Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت تولیدی گرانیت بهسرام جزو شرکت هایی است که از اوایل سال ٩۵ با قیمت های حدود ٢٠٠تومان رشد تدریجی و خیزان خود را آغاز نمود . با شنیده شدن زمزمه های افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی و خروج از ماده ١۴١ در سال های پایانی (اواخر سال ٩۶ و اوایل سال جاری) سهم به قیمت های ٧٠٠تومان رسید. گرچه قیمت سهم همچنان روی عدد ٧٠٠می چرخد اما به نظر می رسد احتمال افت قیمت سهم دور از ذهن نباشد و دلیل عمده آن نامه اخیر سازمان امور مالیاتی مبنی بر عدم وقوع یک رخداد بزرگ برای این شرکت؛ یعنی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و خروج از ماده ١۴١ قانون تجارت است. وحید روشن قلب، رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص ایجاد مشکل در افزایش سرمایه شرکت تولیدی گرانیت بهسرام به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: اخیرا سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است که فقط افزایش سرمایه شرکت هایی که با انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از شمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت خارج شوند مشمول مالیات نمی باشد.

اظهار نظر نهاد ناظر درباره ماجرای منتفی شدن افزایش سرمایه «کهرام»

بورس24 : شرکت تولیدی گرانیت بهسرام جزو شرکت هایی است که از اوایل سال 95 با قیمت های حدود 200تومان رشد تدریجی و خیزان خود را آغاز نمود . با شنیده شدن زمزمه های افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی و خروج از ماده 141 در سال های پایانی (اواخر سال 96 و اوایل سال جاری) سهم به قیمت های 700تومان رسید. گرچه قیمت سهم همچنان روی عدد 700می چرخد اما به نظر می رسد احتمال افت قیمت سهم دور از ذهن نباشد و دلیل عمده آن نامه اخیر سازمان امور مالیاتی مبنی بر عدم وقوع یک رخداد بزرگ برای این شرکت؛ یعنی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و خروج از ماده 141 قانون تجارت است.

وحید روشن قلب، رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص ایجاد مشکل در افزایش سرمایه شرکت تولیدی گرانیت بهسرام به خبرنگار بورس24 گفت: اخیرا سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است که فقط افزایش سرمایه شرکت هایی که با انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از شمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت خارج شوند مشمول مالیات نمی باشد.

وی گفت : معافیت فوق صرفا مشمول شرکت هایی است که افزایش سرمایه آن ها فقط از محل تجدید ارزیابی باشد در صورتی که افزایش سرمایه پیشنهادی تولیدی گرانیت بهسرام شامل آورده نقدی و تجدید ارزیابی دارایی ها بوده است و فقط با این شرایط از ماده ۱۴۱ خارج می‌شد و مبلغ تجدید ارزیابی برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ کافی نبود.

روشن قلب در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد روی این سهم اتفاقاتی افتاد ، چرا که قیمت سهم «کهرام» 200 تومان به ۷۰۰ تومان رشد کرد و سپس کنسل شدن موضوع افزایش سرمایه مطرح گردید. گفت : موافقت با افزایش سرمایه در مرحله اول منوط به تهیه و تایید گزارش توجیهی توسط هیئت مدیره است و پس از اخذ مجوز سازمان باید به تایید مجمع شرکت برسد که با توجه به شرایط فوق هیئت مدیره شرکت طی نامه ای در سایت کدال اعلام نموده است که درصورت لزوم پرداخت مالیات؛ افزایش سرمایه مزبور فاقد توجیه خواهد بود

وی تاکید کرد : تحرکات رخ داده در این نماد بررسی می شود و نهاد ناظر اقدام به بررسی به موقع بودن افشای اطلاعات شرکت مزبور در خصوص موضوع مهم افزایش سرمایه خواهد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24