Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

​سهام شرکت ایران مرینوس حدود یک ماه است که صف خرید دارد و حتی در دو سه روز گذشته که اوج بازار منفی بوده هم این سهم با وجود تمام مشکلاتی که در آن است صف خرید داشت. «نمرینو» امروز هم صف خرید دارد.

درباره سهمی که حتی منفی های سنگین بازار هم خدشه ای به صف خریدش وارد نکرد؛ ایران مرینوس

بورس24 : شرکت ایران مرینوس که به سهامداری سرمایه گذاری ملی ایران و بنیاد مستضعفان در بازار سرمایه حضور دارد، به دلیل مشکلات مدیریتی نتوانسته تولید و فروش خوبی داشته باشد. به نظر می رسد این مجموعه به دنبال تغییر سهامداری و انتقال به بخش خصوصی است و سهامداران عمده این شرکت چندان به فکر تغییرات ساختاری در این مجموعه نیستند و چنانچه خریدار خوبی برای بلوکشان پیدا شود، اقدام به فروش آن می نمایند. سهام شرکت ایران مرینوس حدود یک ماه است که صف خرید دارد و حتی در دو سه روز گذشته که اوج بازار منفی بوده هم این سهم با وجود تمام مشکلاتی که در آن است صف خرید داشت. «نمرینو» امروز هم صف خرید دارد. البته نکته مورد توجه درباره این نماد، عدم عرضه صف خرید است و در طول این مدت که نماد صف خرید داشته، هیچ وقت حجم مبنای آن پر نشده است.

قاسم صابری عضو هیئت مدیره شرکت ایران مرینوس در گفتگو با بورس24 در خصوص دلیل صف خرید این سهم و برنامه های رو به جلوی شرکت گفت: سهم این شرکت تنها به واسطه عرضه و تقاضا رشد کرده و اگر تقاضایی در سهم وجود دارد به این دلیل است که سهم طی سال های گذشته افت زیادی داشته و در حال حاضر رشد به دلیل این کاهش است. یعنی چیزی غیر از عرضه و تقاضا نمی تواند این موج مثبت را در شرکت ایجاد کند.

وی ادامه داد: برنامه های زیادی در مجموعه ایران مرینوس وجود دارد که به دلیل مشکلات مدیریتی دنبال نمی شود. این مجموعه از سوء مدیریت رنج می برد و به همین دلیل می طلبد که تغییرات اساسی در شرکت انجام پذیرد.

وی در پاسخ به این سوال که ماجرای انتقال کارخانه به کجا رسید، گفت: بحث انتقال کارخانه به شکوهیه از جمله مباحثی است که بسیار مورد توجه شرکت بوده اما انتقال کامل آن حدود 7 تا 8 میلیارد هزینه دارد که شرکت این میزان نقدینگی را ندارد. ضمن اینکه ماشین آلات شرکت حدودا برای 35 سال پیش است و این ماشین آلات باید عوض شود. اما هملان طور که گفته شد مشکل نقدینگی شرکت رفع نشده و باید برای این موضوع چاره ای اندیشید.

صابری درباره برنامه افزایش سرمایه شرکت نیز گفت: افزایش سرمایه شرکت جزو برنامه های هیئت مدیره بوده اما به دلیل مشکلات نقدینگی شرکت، افزایش سرمایه توجیه پذیر نیست و شرکت باید تغییرات اساسی را تجربه نماید. در حال حاضر تمام برنامه شرکت این است که زیان این مجموعه بیشتر نشود.

عضو هیئت مدیره شرکت ایران مرینوس تصریح کرد: ما نیز همانند سایر شرکت های تولیدی با مشکل افزایش نرخ مواد اولیه رو به رو بوده ایم و این موضوع بهای تمام شده شرکت را رشد داده است. حاشیه سود این مجموعه پایین بوده و همان طور که گفته شد باید راه های برون رفت از این بحران طراحی شود.

وی در پاسخ به این سوال که راه برون رفت از این بحران را چه می دانید؟ گفت: راه این موضوع تغییر در سهامداران شرکت و انتقال به بخش خصوصی است. وقتی بخش خصوصی سهامدار این شرکت شود مسلما به دلیل سرمایه گذاری خود نگران شرکت بوده و نسبت به آن احساس مسئولیت می کند.

ناصری تاکید کرد: ایران مرینوس از ورود بخش خصوصی به این مجموعه استقبال می کند تا به کمک همدیگر شرکت را سر و سامان دهیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24