Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مراسم معارفه مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با حضور رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران صنعت خودرو برگزار شد. منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: بحث اصلاح قیمت ها در صنعت خودرو در صورت رخ ندادن اتفاقی، هفته آینده اعلام خواهد شد تا از ضرر بیشتر خودروسازان جلوگیری کند.

قیمت جدید خودرو هفته آینده اعلام می شود

بورس24 : مراسم معارفه مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا عصر روز دوشنبه در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با حضور رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران صنعت خودرو برگزار شد.

در این مراسم منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: بحث اصلاح قیمت ها در صنعت خودرو در صورت رخ ندادن اتفاقی، هفته آینده اعلام خواهد شد تا از ضرر بیشترخودروسازان جلوگیری کند.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان این که برخی به دنبال نارضایتی هستند و تا به امروز دست به هرکاری زده اند، گفت: چهارم نوامبر زودتر از آن چه پیش بینی می شد اتفاق افتاد و به طور قطع آمریکا قادر نخواهد بود صادرات نفت ایران را صفر کند.

وی با تاکید بر این که ایران 40 سال است که با تحریم دست به گریبان بوده و این دوران را پیش از این گذرانده است، تصریح کرد: در حال حاضر 19 میلیون دستگاه خودرو در کشور در حال تردد است و شرایطی بر صنعت خودرو کشور حادث شده که تولیدکنندگان از شرایط منتفع نمی شوند و تنها واسطه گران برنده این شرایط هستند.

معظمی اظهار کرد: در صورت بدعهدی شرکت های خارجی همکار صنعت خودرو، چه کاری از دست مدیران عامل ایران خودرو و سایپا بر می آید، در چنین شرایطی با وجود همه احترامی که برای قطعه سازان قائل هستم اما فضایی ایجاد شده که مناسب نیست.

وی ادامه داد: در صنعت نفت پیمانکارانی وجود دارند که حتی یک سنت دریافت نکرده اند اما قطعه سازان در اظهارات خود با رسانه ها تکرار می کنند که ازخودروسازان طلبکار هستند این در حالیست که هراقدامی که لازم بوده را تاکنون در جلسات ایدرو انجام داده ایم تا شرایط سامان یابد.

برنامه ریزی برای افزایش تولید خودروسازان در نیمه دوم امسال

محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه این مراسم گفت: مباحثی که در مورد صنعت خودرو در رسانه ها مطرح می شود، موضوع عادی است زیرا همه مردم می خواهند از وضعیت این صنعت مطلع شوند.

وی با بیان این که در حال حاضر 50 تا 60 درصد موضوعات در هر نشستی به صنعت خودرو ارتباط دارد، افزود: در حال حاضر اقدامات خوب و قابل تقدیری درسایپا انجام شده که یکی از این اقدامات رابطه مستمر با قطعه سازان بوده است.

صالحی نیا افزود: همانطور که در مقاطع قبلی این شرایط را تجربه کردیم به طور قطع می توانیم در صنعت خودرو وارد یک مسیر صعودی شویم. بنده از آقای سروش به دلیل تجربه کاری شناخت دارم اماسایپا با مکانی که آقای سروش پیش از این بودند متفاوت است و آقای سروش با همکاری هیات مدیره و شرکت های زیر مجموعه می تواند عملکرد مناسبی داشته باشند .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با تمام قدرت در وزارت صنعت، معدن و تجارت و همه ارکان از جمله مجلس از صنعت خودرو حمایت می کنیم و امیدواریم شرکت های خودروسازی در نیمه دوم سال با توان بیشتر، تولید را افزایش داده و هزینه ها را با تولید بیشتر مدیریت کنند.

رییس هیات مدیره سایپا حلالیت خواست

علیرضا بادکوبه، رییس هیات مدیره سایپا در زمینه وضعیت فعلی این شرکت گفت:"بیماری شرکت سایپا در حال حاضر از سال 89 حادتر است. قیمت گذاری خودروها در حال حاضر به زیان سایپا است چرا که قیمت گذاری باید به گونه ای باشد که شرکت دچار زیاندهی نشود و بتواند جبران کند و تعهدات خود را به سهامداران انجام دهد."

وی در زمینه فعالیت های هیات مدیره سایپا نیز گفت:"شاخص ترین عملکرد هیات مدیره در دوره فعلی پرداخت به موقع حقوق و دستمزد در شرایط دشوار کنونی بود و توانستیم رضایت بیش از 50 هزار کارمند شرکت سایپارا تامین کنیم. ما به طور خالص ماهانه 197 میلیارد تومان پرداخت حقوق داریم. در این مدت همچنین تلاش کردیم بحران را باقطعه سازان مدیریت کنیم و وضعیت را به صورت برد-برد جلو ببریم. در این مدت اگر قطعه سازان آسیب دیدند ما هم آسیب دیدیم."

وی در پایان به محمدرضا سروش خیر مقدم گفت و برای موفقیت وی اظهار امیدواری کرد. بادکوبه همچنین از گروه خودروسازی سایپا حلالیت خواست و برای این گروه آرزوی موفقیت کرد.

همیشه به عقاید خود پایبند بوده ام

محسن قاسم جهرودی، مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا نیز در ادامه این مراسم با بیان این که هرآمدنی رفتنی دارد، گفت: صنعت خودرو در 20 سال گذشته به عنوان یک صنعت پیشرو بوده و پیچ و خم های زیادی را طی کرده است.

وی با تقدیر از زحمات معصوم نجفیان مدیرعامل سازه گستر در مدت همکاری گفت: هیچ وقت از عقاید خود عبور نکردم و به خط قرمزها پایبند بودم امیدوارم سایپا مسیر خود را پیش ببرد و همیشه چراغش روشن باشد و مسئولیتی که به آقای سروش واگذار شده را به خوبی هدایت کند.

منبع : عصر خودرو

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24