Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

میثم بیات مدیر مرکز راهکارهای نیرو و انرژی تامین سرمایه امین در گفتگو با خبرنگار بورس ٢۴ در خصوص نشست راهکارهای عملیاتی تامین مالی پروژه های نفتی گفت:تامین سرمایه امین به عنوان تنها شرکت تأمین سرمایه که عضو کارگروه تأمین مالی مجمع شرکت‌های اکتشاف و تولید نفت است، در نشست این کارگروه که در محل تامین سرمایه امین برگزار شد،جهت عملیاتی شدن این راه‎کارها، پیشنهادتمرکز بر صندوق پروژه جهت جذب سرمایه‌گذاری عمومی و اختصاصی در پروژه‎های بالادستی نفت را ارائه داد.

جزئیاتی از فعالیت تنها مرکز راهکارهای تامین مالی نیرو و انرژی

بورس24 : شرکت تامین سرمایه امین با توجه به برقراری تعامل مناسب با بورس اوراق بهادار،بورس انرژی و شرکت‌های اکتشاف و تولید نفتی به دنبال راهکارهای عملیاتی تامین مالی پروژه های توسعه میادین نفتی در قالب قراردادهایIPC است . این شرکت به نوعی تنها تامین سرمایه فعال در این حوزه و صنعت بوده و تا کنون تامین مالی خوبی برای برخی هلدینگ های پتروشیمی انجام داده است.

میثم بیات مدیر مرکز راهکارهای نیرو و انرژی تامین سرمایه امین در گفتگو با خبرنگار بورس24 در خصوص نشست راهکارهای عملیاتی تامین مالی پروژه های نفتی گفت:تامین سرمایه امین به عنوان تنها شرکت تأمین سرمایه که عضو کارگروه تأمین مالی مجمع شرکت‌های اکتشاف و تولید نفت است، در نشست این کارگروه که در محل تامین سرمایه امین برگزار شد،جهت عملیاتی شدن این راه‎کارها، پیشنهادتمرکز بر صندوق پروژه جهت جذب سرمایه‌گذاری عمومی و اختصاصی در پروژه‎های بالادستی نفت را ارائه داد.

وی گفت: تفاوت ورود امین در صنعت نیرو و انرژی با سایر تامین سرمایه ها این است که در مورد نیاز های واقعی این صنعت تحلیل هایی با کارایی بالا انجام داده و در پاسخ به این نیازها صرفا به راهکارهایی که فعلابه صورت مرسوم در بازار سرمایه عملیاتی شده‌اند اکتفا نکرده و از طریق ترکیب و بهینه‌سازی این ابزارها به دنبال پردازش راه حل‌هایی نوین و عملیاتی برای حل مسائل صنعت است.

به گفته وی، این تامین سرمایه در تلاش است که با راهکارهای جدید و عملیاتی از طریق انتشار ابزارهای تامین مالی و چهارچوب‌های سرمایه‌گذاری و همین طور ارائه خدمات تخصصی خدمات مالی از جمله ارزش‌گذاری، ساختاردهی مجدد و مشاوره خرید و ادغام شرکت‌های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، سهم بیشتری در این صنعت داشته باشد که به همین دلیل مرکز راهکارهایی را تشکیل داده که در این مرکز از کارشناسان زبده صنعت نفت،گاز و پتروشیمی و حوزه خدمات مالی بهره‌مند است.

تامین مالی صنایع نفتی با «امین»

وی در ادامه گفت:در خلال تشکیل این مرکز هم اکنون چهارکارگروه اصلی به وجود آمده‌اندکه یکی از این کارگروه‌ها تامین مالی صنایع بالادستی نفتی است که توسعه میادین نفتی را نیز شامل می شود. همچنین در کارگروه دیگری خدمات تأمین مالی و مشاوره‌ای به حوزه پتروشیمی و صنایع پایین دستی قابل ارائه است که در این بخش با مشتریان اصلی از جمله هلدینگ‌های خلیج فارس و نفت و گاز تامین «تاپیکو» وشرکت های زیر مجموعه تعاملات خوبی در زمینه تامین مالی و ارزش گذاری و ارائه خدمات مشاوره اختصاصی صنعت در قالب بسته‌ای جامع از راهکارها مشغول فعالیت هستیم.

وی گفت:کارگروه دیگر،حوزه میان‌دستی نفت است که پروژه‌های انتقال گازهای همراه نفت و تأمین مالی پروژه‌های پالایشگاهی NGL را شامل می شود و نهایتا کارگروه حوزه انرژی و نیرو و همینطور پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر که در این خصوص از طریق انتشار ابزارهای بدهی و جذب سرمایه گذاری اختصاصی به پروژه‌های متنوع نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و مزارع بادی و خورشیدی ارائه خدمات می‌شود.

مدیر مرکز راهکارهای نیرو و انرژی امین افزود: تأمین سرمایه امین در حوزه انرژی تاکنون توانسته رقمی در حدود ۴ هزار میلیارد تومان از طریق ابزارهای با درآمد ثابت،تأمین مالی نماید و به همین میزان مشاور افزایش سرمایه شرکت‌های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی بوده و همچنین حداقل بیست و پنج شرکت بزرگ صنعت انرژی توسط این شرکت در سال‌های اخیر ارزش‌گذاری شده و یا وارد بورس شده‌اند.

وی گفت: در این نشست، مدیران و کارشناسان شرکت های انرژی‌دانا،نفت وگازکیسون، OIEC، تأسیسات دریایی، گسترش انرژی پاسارگاد و پتروپارس به عنوان شرکت‌های اصلی حضور داشتندکه موضوعات مختلفی در خصوص تامین سرمایه در نشست مطرح و مورد توجه قرار گرفت .

بیات در ادامه عنوان کرد: تا کنون در تعامل این کارگروه با سازمان بورس و بورس انرژی به نتایج خوبی در خصوص راهکارهای تأمین مالی توسعه میادین رسیده‌ایم.

وی گفت: با ارائه راهکارهای جذاب تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در این حوزه می توانیم به هدایت حجم سرگردان نقدینگی در پروژه های ارزشمند و اولویت‌دار حوزه نفت،گاز و پتروشیمی کمک کرده و جای خالی فاینانسورهای خارجی در این پروژه‌ها را در حد توان پر کنیم. در مرکز راهکارهای نیرو و انرژی تلاش می‌کنیم که در زمینه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات مشاوره به شرکت‌ها در تعامل با آن ها و در کنارشان تا به ثمر رسیدن پروژه‌ها باشیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24