

رئیس جمهور گفت: امروز خوشحالیم که هدایت جامعه را در این مقطع حساس رهبری برعهده دارد و دولت با امید فراوان و توان لازم معتقد است که با هدایت رهبری و حمایت مردم از این مشکلات عبور می کند.

وی تاکید کرد: امروز در بخش اقتصادی قصد داریم 4 فرد مسئول را بر کرسی بنشانیم تا دولت بتواند مشکلات مردم را برطرف کند، زندگی مردم به سختی می گذرد، بی تردید مردم از ما می خواهند که مشکلات آنها را برطرف کنیم و ما موظفیم کشور را از این مشکلات با وحدت، اتحاد و یکپارچگی عبور دهیم. نتیجه امروز مجلس حتما بارقه امیدی برای ملت ایران است.

روحانی با بیان اینکه ملت می بینند که امروز دولت و مجلس کنار یکدیگر هستند و مصمم هستند مشکلات مردم را یکی پس از دیگری برطرف کنند، تصریح کرد: همه ما می دانیم که رسانه های بیگانه بر این مشکلات می دمند و می خواهند افکار مردم را با تبلیغات دروغین تسخیر کنند. رسانه های بیگانه به دروغ به مردم ایران می گویند که ایران گرانترین کشوری است که مردم در آن زندگی می کنند.

رئیس جمهور خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: من از شما میپرسم آیا آموزش در ایران جزو ارزانترین خدمات در ایران نیست؛ آیا بهداشت و درمان در کشوربه طور نسبی جزو ارزان‌ترین خدمات در دنیا نیست، آیا انرژی یعنی بنزین، گازوئیل و گاز ارزان‌‌ترین قیمت‌ها را در کشور ما ندارند؟

ایران با حل معضل مسکن جزو ارزان‌ترین کشورهای دنیا می‌شود

روحانی ادامه داد: آیا آب و برق قیمت متعادلی نسبت به کشورهای دیگر در ایران ندارد؛ آیا حمل و نقل که نیاز به کمک بیشتر دولت و مجلس دارد در شرایط معتدلی قرار ندارد. در این شرایط اگر معضل مسکن را حل کنیم که یکی از وظایف سنگین وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی است ایران جزو کشورهایی خواهد شد که از لحاظ آموزش، بهداشت، انرژی، نیازمندی‌ها به کالاهای اساسی مردم و مسکن جزو ارزانترین کشورهای دنیا خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته امروز به ویژه افرادی که حقوق ثابت دریافت می‌کنند در تأمین هزینه‌های زندگی خود دچار مشکل هستند و این مشکل، مشکل ما است. ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم که به دلیل فشار آمریکا کاری از دست ما برنمی آید، این پاسخ به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

رئیس دولت دوازدهم تصریح کرد: نمی‌توانیم به مردم بگوییم به این دلیل که فروش نفت ما امروز با مشکل مواجه شده در اداره کشور ناتوان هستیم، ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم که چون روابط بانکی ما با دنیا دچار مشکل است در اداره کشور ناتوان هستیم. مردم از ما می‌خواهند و ما وظیفه داریم که کشور را اداره کنیم.

با ایستادگی و استقامت ملت در زمانی کوتاه از تمام مشکلات عبور خواهیم کرد

روحانی با تأکید بر اینکه البته مردم باید در جریان واقعیت‌ها قرار گیرند، افزود: مردم باید شرایط کشور را به خوبی بدانند و من در محضر نمایندگان ملت با صراحت اعلام می‌کنم که ما با وحدت و یکپارچگی و استقامت و ایستادگی ملت بی‌تردید نه در زمان چندان طولانی بلکه در زمان کوتاه از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

مواجه بودن کشور با ابرتورم سخنی نادرست است

وی اظهار کرد: آنان که به مردم القاء می‌کنند ما در کشور ابرتورم داریم یا دروغ می‌گویند و یا از اقتصاد هیچ نمی‌دانند. ما با چنین پدیده‌ای مواجه نیستیم و این حرف به لحاظ اقتصادی و همچنین تحلیل سیاسی هم نادرست است.

رئیس جمهور افزود: البته در شرایط کنونی از تورم تک رقمی عبور کرده‌ایم ولی حتما قادر به مهار تورم خواهیم بود. مهار تورم برایمان کاملا امکان‌پذیر است و این روند صعودی تورم به هیچ عنوان ادامه نخواهد داشت.

