Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یک فعال صنعت قند و شکر : اگر بخواهیم اقدامی مثبت برای صنعت قند و شکر انجام دهیم راه آن آزاد سازی نرخ شکر است تا سود فروش مستقیما به دست تولید کننده برسد و نه دلالان.

شرح حال قندی ها / شکر گران شده اما چیزی در جیب تولید کننده نرفته...!!

بورس24 : نرخ شکر در بازار رو به افزایش است و این در حالی است که شرکت های قند و شکر مدعی هستند که این افزایش هیچ سودی برای آن ها نداشته و این تنها دلالان هستند که از این موضوع سود می برند چون نرخ شکر افزایشی داشته که به هیچ عنوان بهای تمام شده را پوشش نمی دهد. ضمن این که یارانه صنعت شکر قطع شده و از سال جاری به این صنعت یارانه ای از سوی دولت تعلق نمی گیرد.

غلامعباس بهمنی مدیرعامل شرکت فرآورده های غذایی و قند تربت جام در گفت و گو با بورس24 در خصوص وضعیت صنعت و همچنین نرخ فروش شکر گفت: قیمت شکر از سال گذشته تاکنون حدود 3.4 درصد افزایش داشته و نرخ مصوب فروش شکر از طرف انجمن به ازای هر کیلو شکر 3000 تومان اعلام شده است.

وی ادامه داد: اما این نرخ ، نرخ ثابتی نبوده و با توجه به جوایز و تفاله ای که برای کشاورزان در نظر گرفته شده تا شرکت های قند و شکر آن را پرداخت کنند، عملا این شرکت ها زیان ده بوده و نرخ فروش آن ها با وجود افزایش شدید بهای تمام شده، نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

وی افزود: جدا از این موضوع یارانه شرکت های قند و شکر حذف شده و از سال 97 هیچ یارانه ای به این شرکت ها از جانب دولت تعلق نمی گیرد و این در حالی است که یارانه این صنعت از حدود 4 سال گذشته به شرکت ها تسویه نشده است به گونه ای که یارانه شرکت قند تربت جام تاکنون 7.5 میلیارد تومان و یارانه کل صنعت 1000 میلیارد تومان است.

این مقام مسئول در خصوص افزایش نرخ شکر در بازار نیز اظهار نگرانی کرد و بیان داشت: قیمت شکر در بازار بسیار بالا بوده و این در حالی است که سود ناشی از این موضوع نصیب تولید کننده نمی شود و تنها دلالان از این نرخ سود می برند، دلالان شکر ارزان قیمت را از کارخانجات تحویل گرفته و با قیمت آزاد در بازار به فروش می رسانند. این موضوع منجر شده تا شاهد افزایش قیمت ها در بازار باشیم در حالی که تولید کننده ها نه تنها سودی نمی کنند که ضرر هم می کنند.

بهمنی هشدار داد: اگر این رویه ادامه پیدا کند شرکت های تولیدی قند و شکر ضعیف شدهو این تولید کنندگان، تولید برایشان به صرفه نیست. ما برای ورود بذر و همچنین قطعات یدکی به ارز نیاز داریم، برای بذر ، ارز 4200 تومانی می گیریم اما برای سایر موارد باید ارز خود را از بازار آزاد تهیه کنیم که این موضوع بهای تمام شده ما را به شدت بالا برده است.

این مقام مسئول در مورد زمین این شرکت و فروش آن گفت: زمین قند تربت جام هنوز در مرحله اخذ مجوزها بوده و هنوز نتوانستیم مجوزهای لازم جهت فروش را بگیریم.

وی راه حل این شرایط را برای این صنعت آزاد سازی دانست و گفت: اگر بخواهیم اقدامی مثبت برای صنعت قند و شکر انجام دهیم راه آن آزاد سازی نرخ شکر است تا سود فروش مستقیما به دست تولید کننده برسد و نه دلالان.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24