Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : اخیرا شنیده شد که بدهی نیروگاه ها به بانک ها با طلب این شرکت ها از دولت تهاتر می شود. در صورت صحت و وقوع ، این خبر می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. مدیریت انرژی امید تابان هور یکی از شرکت های فعال در صنعت برق و نیروگاه است. تقریبا صد درصد از سرمایه گذاری های وهور در حوزه تامین برق، گاز، بخار و آب گرم است.

تهاتر بدهی بانکی تولیدکنندگان برق با طلب هایی که از دولت دارند ، استارت خورد

بورس24 : اخیرا شنیده شد که بدهی نیروگاه ها به بانک ها با طلب این شرکت ها از دولت تهاتر می شود. در صورت صحت و وقوع ، این خبر می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

مدیریت انرژی امید تابان هور یکی از شرکت های فعال در صنعت برق و نیروگاه است. تقریبا صد درصد از سرمایه گذاری های وهور در حوزه تامین برق، گاز، بخار و آب گرم است.

این شرکت سهامدار شرکت های تولیدی نیروی برق سبز منجیل، توسعه مسیر برق گیلان، گهر انرژی سیرجان، تدبیرسازان سرآمد، شرکت مولد نیروگاهی هریس، مدیریت تولید برق گیلان، مولد برق کاسپین منطقه آزاد انزلی، تولید و توسعه پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه و توسعه مولد نیروگاهی جهرم است که در حوزه نیروگاه فعالیت دارند.

بدهی به کلیه بانک ها تهاتر می شود یا فقط بانک های دولتی؟

حسنعلی تقی زاده مدیر عامل شرکت مدیریت امید انرژی تابان هور در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره خبر تهاتر بدهی های نیروگاه ها به بانک ها با طلب آن ها از دولت ابراز داشت: حدود سه ماه قبل مصوبه ای صادر و ابلاغ شد که نیروگاه ها می توانند بدهی هایی که به بانک ها دارند را با طلبی که از دولت دارند تهاتر کنند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه اگر نیروگاهی به بانک یا بانک هایی بدهی داشته باشد قادر است این بدهی ها را با طلب هایی که از وزارت نیرو دارد سر به سر کند.

او تاکید کرد: با توجه به این که وزارت نیرو یک نهاد دولتی است ، بنابراین قطعا بدهی نیروگاه ها به بانک های دولتی با طلب آن ها از دولت تهاتر خواهد شد. اما با این حال ممکن است راه های دیگری نیز وجود داشته باشد.

تقی زاده در ادامه به بدهی بانکی یکی از زیرمجموعه های وهور اشاره کرد و اظهار داشت: در بین زیرمجموعه های شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور تنها نیروگاه ارومیه دارای بدهی بانکی است. این نیروگاه مبلغی بدهی به بانک پاسارگاد دارد و با توجه به مطالباتی که از وزارت نیرو دارد در صدد هستیم تا بدهی هایش را با طلب هایش تهاتر کنیم.

او تاکید کرد: درست است که بانک پاسارگاد دولتی نیست اما ما به دنبال آن هستیم تا بین بانک پاسارگاد و بانک سپه که دولتی است، ارتباطاتی برقرار کنیم و از آن طریق ، بدهی های نیروگاه ارومیه را سر به سر کنیم.

از مدیر عامل وهور پرسیدیم که چگونه ممکن است که بدهی به یک بانک خصوصی بابت طلب از دولت تهاتر شود؟ او گفت: بانک ها بین خود حساب هایی دارند. ما به دنبال آن هستیم که اگر بانک پاسارگاد و بانک سپه بدهی ها و طلب هایی از هم داشته باشند ، از آن طریق وارد شده و به موضوع این مصوبه ارتباط دهیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24