روحانی افزود: امروز وزرای پیشنهادی صنعت و اقتصاد یکی از وظایف سنگین‌شان همین مسئله مهار تورم است. ما در مقطعی به دلیل شرایط خاص کشور دچار افزایش نرخ تورم شدیم و رشد اقتصادی ما با کاهش مواجه شد. در این شرایط سرمایه‌گذاری در کشور نیز دچار مشکل شد و کاهش پیدا کرد.

وی خطاب به مردم ایران اعلام کرد: هیچ زمانی ذخایر کالاهای اساسی کشور به اندازه امروز در سطح بالا نبوده است، این بالا بودن سطح ذخایر کشور به حدی است که نه تنها ظرف یک یا دو سال گذشته بلکه ظرف 5 تا 7 سال گذشته تا به این اندازه ذخایر ایران بالا نبوده است.

ذخایر ارزی کشور در قیاس با 5 سال گذشته بسیار بالاتر است

رئیس دولت دوازدهم در ادامه افزود: علیرغم اینکه امروز با مشکلات ارزی مواجه هستیم و بخشی از مشکلات اقتصادی ما مربوط به نرخ ارز است، ذخایر ارزی ما نیز از همه سال‌های گذشته در طول 5 سال قبل بالاتر است و هم کل ذخایر کالاهای اساسی ما با مشکل مواجه نیست و همچنین ذخایر اسکناس و ارزی ما هم در بالاترین سطح قرار دارد.

روحانی با تأکید بر اینکه در کشور هیچ مشکل لاینحلی نداریم، ادامه داد: همچنان در کشور معضلاتی داریم که با یاری یکدیگر می‌توانیم از این مشکلات عبور کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در بسیاری از کالاها خودکفا بوده و در آینده نیز در بسیاری از کالاهای دیگر خودکفا خواهیم شد، اظهار کرد: اینکه 3 تا 4 سال به صورت متناوب در تولید گندم خودکفا شدیم در تاریخ ایران طی دهه‌های گذشته بی‌نظیر بوده است، اینکه ایران در حوزه انرژی به ویژه در بخش گاز به خودکفایی رسیده و طی ماه‌های آینده نیز در بخش بنزین به خودکفایی خواهیم رسید به معنای رشد اقتصادی برای حل مسائل کشور است.

رئیس جمهور خطاب به نمایندگان مجلس یادآور شد: امروز در شرایطی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگر به رأی شما نمایندگان نیازمندیم تا کابینه بتواند به صورت کامل و با ترمیم 4 وزیر بار مسئولیت را به خوبی بر دوش بگیرد و مشکلات مردم را برای ماه‌های آینده بکاهد.

روحانی تأکید کرد: بی‌تردید وزارت اقتصاد یکی از وزارتخانه‌های بسیار مهم در مقطع کنونی بوده که بخش عمده‌ای از درآمد ما از این وزارتخانه در کنار وزارت نفت و سایر وزارتخانه‌ها تأمین می‌شود.

نیازمند برقراری عدالت مالیاتی در کشور هستیم

وی گفت: بنابراین مالیات در حوزه وزارت اقتصاد برای کشور بسیار اهمیت دارد و امروز ما در کشور نیازمند عدالت مالیاتی هستیم. امروز در بسیاری از کشورها حقوق و مزایای کارمندان دولت به طور کامل از درآمدهای مالیاتی پرداخت می‌شود لذا امروز باید در کشور درآمد مالیاتی از طریق گسترش پایه مالیاتی تأمین شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور نمی‌توانیم رقم مالیاتی را افزایش دهیم اما می‌توانیم آنها که فرار مالیاتی دارند را به مسیر درستی بازگردانیم.

رئیس جمهور ادامه داد: روزی در خدمت مقام معظم رهبری بودم و ایشان درباره مالیات این موضوع را بیان کردند که پرداخت مالیات برای مردم واجب شرعی بوده و همه مبلغین و صاحبان تریبون باید به مردم بگویند فرار مالیاتی حرام شرعی است و نباید گذاشت یک عده مالیات پرداخت کنند و یک عده به نحوی از انحاء از پرداخت حق مالیات فرار کنند چرا که نباید از حق مردم غافل شد.

رئیس هیات دولت ادامه داد: یکی از وظایف وزارتخانه اقتصاد موضوع اخذ مالیات است، همچنین گمرکات نیز زیرمجموعه وزارت اقتصاد هستند و نقش گمرک در صادرات و واردات و تعادل بین این موضوع با اعمال تعرفه های دولتی بسیار مهم است.

