Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به دومین شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین المللی دادگستری، ایران را به سوء استفاده تبلیغاتی از این دادگاه متهم کرد و خواستار مختومه شدن این پرونده شد.

پمپئو: پرونده ایران در دادگاه لاهه باید مختومه شود/ ایران در حال سوء استفاده از این دادگاه برای اهداف سیاسی و تبلیغاتی است

بورس24 : مایکل پمپئو روز دوشنبه در بیانیه ای مطبوعاتی همزمان با آغاز جلسه استماع دادگاه لاهه درباره شکایت ایران نسبت به بلوکه شدن بیش از دو میلیارد دلار دارایی دولت مدعی شد: پرونده های ایران در دادگاه بین المللی دادگستری سوء استفاده از این دادگاه برای اهداف سیاسی و تبلیغاتی است.

وی افزود: ایران این پرونده را در سال 2016 آورده است تا اقداماتی را که ایالات متحده برای جلوگیری از حمایت ایران از حملات تروریستی علیه آمریکا و دیگر کشورها و همچنین پاسخ به اقدامات بی ثبات کننده بین المللی ایران تصویب کرده است را با مشکل مواجه سازد.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: این اقدامات شامل اجازه دادن برای رسیدگی به دعاوی قربانیان تروریسم مورد حمایت ایران و نهادهای ایرانی در دادگاه های آمریکا می شود.

پمپئو مدعی شد: ریشه اقدامات این پرونده، همچون بسیاری دیگر، بمب گذاری نیروهای مورد حمایت ایران در مقر نیروی دریایی آمریکا در بیروت در سال 1983 است که 241 سرباز آمریکایی را به قتل رساند.

وی در فضاسازی تبلیغاتی متاثر از شکست مقدماتی در پرونده نقض برجام، اظهار کرد: ما مدیون این قهرمانان از دست رفته، خانواده های آنها و قربانیان فعالیت های تروریستی ایران هستیم و قویا در برابر این ادعای بی اساس ایران دفاع می کنیم، جایی که نشان خواهیم داد پرونده ایران باید مختومه شود.

وزیر خارجه آمریکا همچون گذشته ایران را به فعالیت های بدخواهانه در منطقه متهم کرد و گفت: ما همچنان به مبارزه علیه فعالیت های تروریستی ایران در تمام مراحل دادرسی ادامه خواهیم داد و همچنان فشار را بر این کشور قانون گریز افزایش می دهیم.

پمپئو که اظهارات مقام های فعلی و پیشین این کشور تصریح کننده حمایت آنها از تروریسم است، افزود: این فعالیت های بدخواهانه ایران دلیل آن است که هفته گذشته به فسخ پیمان مودت بین ایران و آمریکا تصمیم گرفتیم. ما امیدواریم رهبران ایران متوجه شوند که تنها راه اطمینان بخش برای آینده مثبت کشورشان، دست کشیدن از کمپین ترور و تخریب در سراسر جهان است.

منبع: العالم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24