Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سعید خدامرادی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در خصوص تغییرات ١٨٠درجه ای شاخص و روند بازار سهام در روز گذشته به بورس ٢۴ گفت: روز گذشته صبا تامین به جهت آرایش پرتفوی خود در برخی نماد ها خریدار و در برخی نماد های بزرگ فروشنده بود و دلیل منطقی و مستدلی که منجر به این تغییرات شود و قانع کننده نیز باشد را پیدا نکردیم.

تحلیل رفتار روز شنبه بازار در گفت و گو با یک بازیگر عمده

بورس24 : روز گذشته بازار سرمایه با هیجانات متفاوتی روبرو بود و شاخص با بیش از4هزار واحد رشد در ابتدای بازار ، در پایان با افت 1475واحدی روبرو شد.

شرایط بازار شایعات را داغ تر از همیشه کرده و گمانه زنی ها یکی پس از دیگری پشت هم صف کشیدند،برخی معتقد بودند که این اقدام هدف دار و از سوی برخی حقوقی های بازار بوده است، برخی دیگر هم موضوع توقف خرید و فروش اعتباری سهام از سوی نهاد ناظر که نهایتا تکذیب شد را علت افت بازار اعلام کردند و گمانه زنی دیگر هم موضوع تصویب یا عدم تصویب FATF را دخیل در موضوع دانست.

صبا تامین هم خریدار بود و هم فروشنده

سعید خدامرادی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در خصوص تغییرات 180درجه ای شاخص و روند بازار سهام در روز گذشته به بورس24 گفت: روز گذشته صبا تامین به جهت آرایش پرتفوی خود در برخی نماد ها خریدار و در برخی نماد های بزرگ فروشنده بود و دلیل منطقی و مستدلی که منجر به این تغییرات شود و قانع کننده نیز باشد را پیدا نکردیم.

پول در بازار هست

وی در پاسخ به این شائبه که حقوقی ها بازار را منفی کردند ، گفت: طبیعتا حقوقی هایی که می فروشند قطعا خریدار هم هستند و ارزش بیش از 2هزار میلیارد تومانی معاملات روز گذشته هم نشان می دهد که نگرانی خاصی در بازار وجود ندارد. باید این موضوع را بپذیریم بازاری که با شیب شدید رشد می کند ، در برخی مقاطع نیاز به توقف و اصلاح هم دارد، به هر حال شاخص رقم هایی را ثبت کرده که تاکنون به ثبت نرسانده بود و نیازمند خبرهای جدید و گزارش های جدید شرکت ها برای شکستن مقاومت فعلی است. آزاد سازی هایی که در قیمت گذاری ها رخ داد در سود شرکت ها اثر داشت و تداوم روند صعودی بازار همچنان در دسترس است در گروه معدنی، پالایشی ، پتروشیمی ، بانکی و ... همچنان می توان انتظار تداوم رشد را داشت.

چرا می گوئیم بازار همچنان رشدی خواهد ماند؟

خدامرادی ادامه داد: با توجه به تحلیل های موجود حجم سود شرکت ها تا پایان امسال به 130هزار میلیارد تومان می رسد ، رقمی حدود دو برابر پیش بینی های اولیه و اگر ارزش بازار را 700هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم ، «پی بر ای» بازار در حدود 5.5 مرتبه است که همچنان پتانسیل سود سازی برای سرمایه گذاران را دارد.

این بازیگر عمده بازار در خصوص فروش سهام از سوی حقوقی ها هم گفت: بررسی ها نشان می دهد که حقوقی هایی که بسیار نیاز به پول دارند ماهانه حداکثر هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارند که این رقم در برابر حجم معاملات بازار و ورود نقدینگی روزانه حدود 300 تا 700 میلیارد تومانی که اخیرا شاهد آن هستیم رقم چشمگیری نیست و نمی تواند اثر مخربی بر بازار داشته باشد، از طرفی در روزهای اخیر شاهد دست به دست شدن سهام از سوی حقوقی ها به حقیقی ها بودیم آن هم سهم های بنیادی و پر پتانسیل.

آینده بازار؟

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در پایان گفت: طبیعی است که بازار در سقف فعلی باید منتظر اطلاعات جدید باشد و در کانال جدیدی که وارد شده قدری مقاومت داشته باشد و مجددا حرکت به سمت رکورد شکنی جدیدی را از سر بگیرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24