Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سید مهدی پارچینی مدیر عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ درباره علت متوقف نشدن برخی از نمادها به رغم نوسان منفی ٢٠ درصدی طی روزهای اخیر اظهار داشت: طبق ماده ١٧ دستورالعمل توقف نمادها، سهام شرکت ها باید طی ۵ روز متوالی نوسان داشته باشند تا متوقف شوند و اگر طی نوسانات انجام شده وقفه ای پیش آمده باشد مشمول این دستورالعمل نمی شوند...

دلیل متوقف نشدن نماد کشتیرانی ، ایران خودرو و چند شرکت مورد توجه دیگر اعلام شد

بورس24 : بازار از دهم مهر ماه وارد فاز اصلاحی شده و با توجه به این که 5 روز معاملاتی از نوسانات منفی نمادها گذشته انتظار می رفت که سه شنبه 16 مهر ماه نمادهای زیادی به دلیل تغییرات قیمتی بیش از 20 درصد متوقف شوند اما این اتفاق نیفتاد.

سید مهدی پارچینی مدیر عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره علت متوقف نشدن برخی از نمادها به رغم نوسان منفی 20 درصدی طی روزهای اخیر اظهار داشت: طبق ماده 17 دستورالعمل توقف نمادها، سهام شرکت ها باید طی 5 روز متوالی نوسان داشته باشند تا متوقف شوند و اگر طی نوسانات انجام شده وقفه ای پیش آمده باشد مشمول این دستورالعمل نمی شوند.

او افزود: اگر نمادی به دلایل الف، ب یا مجامع متوقف شده باشند از فردای روز بازگشایی نوسان قیمت آن ها محاسبه می شود و چنانچه نوسان 20 درصدی آن ها از حالت 5 روز متوالی خارج شده باشد دیگر مشمول این دستورالعمل نخواهد بود.

وی در ادامه به علل عدم توقف نمادهای حکشتی، خودرو و شسینا اشاره و تصریح کرد: این نمادها طی روزهای معاملاتی اخیر توقف داشتند. نماد حکشتی هفتم مهر ماه به دلیل تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت متوقف شد و نهم مهر ماه بازگشایی شد. از دهم مهر ماه تاکنون بهای حکشتی 14.8 درصد نوسان منفی داشت. بنابراین مشمول دستورالعمل توقف نماد به دلیل نوسان بیش از 20 درصد قیمت طی 5 روز متوالی نمی شود.

او بیان داشت: نماد خودرو نیز نهم مهر ماه به دلیل تغییرات قیمتی بیش از 50 درصد و به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شده بود و یازدهم مهر ماه بازگشایی شد. از زمان بازگشایی نماد خودرو تا امروز 4 روز معاملاتی سپری شده و به همین دلیل مشمول ماده 17 دستوارلعمل توقف نمادها نمی شود.

او درباره نماد شسینا ابراز داشت: نماد شسینا نیز هشتم مهر ماه به دلیل تغییرات بیش از 50 درصدی و به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شده بود و یازدهم مهر ماه بازگشایی شد. این سهم از یازدهم تا امروز 4 روز معاملاتی را پشت سر گذاشته و تا امروز مشمول قانون توقف نماد به دلیل نوسان 20 درصدی نمی شود.

پارچینی در پاسخ به این که آیا امکان دارد تاخیری در توقف نمادها صورت گیرد، تاکید کرد: تمامی توقف هایی که به دلیل نوسان 20 درصد، 50 درصد یا به دلیل برگزاری مجامع صورت می گیرد از طریق سیستم انجام می شود. ممکن است توقف ها با ثانیه هایی تاخیر انجام شود. زیرا پیام ها باید بین سیستم ها مخابره شود اما اگر تاخیری در توقف نمادها صورت گیرد صرفا در حد چند ثانیه خواهد بود و نه بیشتر.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24