وزارت اقتصاد مسئول کنترل تورم و رشد اقتصادی کشور است

روحانی تصریح کرد: گمرک و نیروهای انتظامی و نظامی نقش مهمی در مبارزه با قاچاق دارند. وزارت اقتصاد همچنین مسئول کنترل تورم و رشد اقتصادی کشور است و در این رابطه همراه با بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه باید تلاش کند تورم مهار شود و به نظر بنده این کار شدنی است و فرصت خوبی در حال حاضر برای تحولات اساسی در اقتصاد کشور وجود دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: معضل بزرگی در رابطه با بانک ها وجود دارد، از طرفی بار سنگین اقتصاد بر عهده بانک ها بوده و سرمایه گذاری و انجام تعاملات بانکی و روابط پولی با دنیا بدون حضور بانک ها ممکن نیست بنابراین بانک ها می توانند پس اندازها را تبدیل به رشد اقتصادی و سرمایه گذاری مناسب کنند و اگر به اصلاح بانک ها نپردازیم بانک ها می توانند به معضل اقتصادی تبدیل شوند.

مشکل رشد نقدینگی در کشور جدید نیست

روحانی گفت: مشکل رشد نقدینگی در کشور همواره وجود داشته از سال 41 تا 57 به طور متوسط رشد نقدینگی بالای 25 درصد بوده و بعد از انقلاب نیز حدود 26 درصد و در دولت قبل 27 درصد بوده و رشد نقدینگی در دولت یازدهم 24.4 درصد بوده و در سال 96 رشد نقدینگی 22.1 درصد بوده است بنابراین نباید فکر کرد رشد نقدینگی امروز و امسال از آسمان نازل شده است.

وی ادامه داد: رشد نقدینگی در سایه ضریب فزاینده یا رشد نقدینگی بر مبنای پایه پولی کاملا متفاوت است، رشد نقدینگی در سال های اخیر بر مبنای پایه پولی نبوده و براساس ضریب فزاینده بوده و شاید گاهی تحرک بیش از حد بانک ها در تراکنش ها بوده است. معمولا در سال های قبل رشد نقدینگی به خاطر استقراض دولت از بانک مرکزی بوده و امروز در سایه برداشت بانک ها از بانک مرکزی است بنابراین دولت از انضباط مالی حراست کرده اما بانک ها ضمن توجه به حل مشکلات گاهی مشکل آفرین نیز بوده اند و اینکه روزانه هزار میلیارد تومان به رشد نقدینگی اضافه شده باید این مشکل در سایه اصلاح بانک ها حل شود.

روحانی تصریح کرد: باید بانک ها از بنگاه داری دست بردارند و بانک های خصوصی باید تحت انضباط دربیایند و بانک های دولتی نیز باید تحت انضباط دقیق بانک مرکزی باشند. در این راستا در هفته های اخیر اختیارات بانک ها اضافه شده است.

وی گفت: در جلسات سه قوه، در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا هم از تحریم عبور می کنیم و گاهی از قانون نیز عبور می کنیم اما می خواهم به شما بگویم از قانون عبور نمی کنیم و اگر موردی لازم باشد این کار در زمانبندی موقت انجام می شود چرا که قانون باید توسط مجلس اجرا شود بنابراین ما قانون را اصلاح و تغییر نمی دهیم، ممکن است براساس ضرورت ها در کوتاه مدت اقداماتی انجام شود.

روحانی با اشاره به افزایش قدرت بانک مرکزی برای نظارت بر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ادامه داد: وزیر اقتصاد دارای تجربه و تحصیلات اقتصادی است و کاملا باید بداند بار سنگینی را به دوش خواهد کشید و ان شاءالله با رأی اعتماد نمایندگان این بار سنگین را باید با دقت در این شرایط حساس بکشد. اگر وزیری کمتر از 14 ساعت کار کند نمی تواند بار سنگین مسئولیت را به مقصد برساند.

دولت به وزرای پرکار نیاز دارد

وی ادامه داد: به طور حتم دولت به وزرای پرکار نیاز دارد، زیرا یک وزیر باید حداقل 14 ساعت کار کند و نمی توانیم با 7، 8 یا 10 ساعت کار را پیش ببریم. از طرف دیگر نمایندگان موافق و مخالف باید انتظارات و نظرات خود را به وزرا اعلام و بیان کنند و توقعات خود را گفته و بگویند که شرایط اجتماعی کشور چگونه است تا ما با توان و قدرت مسیر را ادامه دهیم.

