Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در حالی که افزایش ذخایر نفت آمریکا برای چهارمین هفته متوالی نشان داد، که بازار با مازاد عرضه روبروست، قیمت نفت به زیر ۸۰ دلار سقوط کرد...

قیمت نفت به زیر ۸۰ دلار سقوط کرد!

بورس24 : در حالی که افزایش ذخایر نفت آمریکا برای چهارمین هفته متوالی نشان داد، که بازار با مازاد عرضه روبروست، قیمت نفت به زیر ۸۰ دلار سقوط کرد.

به گزارش رویترز، روز پنج‌ شنبه، درحالی که افزایش ذخایر نفت آمریکا برای چهارمین هفته متوالی نشان داد، که بازار با مازاد عرضه روبروست، قیمت نفت به زیر ۸۰ دلار سقوط کرد. 

بر خلاف داده‌ های موسسه سوخت آمریکا که نشان می‌ داد، میزان ذخایر نفت آمریکا در هفته اخیر کاهش یافته است، داده‌ های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد، میزان این ذخایر ۶.۵ میلیون بشکه بالا رفته است.

این میزان افزایش حدود ۳ برابر چیزی است که اقتصاددانان پیش‌ بینی کرده بودند. این چهارمین هفته متوالی‌ای است که میزان ذخایر آمریکا رشد می‌ کنند.

تا ساعت ۱۴:۵۳ به وقت تهران، پیش‌ خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۷۰ سنت سقوط به ۷۹.۳۵ دلار رسید و به این ترتیب بیش از ۷ دلار از رکورد ۴ ساله ۸۶.۷۴ دلاری خود که به تازگی در ۳ اکتبر ثبت کرده بود، فاصله گرفت.

قیمت پیش‌ خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌ سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیو تی‌ آی، ۶۱ سنت سقوط کرد و به ۶۹.۱۴ دلار رسید.

این هفته قیمت‌ های نفت به علت نگرانی از کمبود عرضه با تحریم‌ های قریب‌ الوقوع ایران و تنش‌ های بین آمریکا و عربستان بر سر قتل روزنامه‌ نگار عربستانی، جمال خاشقجی، رو به صعود بود. 

نشانه هایی از این که صادرات نفت ایران با نزدیک شدن به تحریم‌ های جدید آمریکا، بیش از آن‌ چه انتظار می‌ رفت کاهش یافته است، بازارهای نفت را تقویت کرده است.

تحلیل‌ گر جی‌ بی‌ سی انرژی، در گزارش خود گفت: با فرض این که صادرات نفت ایران در چیزی حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز تثبیت شود، می‌ توان با قدرت گفت که ما اوج تأثیرگذاری تنش‌ های ایران بر بالا بردن قیمت نفت را پشت سر گذاشته‌ ایم.

منبع: مهر 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24