Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص موضوع واگذاری شرکت های زیر مجموعه بانک ها توسط این سازمان به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: به طور کلی سازمان خصوصی سازی از این موضوع استقبال می‌کند و اگر از سوی سازمان قرار است کاری انجام شود؛ ما حتما انجام خواهیم داد. سبحانی در پاسخ به این سوال که در خصوص موضوع پرداخت بدهی ها توسط سهامدار عمده «فاهواز» صحبت هایی به گوش می رسد ، گفت: تاکنون از سوی سهامدار عمده «فاهواز» پرداختی صورت نگرفته و ما طبق روال قطعا واگذاری را انجام خواهیم داد.

خصوصی سازی در خروج از بنگاهداری بنگاه ها نقشی را برعهده می گیرد ؟ واگذاری نورد و لوله اهواز قطعی اعلام شد

بورس24 : مدیران عامل بانک ها طی چند روز گذشته، در نشستی با سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره تشکیل کمیته ای برای تسهیل و سرعت بخشی در واگذاری شرکت های زیر مجموعه بانک ها به توافق رسیدند. بر همین اساس تصمیم گرفته شد،کمیته ای با حضور نمایندگان بانک ها، سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد تشکیل شود.

در این جلسه ، موضوع واگذاری برخی شرکت های زیرمجموعه بانک ها از طریق سازمان خصوصی سازی به طور وکالتی در دستور کار قرار گرفته است.

نکته اینجاست که، یکی از دلایل تصمیم اخیر ، واگذاری شرکت ها و اموال مازاد بانک ها است و باید هرچه سریع تر صورت بگیرد. به همین دلیل دولت خودش دست به کار شده و در این کار پیش قدم شده است!!!

جعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص موضوع واگذاری شرکت های زیر مجموعه بانک ها توسط این سازمان به خبرنگار بورس24 گفت: به طور کلی سازمان خصوصی سازی از این موضوع استقبال می‌کند و اگر از سوی سازمان قرار است کاری انجام شود؛ ما حتما انجام خواهیم داد.

نحوه واگذاری مشخص نشده باید ابهام برطرف شود...

وی ادامه داد: البته در مورد نحوه واگذاری شرکت های زیر مجموعه ، جای ابهام وجود دارد که آیا مانند شرکت هایی که اقساط خود را پرداخت نکردند برخورد می‌شود یا خیر؟ به طور مثال ؛ در مورد سهام ماشین سازی اراک و یا هپکو یا سایر شرکت هایی که برای نخستین بار عرضه می شوند ابتدا مزایده صورت می گیرد و پس از این که خریدار به تعهدات خود عمل نکند، سازمان خصوصی‌سازی به وکالت سهام را واگذار خواهد کرد.

به گفته وی، در این صورت مشخص می شود که ما از طریق مزایده و یا مذاکره واگذاری را انجام می دهیم و دست خصوصی‌سازی برای واگذاری باز است.

وی گفت: اما در مورد مصوبه اخیر، هنوز مشخص نیست که سازمان خصوصی سازی واگذاری را به چه صورتی باید انجام دهد و این برای ما هنوز جای ابهام است.

این مقام مسئول در سازمان خصوصی سازی گفت: تا مشخص شدن جزئیات واگذاری تصمیم درستی از نحوه واگذاری نمی‌توان گرفت، به هر حال واگذاری جزییاتی دارد که باید به آن پرداخته شود.

وی گفت: سهام در حال واگذاری بانک ها، دولتی نیست که به شیوه شرکت های دولتی واگذار شود، یا برای بار چندم عرضه نمی شوند، اگر این موارد ابهام برطرف گردد، مشکلی برای واگذاری نیست.

« فاهواز » قطعا واگذار می شود...

از این مقام مسئول در سازمان خصوصی سازی پرسیدیم که، آیا سهام « فاهواز» بالاخره واگذار می شود یا خیر؟ که گفت: قطعا بلوک 45درصدی نورد و لوله اهواز واگذار می شود اما فعلا منتظر اعلامیه واگذاری از سوی بورس هستیم.

وی افزود: بورس باید تاریخ واگذاری را اعلام نماید ، البته قیمت پایه بلوک؛ 142میلیارد تومان توسط سازمان خصوصی سازی مشخص شده است. در مورد مشتری هم که نمی توان اظهار نظر دقیقی داشت ولی همیشه برای شرکت هایی که عرضه می شود، خریدار وجود دارد، این شرکت نیز مستثنی نخواهد بود.

سبحانی در پاسخ به این سوال که در خصوص موضوع پرداخت بدهی ها توسط سهامدار عمده صحبت هایی به گوش می رسد ، گفت: تاکنون از سوی سهامدار عمده «فاهواز» پرداختی صورت نگرفته و ما طبق روال قطعا واگذاری را انجام خواهیم داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24