Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه توکا : طی یک ماه آینده بازار سرمایه به تعادل می رسد و حرکت جدید خود را آغاز می کند، هیچ ریزش ناگهانی و هیچ صعود هیجانی ای نخواهیم داشت. سهام بنیادی قطعا رشد می کنند، حتی به صورت آرام و پس از آن سهم های کوچک که شناوری کمی دارند از قیمت تعادلی خود نیز کمی بالاتر می روند. یعنی سهم های کوچک که دچار هیجان قیمتی شده اند پس از یک دوره اصلاح و تعادل بار دیگر می توانند رشد داشته باشند.

تحلیل یک بازیگرعمده از روزهای فعلی بورس : این فروش ها هیجانی است ، اما تعادل به بازار بر می گردد ، حداکثر تا یک ماه دیگر!

بورس24 : در روزهایی به سر می بریم که بازار سرمایه یا مثبت مثبت است و یا منفی منفی، سهامداران عمده نیز سیاست های متفاوتی را در این بازار اتخاذ می کنند، شرکت سرمایه گذاری توسعه توکا یکی از این مجموعه ها است. بورس24 با مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه توکا در این خصوص صحبت کرده و نظر این مقام مسئول را در مورد این روزهای بازار سرمایه و پیش بینی یک ماه آتی جویا شده است.

حمایت بی هدف ، بی فایده است...

محمد معتضدی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه توکا در خصوص وضعیت فعلی بازار سرمایه و حمایت حقوقی ها از بازار از سهام خود گفت: دخالت حقوقی ها در بازار سرمایه به نظر مناسب نیست همان طور که دخالت دولت در اقتصاد به نظر اقتصاددانان مناسب نیست، دخالت حقوقی ها در بازار هم مناسب نیست باید بگذاریم بازار مسیر خود را پیدا کند. به نظرم دخالت حقوقی ها در بازار محکوم به شکست است. بازار سرمایه و سهام با بنیاد مسیر خود را پیدا می کنند و بازار کم کم شکل درستی به خود می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در هیجان های منفی هم نباید سهامدار عمده از سهم خود حمایت کند، گفت: سهامدار عمده در صورتی باید در هیجان های منفی و قیمت های پایین از سهم خود حمایت کند که در قیمت های بالا و هیجان های مثبت سهم را فروخته ؛ در غیر این صورت ورود و خروج بی هدف سهامداران عمده چندان حرفه ای نیست.

وی عنوان کرد: کار مهم و مفیدی که سهامدار عمده در بازار سرمایه می تواند انجام دهد این است که وقتی سهم رو به رشد باشد و سهامداران به این سهم خوشبین اند، اقدام به افزایش سرمایه کند و از طریق نقدینگی وارد شده طرح های توسعه را به بهره برداری برساند. راه اندازی طرح های توسعه و ورود نقدینگی به شرکت از این طریق، هم سودآوری شرکت را بالا می برد و هم اشتغال زائی به همراه می آورد.

سهم های بنیادی رشد می کنند

این مقام مسئول در مورد ادامه مسیر بازار و سهم های مجموعه توکا گفت: بازار کم کم از این دوگانگی رها خواهد شد، سهم های بنیادی رشد می کنند و غیر بنیادی ها نیز به قیمت های واقعی خود نزدیک خواهند شد، اگر این سهام غیر بنیادی رشد های هیجانی را تجربه کرده باشد، به قیمت های واقعی خود نزدیک خواهند تا به تعادل برسند.

تعادل بازار ، تا یک ماه دیگر

معتضدی گفت: طی یک ماه آینده بازار سرمایه به تعادل می رسد و حرکت جدید خود را آغاز می کند، هیچ ریزش ناگهانی و هیچ صعود هیجانی ای نخواهیم داشت. سهام بنیادی قطعا رشد می کنند، حتی به صورت آرام و پس از آن سهم های کوچک که شناوری کمی دارند از قیمت تعادلی خود نیز کمی بالاتر می روند. یعنی سهم های کوچک که دچار هیجان قیمتی شده اند پس از یک دوره اصلاح و تعادل بار دیگر می توانند رشد داشته باشند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه توکا تاکید کرد: دخالت های بیجای سهامداران عمده به منزله دستکاری قیمتی بوده و اگر سهامدار عمده ای این قصد را داشته باشد می تواند با بازارگردان قرارداد منعقد نماید ، در غیر این صورت فروش در قیمت بالا و خرید در قیمت پایین کار حرفه ای نیست.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24