Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیر عامل: واردات بسیاری از داروهای خارجی دارای مشابه داخل ممنوع شده این مهم برای صنعت دارو بسیار مطلوب است، بله! روند تزریق ارز دولتی ادامه یابد، سال خوبی برای دارویی ها خواهد بود زمان عرضه اولیه سهام آوه سینا هفته آینده خواهد بود؛ به گزارش خبرنگار بورس ٢۴، این شرکت با نماد معاملاتی داوه و در گروه مواد و محصولات دارویی، در روز جاری معارفه شده است و...

درباره عرضه اولیه سهام شرکت داروسازی آوه سینا

بورس24 : عرضه اولیه سهام شرکت داروسازی آوه سینا در هفته آینده انجام می شود.این شرکت با نماد معاملاتی "داوه" و در گروه مواد و محصولات دارویی، در روز جاری معارفه شده است.

سیامک میرترابی مدیر عامل شرکت، در ابتدای جلسه گفت: این گروه داروسازی از شرکت اصلی آوه سینا، شرکت دارویی ارسطو و دایا دارو برای توزیع تولیدات تشکیل شده است.

وی افزود: سابقه صنعت دارو در ایران ۷۵ ساله است.۱۴۵ شرکت در این حوزه دارای پروانه تاسیس با تولید محصول نهایی مشغول فعالیت هستند و علاوه بر این تعداد ۵۰ شرکت تولید کننده مواد اولیه دارویی و ۲۰۶ شرکت نیز وارد کننده محسوب می شوند. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی تولیدات شامل ۱۰ نوع کپسول و ۴۱ نوع قرص است، گفت: "داوه" در میان ۱۴۵ شرکت دارویی از لحاظ تولید عددی دارای رتبه ۳۹ واز نظر ریالی رتبه شرکت ۴۸ است.

میر ترابی در مورد محصولات این شرکت گفت: سه محصول شرکت شامل دفریپرون، پنتوپرازول و آسیکلوویر به ترتیب دارای رتبه اول، دوم و سوم تولید در بازار هستند و پیش بینی می شود با ورود داروهای ضد سرطان به بازار رتبه ریالی شرکت به ۱۰ بین ۱۴۵ شرکت حاضر ارتقا پیداکند.

پروژه مهم آوه سینا 

به گفته وی، آوه سینا دارای یک طرح توجیهی اقتصادی تولید داروهای ضد سرطان است، که از دو فاز احداث داروهای خوراکی و تزریقی تشکیل شده است. این طرح نیازمند 19 میلیارد تومان منابع مالی است، که نیمی از آن از منابع داخلی شرکت تامین شده و برای تامین 50 درصد دیگر استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ مطلوب ۱۱ درصد (برای شرکت های دانش بنیان) در برنامه است.

او ادامه داد: در حال حاضر 50 درصد فاز اول پروژه تکمیل شده و در نیمه دوم سال 98 به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص تاثیر تحریم ها بر سودآوری شرکت گفت: سال جاری رشد بازار داخلی دارو بیشتر از سال های گذشته خواهد بود، چرا که واردات بسیاری از داروهای خارجی دارای مشابه داخل ممنوع شده که برای این صنعت بسیار مطلوب است، اگر روند تزریق ارز دولتی ادامه یابد، به نظر می رسد سال جاری شرکت های داروسازی که بتوانند از طریق ارز دولتی تامین مالی کنند، سال خوبی را در پیش خواهند داشت.

میرترابی درخصوص دوره وصول مطالبات نیز گفت: با توجه با اینکه در 3 ماهه نخست سال نوسانات ارزی وجود داشت، سیاست های کلی شرکت های داروسازی براین اساس شد که داروها با مدت 360 روز یا 6 ماهه انجام نمی شود، تسویه داروخانه 2 ماهه شده و پرداخت به شرکت های داروسازی هم با یک ماه تاخیر بین 60 تا 90 روز خواهد بود.حتی در مواردی که داروهای خاص تولید می شود، دریافت دارو ممکن است نقدی باشد.

شرکت های حاضر به ورود فرابورس 

در ادامه سید مهدی علم‌ الهدی معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران در جمع خبرنگاران و تحلیلگران بازار از پذیرش ۱۳ شرکت جدید در صنایع پتروشیمی، نیروگاهی، دام و طیور، پیمانکاری و معدنی خبر داد و افزود: در حال حاضر عرضه اولیه ۷ شرکت جدید در فرابورس آماده شده که شامل داروسازی آوه‌ سینا، نیروی برق گیلان، مادیران، اصفهان‌کشت، ایمن‌ خودروشرق، بیمه معلم و شرکت دشت خرمدره هستند.