رئیس جمهور ادامه داد: یکی از وظایف وزارت امور اقتصادی و دارایی مدیریت بازار سرمایه است و قطعاً این بازار برای ما اهمیت بیشتری دارد و موفقیت این بازار در ماه های اخیر از موفقیت های اقتصادی ما است. در شرایطی که تورم از یک رقمی عبور کرده و در کنار رشد اقتصادی که کمی داشت به زمین می نشست این بازار سرمایه بود که به حرکت درآمده و کمبودها را کمی جبران کرد.

آمریکا به عنوان یک خیانت بزرگ در برابر ایران ایستاده است

وی افزود: یکی دیگر از مسائل جذب سرمایه های خارجی است که این مسئله نیز در اختیارات وزارت اقتصاد و امور دارایی گنجانده شده است. البته نباید بگوییم که ده ها شرکت خارجی از کشور خارج شده است، بلکه باید به طرق مختلف سرمایه ها را جذب کنیم که در این میان کشورهای دوست و همسایه در این رابطه از جایگاه مهم برخوردارند.

روحانی با بیان اینکه آمریکا به عنوان یک خیانت بزرگ در برابر ایران ایستاده است، گفت: آنها با اقداماتشان نشان دادند که تنها با نظام و دولت ایران مخالف نیستند، بلکه با ملت ایران نیز دشمنی دارند و تحریم های همه جانبه از جمله دارو و مواد غذایی نشان دهنده این مسئله است، از این رو آمریکا بی تردید دشمن بزرگ ملت و دولت ایران است، البته ما همسایگان و کشورهای دوست خوبی از جمله روسیه، چین، هند، اتحادیه اروپا، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین داریم که باید با این کشورها بهتر تعامل کرده و در این مسیر سرمایه ها را جذب کنیم.

وزرای پیشنهادی با ده ها ساعت مطالعه، مشورت و فکر انتخاب شده اند

وی گفت: دژپسند وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی مدیریت یک وزارتخانه مهم و استراتژیک را برعهده می گیرد، از طرف دیگر من باید به عنوان امین مردم بگویم که هر یک از وزرای پیشنهاد شده با ده ها ساعت مطالعه، مشورت و فکر انتخاب شده اند، البته در این میان گاهی استخاره با ما همراه نبود و افراد اعلام می کردند که استخاره بد آمده است و استخاره خیلی با ما همراهی نکرد. از طرفی دیگر برخی از دوستان را دعوت کردیم اما دیدیم که صدایشان لرزان است و تردید دارند، از این رو به این نتیجه رسیدیم که صدای لرزان نمی تواند بار سنگین را برعهده بگیرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: وزرای پیشنهاد شده هم از نظر تحصیلات ، سابقه کاری و اراده در جایگاه خوبی قرار دارند و آنها آماده هستند که این وظیفه سنگین را بردوش بگیرند، به طوری که این وظیفه آنقدر سنگین است که اگر اتکا به خدا و اهل بیت نباشد، پشت را می شکند و در این میان نمایندگان باید یاری رسان باشند، زیرا وزرای پیشنهادی وزیر من، شما و ملت ایران هستند و همانطور که نمایندگان وظیفه دارند که از وزرا سوال کرده و عملکرد آنها را نقد کنند، اما تشویق، کمک، تایید، روحیه دادن نیز جزو وظیفه ما است. از این رو همه باید همدیگر را کمک بکنیم.

دشمن ملی ما، جناح ها و احزاب نیستند

وی ادامه داد: من دلم می خواهد وقتی وزیری به کمیسیون های مجلس آمده و به دولت برمی گردد با نشاط و روحیه باشد، شما نمایندگان ملتی هستید که این ایام سر از پا نمی شناسند و برای امام حسین (ع) چه کارهایی می کنند، از این رو باید به همدیگر کمک کنیم از طرف دیگر امروز دشمن ملی ما، جناح ها و احزاب نیستند. ما امروز همه با هم برادریم و دشمن اصلی ما آمریکا بوده که شمشیر را از غلاف بیرون آورده و باید با آن بجنگیم، از این رو جناح راست، چپ، اصلاح طلب، اصولگرا، میانه رو و معتدل و همه؛ ملت ایران هستند. از این رو امروز موقع رقابت های لیگ نیست، امروز ما در تیم ملی در مقابل دیگران به میدان رفته ایم.

