Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

طبیعتا با رشد سایر بازارها از جمله دلار و سکه نگرانی هایی از بابت کاهش ارزش دارایی ها به وجود آمد و برخی که در بازار هوشمند بودند به سمت شرکت هایی که دارایی ارزی بیشتری داشتند و یا در آمد های ارزی داشتند ، رفتند. در این شرایط تمام سهم های بازار متاثر از جو ایجاد شده رشد کردند و بعضا خیلی از تحلیل گر ها معتقد بودند که برخی سهم ها ارزش رشد نداشتند، قیمت گذاری ها در بورس متاثر از تلاقی عرضه و تقاضا است و این تلاقی در برهه زمانی گذشته منجر به رشد ارزش بسیاری از سهم ها شد ، حتی سهم هایی که از نظر بنیادین ارزشمند نبودند، اکنون به دلیل جو روانی موجود در بازار ارز و نگرانی از شرایط و احتمال پایین تر آمدن قیمت ها سهامدارانی که سوار بر موج افزایش قیمت ها بودند ترجیح دادند در بازار نقد شوند، برخی از سرمایه گذاران صرفا در بازار پیرو بودند و در موج مثبت بازار همسو با موج حرکت می کردند، اکنون در این شرایط احساس ناامنی می کنند و اقدام به عرضه سهام؛حال آن که زمانی که در بازار عرضه زیاد شود قیمت ها کاهش می یابد.

بانک ملت متعادل شد / مدیر مالی : سهم مورد حمایت است / بررسی تاثیر مثبت تصویب CFT بر کسب و کار بانک ها و تحلیل شرایط کنونی بورس

بورس24 : تصویب و CFT و FATF طبیعتا آثار مثبتی بر فعالیت های بانکی و تسهیل مناسبات بانک های داخل با خارج دارد.در واقع تصویب این لایحه آثار مثبتی بر بانک ها دارد و شرایط بانک ها را بهبود می بخشد.

سید کاظم چاووشی مدیر مالی بانک ملت درباره CFT و FATF و اثر آن بر بانک ها به بورس24 گفت: این لایحه مخالفین و موافقینی دارد که آثار آن روی نظام بانکی طبیعتا فضا را برای مبادلات بین المللی با در نظر گرفتن محدودیت هایی که از سوی آمریکا وجود دارد باز می گذارد.

وی ادامه داد: اگر این قانون تصویب نمی شد هم پیمانان بین الملی ایران (اروپا) محدودیت هایی را برای مبادلات مالی با ما داشتند. حال آن که با توجه به تصویب FATF مبادلات با کشور های اروپایی برقرار است و اعتبارات اسنادی، گارانتی ها و کارمزدها هم طبق سابق برقرار خواهد بود و بخشی از بودجه در آمدی بانک ها از این محل می باشد که بودجه پیش بینی شده برای بانک ها به ویژه بانک هایی که تعاملات بین المللی خوبی دارند به ویژه با اروپا اثر مثبتی بر عملکرد بانک های کشور دارد.

اگر CFT تصویب نمی شد...

چاووشی افزود: اگرCFT تصویب نمی شد ممکن بود پیش بینی های بودجه ما از نظر اعتبارت اسنادی با اختلالاتی روبرو شود و تصویب آن مانع از انحراف معنا دار بودجه با پیش بینی می شود.

وی درباره اثر این رخداد در بانک ملت گفت: ما جزو نظام بانکی هستیم و این مقررات بر ما اثر گذار است ، بخش بین الملل بانک هم قوی است و سهم خوبی از این بازار را داریم.

وی به صف فروش بانک هم اشاره کرد و گفت: صف فروش بانک ملت دیروز و امروز بوده است و اطلاعات سهم را به روز رسانی نکردیم که تحلیل دقیقی از این شرایط داشته باشیم ، شاید تغییرات قیمت ارز منجر شده تا تحلیل های برخی افراد در خصوص خرید سهام با اشکال روبرو شود ، اما بانک از نظر عملکردی و شرایط مالی همان است که بود و تغییری نداشته است ، اما تصویب CFT اثر مثبتی بر گروه بانکی دارد. لکن امروز صف فروش با حمایت های صورت گرفته جمع آوری شد.

تحلیل شرایط بورس

چاووشی در خصوص شرایط حال حاضر بازار سرمایه هم گفت: طبیعتا با رشد سایر بازارها از جمله دلار و سکه نگرانی هایی از بابت کاهش ارزش دارایی ها به وجود آمد و برخی که در بازار هوشمند بودند به سمت شرکت هایی که دارایی ارزی بیشتری داشتند و یا در آمد های ارزی داشتند ، رفتند. در این شرایط تمام سهم های بازار متاثر از جو ایجاد شده رشد کردند و بعضا خیلی از تحلیل گر ها معتقد بودند که برخی سهم ها ارزش رشد نداشتند، قیمت گذاری ها در بورس متاثر از تلاقی عرضه و تقاضا است و این تلاقی در برهه زمانی گذشته منجر به رشد ارزش بسیاری از سهم ها شد ، حتی سهم هایی که از نظر بنیادین ارزشمند نبودند، اکنون به دلیل جو روانی موجود در بازار ارز و نگرانی از شرایط و احتمال پایین تر آمدن قیمت ها سهامدارانی که سوار بر موج افزایش قیمت ها بودند ترجیح دادند در بازار نقد شوند، برخی از سرمایه گذاران صرفا در بازار پیرو بودند و در موج مثبت بازار همسو با موج حرکت می کردند، اکنون در این شرایط احساس ناامنی می کنند و اقدام به عرضه سهام؛حال آن که زمانی که در بازار عرضه زیاد شود قیمت ها کاهش می یابد.

گفتنی است ، CFT کنوانسیون بین‌المللی مقابله‌با تأمین‌مالی تروریسم (Combating the Financing of Terrorism) است و تصویب این لایحه ازجمله شرایط حذف دائم ایران از لیست سیاه FATF یا گروه ویژه اقدام مالی علیه پول‌شویی است. کارگروه اقدام مالی، (Financial Action Task Force) یا FATF در سال 1989 میلادی از سوی کشورهای گروه هفت (G7) شکل گرفته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24