Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل گروه مالی ملت شرایط کنونی بازار سهام و دلیل منفی شدن بورس در چند روز گذشته را تحلیل کرد. دکتر علیرضا ابراهیم پور در خصوص تحلیل خود از وضعیت بازار سرمایه و تحرکات هفته های اخیر آن به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: رفتار بازار ما بیشتر هیجانی و احساسی است ،در این شرایط رفتار بازیگران بازار که به صورت منطقی در بازار خرید و فروش می کنند را باید مورد توجه قرار داد. این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا به دوران ریزش شاخص در سال ۹۲ خواهیم رسید که گفت: خیر-اتفاق دی ماه سال ۹۲ نخواهد افتاد ، بلکه بازار در حال تعدیل است و به زودی پس از اصلاح، روند عادی خود را در پیش خواهد گرفت. به هر حال شرایط متفاوت شده و رویکرد مثبت دولت به بازار سرمایه شامل مشوق های مالیاتی و بهبود نسبی فضای کسب و کار مخصوصاً شرکت هایی که در حوزه صادرات فعال می باشند، افزایش قیمت های جهانی و ... از جمله مواردی است که افق سرمایه گذاری در بورس را امیدوارکننده تر از قبل کرده است.

تحلیل مدیرعامل گروه مالی ملت از اوضاع بورس : مقایسه شرایط کنونی بازار سهام با دی ماه ٩٢ درست نیست

مدیرعامل گروه مالی ملت شرایط کنونی بازار سهام و دلیل منفی شدن بورس در چند روز گذشته را تحلیل کرد.

دکتر علیرضا ابراهیم پور در خصوص تحلیل خود از وضعیت بازار سرمایه و تحرکات هفته های اخیر آن به خبرنگار بورس24 گفت: رفتار بازار ما بیشتر هیجانی و احساسی است ،در این شرایط رفتار بازیگران بازار که به صورت منطقی در بازار خرید و فروش می کنند را باید مورد توجه قرار داد.

وی گفت: به طور کلی نوسان در بازار بورس بر پایه عملکرد و شرایط اقتصادی و ... طبیعی است ،لکن این نوسانات گاهاً تحت تأثیر شایعات و رفتارهای هیجانی شدت پیدا می کند و به نحوی می شود که بیشتر می توان گفت بدون تحلیل بوده است و به محض آن که بازار روی سبز خود را نشان می دهد به یکباره افراد زیادی وارد بازار می شوند و با کوچکترین منفی شدن شاخص ، به یکباره صف فروش تشکیل می‌دهند.در واقع این شدت نوسان تابع متغیر خاصی در بازار سرمایه و یا اقتصاد نیست.

او در پاسخ به این سوال که آیا گروه مالی ملت در این مدت و در شرایط منفی بازار فروشنده بوده یا خیر ؟گفت:ما سعی کرده ایم که در شرایط منفی بازار فروشنده نباشیم و از رفتارهای هیجانی اجتناب کرده و تابع تحلیل بوده و نگاه بلند مدت به افق بازار سرمایه داشته باشیم.

این کارشناس بازارهای مالی در خصوص روند حرکتی بازار پس از یک رشد سریع و افت همزمان گفت: به طور کلی بالا رفتن شاخص ها تا حد زیادی منطقی به نظر می رسید، اما از یک نقطه ای با توجه به رغبت عمومی ، رونق بازار بورس شدت غیر متعارف گرفت از طرف دیگر افت شاخص ها نیز بیشتر یک رفتار هیجانی است و نمی توانیم بگوییم بازار در این شرایط ریزش سنگینی خواهد داشت.

مدیرعامل گروه مالی ملت در پاسخ به این سوال که آیا به دوران ریزش شاخص در سال ۹۲ خواهیم رسید که گفت: خیر-اتفاق دی ماه سال ۹۲ نخواهد افتاد ، بلکه بازار در حال تعدیل است و به زودی پس از اصلاح، روند عادی خود را در پیش خواهد گرفت. به هر حال شرایط متفاوت شده و رویکرد مثبت دولت به بازار سرمایه شامل مشوق های مالیاتی و بهبود نسبی فضای کسب و کار مخصوصاً شرکت هایی که در حوزه صادرات فعال می باشند، افزایش قیمت های جهانی و ... از جمله مواردی است که افق سرمایه گذاری در بورس را امیدوارکننده تر از قبل کرده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24