Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال ابلاغیه به بانک مرکزی، گمرک و معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارتخانه خود، شرایط واردات لاستیک سنگین و نیمه‌سنگین را تسهیل کرد.

نامه شریعتمداری به همتی برای تسهیل واردات لاستیک‌های سنگین و نیمه‌سنگین

بورس24 : محمد شریعتمداری وزیرصنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای مشترک بهعبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران،فرود عسگری، رئیس کلگمرک جمهوری اسلامی ایران و حسن یونس سینکی معاونامور اقتصادی و بازرگانی وزارتصنعت، معدن و تجارت با موضوع«رفع مشکلات اجرای تامین و ترخیص لاستیک» نوشت:

با عنایت به درخواست‌های مکرر مراجع امنیتی و شورای امنیت ملی کشور و اخبار و اطلاعات منعکس شده از استان‌ها و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ضرورت تامین حداکثری نیاز ناوگان حمل و نقل بار و مسافر درون و برون شهری به انواع لاستیک سنگین و نیمه‌سنگین، از آنجایی که طبق مصوبه شماره 60/156873 مورخ 1397/6/14 کارگروه تنظیم بازار،تولید و وادات کالای مذکور تماما می‌بایست در شبکه توزیع تحت نظارت و با صدور حواله صورت پذیرد. بنابراین اجرای فرآیندهای سامانه‌های کدشناسه و پیگیر کالا که با هدف جلوگیری از واردات قاچاق این کالا در سال 1396 برقرار گردیده، موجب تاخیر در فرایند ترخیص کالا و تامین بازار گردیده است. لذا در راستای تسهیل هر چه بیشتر در تامین نیاز کشور به انواع لاستیک موارد ذیل جهت اجرا ابلاغ می‌گردد:

1- الزام ثبت سفارش، تامین ارز و ترخیص این کالا به درج کد شناسه در سامانه‌های مربوطه برای لاستیک‌های مختلف تا اطلاع‌ ثانوی لغو می‌گردد.

2- تمام ثبت سفارش‌های لاستیک تامین ارز شده قبل از این تاریخ که به دلیل مشکلات فنی امکان ویرایش آن در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت به صورت سیستمی مهیا نمی‌باشد (جداسازی کد HS تعرفه لاستیک سواری و لاستیک سنگین و ...) از قاعده اصلاح سیستمی ثبت سفارش مستثنی و دفتر مقررات صادرات و واردات، سامانه جامع تجارت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف به اجرا و رفع مشکل در اسرع وقت می‌باشند.

3- با توجه به تاثیر انتشار خبر تعدیل تعرفه‌ها بر روند ترخیص لاستیک گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌بایست نسبت به ترخیص کالا با تعرفه 0/5 و اخذ تعهد تسویه حساب مطابق مصوبه اقدام نماید.

ضروریست ضمن اعلام به عوامل اجرایی و دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط نسبت به رفع هر گونه مشکل در فرآیند تامین حداکثری کالای لاستیک اقدام گردد.

بنابراین گزارش، وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنینصنعت، معدن و تجارت همچنین این موضوع را به سازمان های خود در استان ها اعلام کرد که متن آن به شرح زیر است.

به پیوست تصویر نامه شماره 60/162792 مورخ 1397/6/19 مقام عالی وزارت درخصوص ثبت سفارش، تامین ارز و ترخیص تایر ارسال می‌گردد. خواهشمند است مراتب را یادداشت و به متقاضیان اطلاع‌رسانی گردد.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24