Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : پس از رشد ٢۴ درصدی شاخص و افزایش از محدوده ١۵٧ هزار واحدی به ١٩۵ هزار واحد در مدت حدود ١٠ روز مسیر حرکتی بازار تغییر یافت و راه اصلاح را در پیش گرفت. البته این نخستین بار نیست که در سال جاری بازار روند اصلاحی را در پیش گرفته است. از زمانی که رشد واقعی شاخص در سال جاری آغاز شد یعنی از ٢٢ خرداد ماه تا امروز این پنجمین بار است که شاخص اصلاح می شود.

سرگذشت شاخص بورس در ماه های پرنوسان ٩٧ / چند رشته ای امید هم از برنامه جدی بازارگردانی زیرمجموعه ها خبرداد

بورس24 : پس از رشد 24 درصدی شاخص و افزایش از محدوده 157 هزار واحدی به 195 هزار واحد در مدت حدود 10 روز مسیر حرکتی بازار تغییر یافت و راه اصلاح را در پیش گرفت.

البته این نخستین بار نیست که در سال جاری بازار روند اصلاحی را در پیش گرفته است. از زمانی که رشد واقعی شاخص در سال جاری آغاز شد یعنی از 22 خرداد ماه تا امروز این پنجمین بار است که شاخص اصلاح می شود.

هفته پایانی خرداد ماه شاخص در محدوده 96 هزار واحدی قرار داشت که تا چهارم تیر ماه خود را به 115 هزار واحد رساند و حدود 19.8 درصد رشد کرد. پس از آن شاخص با تحمل بیش از 6 درصد افت در مدت یک ماه به 108 هزار واحد کاهش یافت. اما سپس یک بار دیگر مسیر افزایشی را در پیش گرفت و در مدت 10 روز با رشد 23.1 درصدی تا 133 هزار واحد رسید. پس از آن که 5 مرداد ماه در این ارتفاع ایستاد تا 22 مرداد ماه باز هم اصلاح شد و این بار به سطح 128 هزار واحد رسید. این اصلاح شاخص 3.7 درصد بود.

در هفته پایانی مرداد ماه شاخص کل یک بار دیگر مسیر صعود را آغاز کرد و در مدت حدود دو هفته تا 140 هزار واحد پیش رفت و 9.3 درصد افزایش یافت. سپس از 5 شهریور ماه تا 11 شهریور ماه تا 133 هزار واحد افت کرد و 5 درصد کاهش یافت. اما باز هم شاخص دستش را روی زانوی خودش گذاشت و در مسیر صعود قرار گرفت. این بار رشد شاخص تا 24 شهریور ماه و با رشد 18.7 درصدی تا ارتفاع 158 هزار واحدی به طول انجامید.

در ادامه ، یک اصلاح کوتاه مدت سه روزه را متحمل شد و شاخص با افت حدود هزار واحدی معادل 0.6 درصد به محدوده 157 هزار واحد رسید.اما از 27 شهریور ماه تا نهم مهر ماه شاخص باز هم رشد کرد و این بار با رشد 24.2 درصدی رکورد 195 هزار واحدی را زد. با عبور شاخص از این محدوده بازار باز هم وارد فاز اصلاح شد و طی 4 روز گذشته شاخص کل 9.7 درصد افت را متحمل شده است. در واقع از ابتدای سال جاری تاکنون این عمیق ترین اصلاح شاخص محسوب می شود. تفاوت دیگری که این بار با سایر دوره های اصلاحی بازار دارد فشار فروش غیرعادی و زیادی است که بر بازار تحمیل شده است.

فراموش نکنیم که در شرایط فعلی شاید چشم انداز سیاسی کشور با توجه به رفتارهای مغرضانه آمریکا با تلاطم همراه باشد ، اما چشم انداز سودآوری شرکت ها به دلیل رشد قیمت نفت، کامودیتی ها و همچنین افزایش قیمت دلار کاملا مثبت است و انتظار داریم که گزارش حسابرسی شده 6 ماهه شرکت ها عملکرد قابل توجه آن ها را به نمایش بگذارد. به یاد داشته باشیم که فعلا تنها کمتر از دو ماه است که دلار حدود 8 هزار تومانی برای شرکت ها رسمیت یافته است. مبنای محاسباتی دلار شرکت ها در ماه های گذشته مبادلاتی بود و حالا کمتر از دو ماه است که به بازار ثانویه تغییر یافته است. بنابراین اثرات این تغییرات در وضعیت عملیاتی و سودآوری نیمه دوم شرکت ها بیشتر مشهود خواهد بود. با این حال انتظار داریم گزارش های 6 ماهه شرکت ها مثبت باشد.

بنابراین فراموش نکنیم که حتی اگر به هر دلیلی بازار اصلاح شود سهم های ارزنده و بنیادی در میان مدت و بلند مدت با بازدهی های خوبی همراه خواهند بود.

گل گهر، چادرملو، وامید، وسپه و ... برخی از سهم هایی هستند که طی روزهای گذشته ترمز روند صعودی آن ها کشیده شد و با اصلاح بازار همراه شدند. حال ببینیم در شرایط کنونی بازار سهامدار عمده این شرکت ها برنامه ای جهت خرید این سهم ها و حمایت از زیرمجموعه های خود دارد یا خیر...؟

برای سهم های کل گروه برنامه حمایتی داریم

ناصر آخوندی قائم مقام مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری امید در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در خصوص برنامه های این شرکت در جهت حمایت از سهم های زیر مجموعه در روزهای منفی بازار ابراز داشت: طی روزهای اخیر که جو عمومی بازار منفی بود سهم های زیرمجموعه سرمایه گذاری امید متحمل فشار فروش زیادی نبودند.

وی افزود: با این وجود استراتزی «وامید» این است که در همین روزها اقدامات حمایتی خود را از طریق خرید سهم های زیرمجموعه این چند رشته ای به عمل بیاورد. در نظر داریم تا به زودی بر روی نمادهایی همچون گل گهر، چادرملو، وامید، وسپه، گهران امید، کویر تایر و ... خرید انجام دهیم و از سهم های زیرمجموعه حمایت نماییم.

او تاکید کرد: افزون بر این صندوق بازارگردانی گوهران امید ثبت شده و به تازگی موفق به اخذ مجوز فعالیت شده است. به زودی و در روزهای آتی از طریق این بازارگردان حمایت بر روی کل گروه انجام خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24