نمی توانیم همیشه بین الانتخابین بمانیم/ امروز دوران تیم ملی است

روحانی گفت: تیم ملی برای همه ما است، هم اکنون موقع و دوران تیم ملی است، البته موقع انتخابات دوران لیگ ها است و در آن زمان می توانیم روبروی همه حرف زده و نقد کنیم. ما که نمی توانیم همیشه بین الانتخابین بمانیم. پس چه زمان فرصت کار، وحدت، دوستی و اتحاد پیش می آید؟ حتما در این شرایط ما باید با وحدت بیشتری کار کنیم. از طرف دیگر وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی امروز بار مسئولیت سنگینی بر دوش دارد و من به عنوان رئیس جمهور می گویم که در زمینه مسکن بدهکار مردم هستیم.

افزایش تعداد شاغلین در طول 5 سال اخیر از 20 میلیون و 600 هزار نفر به 23 میلیون و 300 هزار نفر

روحانی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت خاصی برعهده دارد، بیان کرد: اشتغال مسئله اصلی امروز ما است در طول 5 سال اخیر شاغلان کشور از 20 میلیون و 600 هزار نفر به 23 میلیون و 300 هزار نفر افزایش پیدا کرده اند.

وی تاکید کرد: در طول این 5 سال 275 هزار شغل ایجاد شده است، این تعداد براساس آمار رسمی کشور بیان می شود، اگرچه منظور ما رفع مشکل اشتغال نیست، هستند خانواده هایی که بیکار دارند و در انتظار تلاش بیشتر برای رفع مشکلات در این زمینه هستند.

حمایت از کارگران یکی از اصلی ترین وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

رئیس جمهور با بیان اینکه باید در زمینه اشتغال تلاش بیشتری انجام دهیم به یکی دیگر از محورهای اصلی وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: حمایت از کارگران یکی از اصلی ترین وظایف این وزارتخانه است در حال حاضر که شرایط سختی حاکم است باید کارگران بتوانند زندگی خود را اداره کنند که مسئولیت اصلی ایجاد این شرایط وزارت کار است.

وی حمایت از اقشار ضعیف و نیازمند را یکی دیگر از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و افزود: بهزیستی و مردمی که در تامین مواد غذایی خود با مشکل مواجه هستند باید مورد حمایت قرار گیرند.

روحانی با اشاره به نخستین اقدام دولت برای کمک به اقشار ضعیف بیان کرد: دولت با ارائه سبد غذایی درصدد کمک به اقشار کم درآمد خواهد بود که این اقدام توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان برنامه و بودجه محقق می شود.

صندوق ها باید دوباره احیا شود

رئیس جمهور ادامه داد: مسئولیت دیگر وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساماندهی صندوق های تامین اجتماعی است، در حال حاضر صندوق ها از حالت صندوق خارج شده اند و باید دوباره احیا شوند.

وی ضمن تشکر از وزرای قبلی و سرپرستان فعلی وزارتخانه ها، خاطرنشان کرد: باید تمام اقداماتی که وزیر سابق انجام داده با تلاش مضاعف ادامه پیدا کند تا بتوانیم صندوق ها را احیا کرده و مشکلات را حل کنیم.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عامل موثری در مهارت آموزی است

روحانی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مهارت آموزی است، یادآور شد: در حال حاضر خانه ای که ساخته می شود پس از 15 سال کلنگی خوانده می شود در حالی که باید حتی پس از 100 سال نیز سرپا بماند، متاسفانه در تمام کارهای معمولی از جمله سیم کشی و لوله کشی مشکل داریم که مسئول اصلی مهارت آموزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است البته این وزارتخانه باید با وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم در این زمینه همکاری کند.

روحانی در پایان افزود: از آقای ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آقای آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی که در طول 5 سال گذشته تمام تلاش خود را به کار بردند تشکر و سپاسگزاری می کنم همچنین از آقای کرباسیان به دلیل زحماتش متشکرم. از نمایندگان مردم می خواهم همانگونه که همیشه به ما در مواقع سخت کمک کردند امروز نیز با رأی قاطع خود کابینه را تکمیل کنند تا مقابل مردم شرمنده نباشیم و مردم و خدا از ما راضی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حین صحبت های رئیس جمهور درباره تعداد شاغلان ، چند نفر از نمایندگان با اعلام شماره 2 مخالفت خود را با صحبت های وی در خصوص آمار اشتغال بیان کردند.

منبع : خانه ملت

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24