Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل شرکت ملی نفت در رابطه با نحوه تسویه وجوه خریداران نفت از بورس گفت: ٢٠ درصد مبلغ محموله بصورت ریالی از خریداران در ابتدا اخذ می شود. اما ٨٠ درصد مبلغ بصورت دلار یا یورو در زمان مقرر پس از تحویل و فروش محموله از خریداران دریافت خواهد شد و بحث تسعیر نرخ ارز در میان نیست. روز جاری علی کاردر در حاشیه برگزاری کنگره نفت و نیرو در گفت و گویی به تشریح نحوه پرداخت و تسویه حساب خریداران محموله های نفتی از بورس نفت پرداخت. وی در پاسخ به این سوال که ٨٠ درصد مبلغ فروش که بصورت ارزی دریافت می شود، با چه مبلغی تسعیر می شود گفت: فروش به صورت ٢٠ درصد ریالی و ٨٠ درصد ارزی خواهد بود که تسویه بخش ریالی (بر اساس نرخ تسعیر سنا) بصورت نقدی قبل از تحویل محموله و تسویه بخش ارزی به صورت اعتباری، با ارائه ضمانت‌نامه بانکی تعهد پرداخت ریالی معتبر از بانک‌های مورد قبول شرکت ملی نفت ایران، پس از تحویل محموله صورت می‌گیرد. از این رو ٨٠ درصد ارز تنها بصورت دلار با یورو (هرکدام که در توافق قید شده باشد) دریافت می شود و پای تسعیر در میان نیست.

جزئیات بیشتر از فروش نفت در بورس انرژی

بورس24 : مدیرعامل شرکت ملی نفت در رابطه با نحوه تسویه وجوه خریداران نفت از بورس گفت: ٢٠ درصد مبلغ محموله بصورت ریالی از خریداران در ابتدا اخذ می شود. اما ٨٠ درصد مبلغ بصورت دلار یا یورو در زمان مقرر پس از تحویل و فروش محموله از خریداران دریافت خواهد شد و بحث تسعیر نرخ ارز در میان نیست.

روز جاری علی کاردر در حاشیه برگزاری کنگره نفت و نیرو در گفت و گویی به تشریح نحوه پرداخت و تسویه حساب خریداران محموله های نفتی از بورس نفت پرداخت. وی در پاسخ به این سوال که ٨٠ درصد مبلغ فروش که بصورت ارزی دریافت می شود، با چه مبلغی تسعیر می شود گفت: فروش به صورت 20 درصد ریالی و 80 درصد ارزی خواهد بود که تسویه بخش ریالی (بر اساس نرخ تسعیر سنا) بصورت نقدی قبل از تحویل محموله و تسویه بخش ارزی به صورت اعتباری، با ارائه ضمانت‌نامه بانکی تعهد پرداخت ریالی معتبر از بانک‌های مورد قبول شرکت ملی نفت ایران، پس از تحویل محموله صورت می‌گیرد. از این رو ٨٠ درصد ارز تنها بصورت دلار با یورو (هرکدام که در توافق قید شده باشد) دریافت می شود و پای تسعیر در میان نیست.

مدیرعامل شرکت ملی نفت همچنین در پاسخ به این سوال که بر چه مبنایی مقرر شده ٢٠درصد ریالی و ٨٠ درصد ارزی دریافت شود گفت: در ابتدا قرار بود تمام مبلغ بصورت ارزی دریافت شود، اما از آنجا که ممکن است برخی خریداران تا قبل از فروش محموله توانایی پرداخت ارزی نداشته باشند، تصمیم بر این شد که مقدار معینی در ابتدا بصورت ریالی باشد و پس از فروش محموله مابقی مبلغ بصورت ارزی دریافت شود.

گفتنی است ، صبح امروز بورس انرژی طبق اطلاعیه‌ای از عرضه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌المللی این بازار (ششم آبان) خبر داد.

بنابر اطلاعیه منتشر شده در سایت بورس انرژی، سررسید تحویل کالا در این معامله با مشخصات کیفی زیر هفتم آذر است و امکان انجام معاملات قرارداد سلف موازی استاندارد برای آن وجود ندارد.

عرضه نفت در بورس انرژی که از ششم آبان ماه آغاز می‌شود تا 13 آبان ادامه دارد و پس از جمع‌بندی و ارزیابی مجدد تصمیم نهایی اعلام می شود.

WhatsApp Image 2018-10-16 at 05.24.28

منبع : اقتصاد آنلاین

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24