Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سهامداران در مجمع: عدم افشای اطلاعات در مپنا بین المل، چرا، به چه دلیل؟ ما معترضیم! مجمع عادی به طور فوق العاده گروه مپنا، پس از تغییر سال مالی شرکت از ٢٩ اسفند به ٣١ فروردین به منظور بررسی عملکرد یک ماهه شرکت در سال مالی جدید با حضور ٨۵.٨۵ درصد از سهامداران تشکیل جلسه داد و...

برگزاری مجمع مپنا بدون حضور مدیر عامل و رئیس هیات مدیره

بورس24 : مجمع عادی به طور فوق العاده گروه مپنا پس از تغییر سال مالی شرکت از 29 اسفند به 31 فروردین به منظور بررسی عملکرد یک ماهه شرکت در سال مالی جدید با حضور 85.85 درصد از سهامداران تشکیل جلسه داد. 

این مجمع بدون حضور مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره برگزار شد و جعفر جولا به عنوان رئیس مجمع اداره مجمع را بر عهده داشت.

با توجه به برگزاری مجمع عادی به طور سالانه در تیر ماه در این مجمع توضیحاتی درباره عملکرد یک ماهه شرکت و برنامه های سال جاری به صورت محدود و خلاصه داده شد.

در این مجمع اعلام شد مپنا در سال مالی جاری برنامه وارد مدار کردن سه هزار مگاوات نیروگاه را دارد. همچنین شرکت در مدت یک ماهه توانسته 107 میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

سهامداران معترض بودند

سهامداران در این مجمع اعتراضات زیادی به عدم افشا اطلاعات مپنا بین المل داشتند. همچنین عدم شفاف سازی در خصوص تراز ارزی شرکت و تسعیر درآمد های ارزی شرکت نیز محل بحث بود.

سهامداران اعلام کردند، در حدود 11 هزار میلیارد تومان سود انباشته مپنا بین المل است که پس از انتشار گزارش محدود صورت های مالی این شرکت بررسی شده است که این درآمد ها و تسعیر نرخ ارز آن هنوز شفاف نشده است.

مدیران در این باره گفتند، به دلایل مسائل تحریم و مشکلات موجود مجبوریم در این خصوص ملاحظاتی داشته باشیم تقریبا 70-80 درصد از مواد اولیه برای تولیدات ما وارداتی است که نیازمند تامین ارز و انتقال وجه دارد، طبیعتا تمام اطلاعات شرکت مپنا بین الملل در تلفیق می آید با تمام این توضیحات سهامداران راضی نشدند.

گزارش امروز این مجمع دارای 16 بند بود که عمده آن ناشی از تغییر سال مالی بود و بنا به اظهار مدیران عمده بند ها حذف خواهد شد. 

میرزایی مدیر مالی شرکت در خصوص مطالبات و بدهی های شرکت گفت: رقم قابل توجهی مطالبات داریم و بدهی هایی هم به دولت داریم به ویژه به سیستم بانکی، در تلاشیم تا این مطالبات را با بدهی های بانکی تهاتر کنیم، اما باید ترتیبی اتخاذ شود تا مطالبات ارزی که در اولویت پرداخت است با بدهی ها تهاتر نشود و مطالبات ریالی ما با بدهی ها تهاتر شود. 

وی گفت: حدود 4 هزار میلیارد تومان بدهی داریم، بخشی از مطالبات ما ارزی است، سال گذشته 680 میلیارد تومان از مالیات را با مطالبات تهاتر کردیم و امسال هم بین 1500 تا 2000 میلیارد تومان از بدهی های بانکی را از طریق تهاتر پرداخت خواهیم کرد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24