Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وحید روشن قلب ، رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی در خصوص دلایل این که چرا بسیاری از گزارشات و صورت های مالی ۶ ماهه قبل از پایان مهر ماه اماده می‌شوند، اما این گزارشات درست روز آخر مهر ماه منتشر می گردد به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: مطابق دستور العمل افشای اطلاعات ، ناشرین موظف می باشند در صورتی که گزارشات و صورت های مالی خود را قبل از اتمام مهلت ارسال اطلاعات آماده کردند، اقدام به افشا آن اطلاعات در سامانه کدال نمایند...

خلاصه گزارش تفسیری شرکت ها هم قابل دسترسی شد

بورس24 : شرکت ها یا به اصطلاح بورسی ، ناشرین موظف هستند طی زمان مشخصی اطلاعات خود را در اختیار عموم قرار دهند و با اعلام گزارشات و صورت های مالی خود، سهامداران را در جریان آخرین وضعیت شرکت قرار دهند. اما همیشه ناشرین تا آخرین روز مقرر شده در دستورالعمل افشای اطلاعات گزارشات خود را ارائه نمی دهند، آیا این موضوع خلاف قانون است یا خیر؟ آیا سازمان در این خصوص باید به ناشرین تذکری بدهد یا دستور العمل در خصوص افشای اطلاعات نیاز به سرسختی بیشتری دارد؟

وحید روشن قلب ، رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی در خصوص دلایل این که چرا بسیاری از گزارشات و صورت های مالی 6 ماهه قبل از پایان مهر ماه اماده می‌شوند، اما این گزارشات درست روز آخر مهر ماه منتشر می گردد به خبرنگار بورس24 گفت: مطابق دستور العمل افشای اطلاعات ، ناشرین موظف می باشند در صورتی که گزارشات و صورت های مالی خود را قبل از اتمام مهلت ارسال اطلاعات آماده کردند، اقدام به افشا آن اطلاعات در سامانه کدال نمایند.

وی در خصوص علت این که تمام شرکت ها گزارشات خود را طی یک یا دو روز آخر مهلت ارسال اطلاعات منتشر می کنند ، گفت: شرکت ها باید اطلاعات خود را قبل از اتمام مهلت مقرر در دستور العمل افشا و هر زمان که اطلاعات آماده شد، در سامانه کدال منتشر نمایند و در صورت وجود شواهدی مبنی بر تاخیر در ارسال اطلاعات علی رغم آماده بودن و یا افشای جزئیات آن در خارج از سامانه کدال قبل از انتشار آن به عموم؛ موضوع توسط سازمان بررسی خواهد شد.

روشن قلب در پاسخ به این سوال که آیا سازمان برنامه ای برای افشای بهتر اطلاعات شرکت ها دارد؟ گفت: از دوره جاری ارسال اطلاعات، در پایان اطلاعیه های صورت های مالی میاندوره ای شرکت های تولیدی و خدماتی پذیرفته شده در بورس و فرابورس جداولی افزوده شده که حاوی خلاصه ای از اطلاعات گزارش تفسیری مدیریت ناشر می باشد که جداول فوق قبلا در پیوست صورت های مالی ارائه می گردید و از این دوره جهت افزایش کنترل ها و الزام به ارائه حداقل اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران، در فرمت ارائه اطلاعات صورت های مالی شرکت های تولیدی و خدماتی که قسمت عمده ناشرین را تشکیل می دهند افزوده شده است و در صورت های مالی منتشر شده در چند روز اخیر در سامانه کدال قابل مشاهده می باشد و در خصوص سایر فرمت های صورت های مالی نیز در آینده ای نزدیک جداول فوق پیاده سازی خواهد شد.

روشن قلب گفت: البته ناشرین همچنان موظف می باشند که گزارش تفسیری مدیریت را به صورت کامل و در پیوست صورت های مالی ارائه نمایند و این جداول جایگزین گزارش فوق نمی باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24