Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : صحبت از بانک صادرات ایران است بانکی که سهم آن امسال رشد ۱۰۰ درصدی داشته و به سهامداران خود سود خوبی رسانده است. بازدهی بانک صادرات از اول سال جاری تاکنون به ١٠۵ درصد می رسد و بخش عمده ای از بازدهی قابل توجه آن ناشی از تحولات بنیادینی است که بانک در دوره مدیریت حجت الله صیدی مدیرعامل جدید بانک از سرگذرانده است. در گزارش اخیر عملکرد شهریور ماه این بانک برخی از این رخدادهای بنیادین به وضوع قابل رصد و ارزیابی است.

بزرگترین بانک بورس آماده تغییر چهره می شود ؛ خروج از زیان...!؟

بورس24 : صحبت از بانک صادرات ایران است بانکی که سهم آن امسال رشد ۱۰۰ درصدی داشته و به سهامداران خود سود خوبی رسانده است.

بازدهی بانک صادرات از اول سال جاری تاکنون به 105 درصد می رسد و بخش عمده ای از بازدهی قابل توجه آن ناشی از تحولات بنیادینی است که بانک در دوره مدیریت حجت الله صیدی مدیرعامل جدید بانک از سرگذرانده است.

در گزارش اخیر عملکرد شهریور ماه این بانک برخی از این رخدادهای بنیادین به وضوع قابل رصد و ارزیابی است.

بررسی بورس24 نشان می دهد : بانک صادرات ایران در شهریور ماه نزدیک به 1413 میلیارد تومان سود تسهیلات اعطایی شناسایی نموده است و در مقابل سود سپرده های سرمایه گذاری بانک نیز در سطوح 1421 میلیارد تومان قرار گرفته و تراز بانک تنها 8 میلیارد تومان منفی است!!

این بررسی اجمالی حاکی از آن است : بانک در عملکرد 5 ماهه سود 4148 میلیارد تومانی ناشی از تسهیلات اعطایی را در حالی شناسایی کرده بود که سود پرداختی به سپرده های آن 5891 میلیارد تومان رسیده و تراز بانک 1743 میلیارد تومان منفی شده بود ، به عبارتی در 5 ماهه اول سال تراز بانک منفی 1743 میلیارد تومان بود ولی در شهریور ماه با جهش عملکرد شرکت ، تراز بانک تنها 8 میلیارد تومان منفی شده است ، این امر نشان می دهد بانک پتانسیل مثبت شدن تراز را داشته و عملکرد بانک می تواند با تحول همراه شود.

در صورتی که تراز عملکردی بانک حتی سر به سر هم شود زیان بانک کاهش جدی پیدا خواهد کرد.

در نهایت همانطور که از جدول پایین مشخص می باشد تراز تسهیلات دهی و سود سپرده بانک صادرات ایران در سال 96 منفی 1049 میلیارد تومان است و رسیدن «وبصادر» به نقطه سر سه سر یعنی این که بیش از 18 تومان به ازای هر سهم از زیان بانک کاسته می شود و حتی امکان مثبت شدن و شناسایی سود نیز وجود دارد که این امر می تواند زیان بانک را با کاهش جدی تری همراه کرده و حتی بانک را وارد فاز سود سازی نماید.

گفتنی است ، در روزهای پایانی سال 96 حجت الله صیدی مدیرعامل جدید بانک صادرات در یک نشست خبری وعده داده بود که «وبصادر» در انتهای سال 97 به نقطه سر به سر رسیده و وارد فاز سوددهی خواهد شد ، اینک صورت های مالی آن نشان می دهد بزرگترین بانک بورس در آستانه تغییر چهره جدی قرار گرفته است.

در واقع بزرگترین سیگنال بانک طی چند ماهه اخیر گزارش شهریورماه بود که نشان داد بانک قابلیت های بالایی دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • عسکری درزی
    عسکری درزی

    تحلیل بسیار خوبی بود آیا امکان این وجود دارد که بورس 24 تحلیل های ارزنده خود را به صورت موردی بفروش برساند چون خیلی از سهامدران به همه تحلیل ها احتیاجی ندارند ویا توان مالی ندارند که بخواهند ماهانه پرداخت بنمایند

    5 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24