Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : صنعت تایر همواره یکی از صنایع پرچالشی بوده که تقریبا همیشه نسبت به تغییرات نرخ دلار اثرپذیری دارد. اخیرا شنیده شد که تایرسازان مواد اولیه مورد نیاز خود را با دلار ۴٢٠٠ تومان وارد می کنند. اگر این خبر صحت داشته باشد می تواند به بهبود وضعیت تولیدکنندگان صنعت تایر کمک زیادی نماید. اما در مقابل گفته می شود که ظاهرا دولت به دنبال کاهش تعرفه واردات لاستیک و خصوصا لاستیک های باری است. تحقق این خبر می تواند یکبار دیگر با واردات بی رویه تایر از خارج از کشور همراه شود که ضربه سنگینی برای تولیدکنندگان داخلی به شمار می آید...

سهامداران تایرسازان در جریان باشند

بورس24 : صنعت تایر همواره یکی از صنایع پرچالشی بوده که تقریبا همیشه نسبت به تغییرات نرخ دلار اثرپذیری دارد. اخیرا شنیده شد که تایرسازان مواد اولیه مورد نیاز خود را با دلار 4200 تومان وارد می کنند. اگر این خبر صحت داشته باشد می تواند به بهبود وضعیت تولیدکنندگان صنعت تایر کمک زیادی نماید. اما در مقابل گفته می شود که ظاهرا دولت به دنبال کاهش تعرفه واردات لاستیک و خصوصا لاستیک های باری است. تحقق این خبر می تواند یکبار دیگر با واردات بی رویه تایر از خارج از کشور همراه شود که ضربه سنگینی برای تولیدکنندگان داخلی به شمار می آید.

مبنای خرید مواد اولیه خارجی دلار 4200 تومانی است اما مواد داخلی سر به فلک می کشد

محمدرضا گنجی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تایر در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره آخرین وضعیت این صنعت ابراز داشت: تایرسازان برای تولید محصولات خود هم از مواد اولیه داخلی استفاده می کنند و هم از مواد اولیه خارجی. آن بخش از مواد اولیه مورد نیاز که وارداتی است بر اساس دلار 4200 تومانی در اختیار تایرسازان قرار می گیرد اما متاسفانه مواد اولیه داخلی مانند مواد پتروشیمی و سایر مواد اولیه با نرخ های مشخصی همراه نیست و وضعیت شفافی ندارد و تولیدکنندگان مجبور هستند که با هر قیمتی آن ها را تهیه نمایند.

یک ماه است که صادراتی نداشتیم

از او پرسیدیم که آیا بازار ثانویه و افزایش قیمت دلار توانسته کمکی به صنعت تایر نماید و به طور کلی با توجه به شرایط فعلی اوضاع تولیدکنندگان تایر چگونه است؟ او تصریح کرد: خیر، رشد قیمت دلار و بازار ثانویه نتوانست کمکی به حال و احوال صنعت تایر نماید زیرا این صنعت دیگر صادراتی ندارد.

وی افزود: حدود یک ماه است که دولت به دلیل کمبود کالای داخلی صادرات تایرسازان را ممنوع اعلام کرده و از آن زمان تولیدکنندگان نتوانستند صادراتی داشته باشند. بنابراین افزایش نرخ دلار تاثیر مثبتی بر تایرسازان ندارد.

کاهش تعرفه واردات تایر و اثرات آن

گنجی در ادامه به کاهش تعرفه واردات لاستیک اشاره کرد و اظهار داشت: حدود دو ماه قبل دولت تعرفه واردات لاستیک و به خصوص لاستیک های باری را کاهش داده و این تعرفه را از 26 درصد به 5 درصد رسانده است. قطعا این اقدام انگیزه ها را برای افزایش بی رویه واردات بالا می برد و بدون شک با اثرات منفی برای تاثیرسازان همراه خواهد بود. ما نیز در این خصوص اعتراض های خود را اعلام کرده ایم اما متاسفانه فعلا این شرایط ادامه یافته و به ضرر تولیدکنندگان داخلی است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24