وی افزود: در بازار دارایی‌ های فکری فرابورس تاکنون ۲۶۲ اختراع آمادگی خود را برای فروش سهام در این بازار اعلام کردند و تا این لحظه ۱۲ طرح صنعتی و ۴ علامت تجاری در این بازار پذیرش شده است. در عین حال ۹ دارایی فکری به ارزش حدودی ۶ میلیارد تومان معامله شده است.

این مقام مسئول با اشاره به حضور ۵ صندوق سرمایه‌ گذاری جسورانه VC به ارزش ۱۴۵ میلیارد تومان در بازار فرابورس گفت: این صندوق‌ ها در حوزه‌ های آی‌ سی‌ تی، زیست فناوری و سلامت فعالیت دارند و طی هفته آینده نیز یک صندوق جسورانه جدید از سوی صندوق بازنشستگی کشوری با موضوع فعالیت در حوزه بیمه به ارزش ۱۰ میلیارد تومان پذیره‌ نویسی خواهد شد.

به گفته وی، تا این لحظه ۹ صندوق جسورانه به ارزش ۳۵۵ میلیارد تومان موافقت اصولی خود را از هیأت پذیرش فرابورس دریافت کرده و ۱۰ صندوق جدید نیز در این حوزه در حال بررسی است، که شامل یک صندوق جسورانه در حوزه فیلم‌ سازی، یک صندوق جسورانه در حوزه اکتشاف معادن و در نهایت یک صندوق جسورانه در حوزه کشاورزی در میان این تعداد حضور دارند.

صندوق خصوصی راه اندازی می شود 

علم‌ الهدی از موافقت سازمان بورس با راه‌اندازی صندوق های خصوصی PE خبر داد و گفت: تا این لحظه ۳ درخواست به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان برای این صندوق ها به فرابورس ارائه شده و این در حالی است، که به زودی یک صندوق FUND&FUND به ارزشی معادل با ۶۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان پذیره نویسی خواهد شد.

وی با اشاره به دستورالعمل معاملات بازار پایه فرابورس اشاره گفت: در حال حاضر اقدام‌ های جدی و سنگینی برای تغییر و یا تعدیل فرایند معاملات سهام در بازار پایه در حال انجام است و این در حالی است که به دلیل تضاد بسیار میان شرکت‌ های حاضر در بازار پایه به دلیل ثبت و پذیرش در این بازار و یا شرکت‌ های لغو پذیرش شده وجود دارد که زمان بسیاری برای نظارت بر فرایند معاملات آنها گرفته می‌ شود و از سوی دیگر به دلیل وجود سهامداران زیاد این شرکت‌ ها اهمیت بالایی برای ناظران بازار در بردارد.

وی گفت: در حال حاضر تابلوی معاملات شرکت‌ های دانش‌ بنیان در بازار شرکت‌ های کوچک و متوسط SME وجود دارد، در حالی که ایده‌ ای مبنی بر شکل‌ گیری بازار ویژه شرکت‌ های هایتک مطرح شده که در حال بررسی بازیگران این بازار و اساسا حجم تقاضای موجود و تعداد شرکت های حاضر در آن در حال بررسی است.

عرضه های اولیه معاف شدند 

وی گفت: تلاش می‌ شود، دستورالعمل توقف بازگشایی نهادهای معاملاتی برخوردار از نوسان ۲۰ درصدی و ۵۰ درصدی با توجه به سپری شدن شش ماه از اجرای این دستورالعمل، می‌ تواند به طور حتم با مطرح شدن اصلاحاتی رو به‌ رو شود، هر چند که تاکنون هیچ درخواستی برای حذف نوسان ۲۰ درصدی داده نشده و اما برای عرضه‌ های اولیه این موضوع هم‌ اکنون حذف شده است. در دستورالعمل‌ ها احتمال وجود ایرادهای فنی همواره وجود دارد اما تلاش شده قضاوت انسان در این چارچوب‌ ها حذف شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا با توجه به مالکیت ۸۰ درصدی مشکلی برای شرکت پیش نمی آید؟ گفت: آن دسته از شرکت‌ هایی که برای پذیرش در فرابورس به هیأت پذیرش این بازار مراجعه می‌ کنند، به دلیل ساختار عمومی یا خصوصی، از آمار بالایی برخوردارند، که فارغ از بحث تأمین مالی، حضور ترکیب سهامداری بالا در ساختار سهام‌ داری شرکت‌ ها همچون اقتصادهای بازار آزاد در دنیا از نقاط قوت آن به شمار می‌ رود.  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24